دکودیزاین/ اتاق خواب‌های رمانتیک

مطمئنا فضاهای رمانتیک برای بسیاری از ما جذاب و دلپذیرند و احتمالا دوست داریم که بخش‌هایی از خانه‌ی خود را، حداقل در مناسبت‌های خاصی، طوری بیاراییم که حس و حال رمانتیکی داشته باشد

دکودیزاین/ اتاق خواب‌های رمانتیک

با اینکه شاید به نظر برسد که اهمیت اتاق خواب‌ها در خانه به اندازه‌ی سایر بخش‌های آن نیست، اگر نخواهیم بگوییم که اهمیت بیشتری دارد، باید خاطر نشان کنیم که به هیچ عنوان اهمیت کمتری نیز ندارد. اتاق خواب چه برای افراد مجرد و چه متاهل مکانی برای بازیابی انرژی از دست رفته‌ی روز و دور شدن از تنش‌ و استرس‌‌هاست. ولی هنگامی که صحبت از متاهل بودن به میان می‌آید، اتاق خواب شما باید به گونه‌ای باشد که باعث ایجاد احساس نزدیکی و صمیمیت بیشتری میان شما و همسرتان گردد. دکور کردن یک اتاق خواب به شکل رمانتیک نیازمند توجه به عناصری است که در درون خود حس رمانتیک بودن را دارا هستند، مانند شمع، گل، رایحه‌های خوش و ... . چنانکه مایلید در مورد این عناصر و طریقه‌ی استفاده از آنها بیشتر بدانید در ادامه با ما همراه باشید. 

 

اتاق خواب خود را همیشه مرتب نگاه دارید

اولین نکته‌ای که باید در مورد داشتن یک اتاق خواب رمانتیک به آن توجه کنید، مرتب بودن آن است. دکوراسیون اتاق شما هر چقدر هم که زیبا باشد، مسلما در صورت نامرتب بودن، نمی‌تواند فضای رمانتیکی داشته باشد. قرار نیست که اتاق خواب شما به این دلیل که جزو حریم خصوصی‌تان به حساب می‌آید و کمتر کسی ممکن است به آن وارد شود، نقش انبار خانه را برایتان بازی کند و یا شما بخواهید سبد رخت‌های کثیف را در گوشه‌ای قرار دهید، مجله‌های خوانده شده یا نشده را روی پاتختی‌ها بگذارید و جوراب‌هایتان را کنار تخت رها کنید. برای همه چیز جایی در کشوها و کمدها در نظر بگیرید. اگر فضای اتاق‌تان کافی نیست به خلق فضاهایی برای نگهداری وسایل‌تان دست بزنید. به این منظور می‌توانید از فضای زیر تخت استفاده کنید و با استفاده از باکس و سبدها از فضای کمدها استفاده‌ی بهینه داشته باشید و یا حتی آنها را به عنوان عنصری از دکوراسیون اتاق  استفاده کنید. در مورد فضاسازی‌ها به تفصیل در مطلب (نگاهی نو به گنجه‌های قدیمی) صحبت کرده‌ایم.

cleanliness.2.jpg

 

رنگ‌های مورد علاقه‌تان را به کار ببرید

رنگ‌ها از اصلی‌ترین عناصری هستند که می‌توانند بر حس و حال یک فضا تاثیرگذار باشند، بنابراین هرچند که برای داشتن محیطی آرام‌تر رنگ‌هایی پیشنهاد می‌شود، بهتر است برای اتاق خوابتان رنگی را انتخاب کنید که به آن علاقه دارید و حس خوبی در شما به وجود می‌آورد. 

 

نورهای قابل تنظیم

 مطمئنا نشستن در اتاقی که لوستر آن با نور سفید شدیدی فضای اتاق را کاملا روشن می کند، باعث به وجود آمدن حس رمانتیکی در شما نخواهد شد؛ بنابراین نورها در خلق یک فضای رمانتیک بی‌نهایت مهم و تاثیرگذار هستند. از این رو بهتر است از منبع نوری استفاده کنید که شدت نور آن قابل تنظیم باشد. استفاده از آباژورهای کنار تخت نیز راه حل خوبی است که نور ملایم و آرامش‌بخشی تولید می‌کند. یکی دیگر از منابع نوری که به شدت حال و هوای رمانتیکی به اتاق شما خواهد بخشید و تهیه‌‌‌ی آن نیز برای همگان ممکن است، شمع‌ها هستند. می‌توانید شمع‌ها را در اندازه‌ها و شکل‌های مختلفی تهیه کنید و اگر دوست دارید از شمعدان‌های زیبا به عنوان عنصری از دکوراسیون اتاق‌تان استفاده کنید. نور گرم و ملایمی که شمع‌ها تولید می کنند به طرز شگفت‌آوری فضای اتاق‌تان را رازآلود و رمانتیک خواهد ساخت.  

 

خوش‌بو کننده‌های هوا

 حسی که ما از یک فضا می‌گیریم تنها وابسته به حس بینایی ما نیست، بلکه این مجموعه‌ی حواس ما هستند که در نهایت احساسی را نسبت به یک محیط در ما به وجود می‌آورند. حس بویایی شما همانند حس بینایی‌تان به محض ورود به یک فضا به شما سیگنال‌های خوب یا بد خواهد فرستاد، بنابراین برای خلق محیطی رمانتیک لازم است فضای اتاق‌تان را به بوی خوشی آغشته کنید. برای این کار می‌توانید از اسپری‌های گوناگونی کمک بگیرید و یا از شمع عطری به جای شمع ساده استفاده کنید. قرار دادن چند شاخه گل تازه و خوشبو در گلدان نیز می‌تواند راه‌ حل دیگری باشد.


 

تخت‌های رویایی

تخت‌ها محلی هستند که بیشتر زمان حضور در اتاق خواب خود را در آن می گذرانید، بنابراین عناصری که به رمانتیک بودن فضا کمک می‌کنند در مورد تخت‌ها نیز باید رعایت شوند. اگر قصد دارید تخت جدیدی برای اتاق خواب خود تهیه کنید باید بدانید که هیچ تختی نمی‌تواند فضایی رمانتیک‌تر از تخت‌های canopy ( تخت‌هایی که در ارتفاع مشخصی و در چهار گوشه‌ی خود چهارچوبی یرای نصب سایه‌بان دارند) ایجاد کند، هرچند که اگر کمی خلاقیت داشته باشید (مانند عکس اول) می‌توانید تخت‌های فعلی خود را هم به شکلی از canopy تبدیل کنید. حتما همیشه تخت خود را مرتب نگاه دارید و به جای استفاده از تنها دو بالش بزرگ بر روی تخت از چند بالش با سایزهای مختلف استفاده و با آنها تخت خود را تزیین کنید. 

 

لطافت ساتن، تور و حریر

 پارچه‌ی ساتن‌ علاوه بر اینکه به عنوان روبالشی و روتختی جلوه‌ی تخت شما را بسیار شیک می‌کند، به خاطر اینکه بافت به شدت صافی دارد و اندکی براق است، حس خوبی به تخت شما خواهد بخشید. پرده‌های توری و حریر نیز مانند پارچه‌های ساتن حال و هوای خوبی به اتاق خواب شما می‌دهند، مخصوصا اگر ترجیح می‌دهید به جای پرده‌های طرحدار از پرده‌های ساده استفاده کنید این پرده‌ها بهترین گزینه هستند. 

 

گل‌های دوست داشتنی

مطمئنا کسی نیست که منکر تاثیرگذاری گل به عنوان عنصری رمانتیک در فضا باشد. به این منظور می‌توانید از چند شاخه گل تازه، عطری یا غیر عطری، استفاده کنید. چنانچه بتوانید گل متناسبی با میزان نور اتاقتان انتخاب کنید، استفاده از گل‌های ریشه‌دار نیز فضای اتاقتان را زیباتر خواهند ساخت.

 

بیرون بردن تلویزیون از اتاق

 قرار دادن تلویزیون در یک اتاق خواب دو نفره بدترین کار ممکن است. امروزه زندگی ماشینی آنقدر تمام روز ما را به خود مشغول نگاه می‌دارد و از خانواده و اطرافیان دور می‌کند که بزرگترین اشتباه می‌تواند راه دادن این بخش زندگی به حریم خصوصی‌مان باشد. به جای تماشای تلویزیون قبل از خوابیدن سعی کنید از تنش‌ها و استرس‌های روزانه دور شوید و اندکی به ریلکس کردن خود بپردازید.  


قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر