ماهان شبکه ایرانیان

داستان های خوشمزه/ این قسمت: پودینگ

تا به حال به این فکر کرده‌اید که هر غذا، دسر و نوشیدنی داستانی دارد؟ اصلا غذاها از کجا آمده‌اند و چه کسانی برای اولین بار آن‌ها را درست کرده‌اند؟ آنچه هر هفته شنبه می‌خوانید، داستان و تاریخچه‌ی خوراکی‌ها و غذاهای معروف جهان به همراه دستور پخت آن‌هاست.

داستان های خوشمزه/ این قسمت: پودینگ

غذا یکی از نیازهای اولیه‌ی بشر است. امروزه آشپزی به هنری گسترده تبدیل شده و روز‌ به‌ روز پیشرفت بیشتری می‌کند. سرآشپز‌ها و متخصصین این رشته، همواره به فکر خلق طعم‌های جدید و متفاوت هستند. اما با‌ این‌وجود، هنوز هم غذاهای کلاسیک، مورد استقبال افراد مختلف قرار می‌گیرند.

بنیتا در این سری مقالات به توضیح تاریخچه و طرز تهیه‌ی خوراکی‌های کلاسیک جهان می‌پردازد. در ادامه با ما همراه باشید.

 

پودینگ یا کاستارد

hqWrjoTdRtPbKSb3rwWR_Oreo%2520Pudding%25202.jpg

پودینگ، یادآور غذاهای مختلفی است و تاریخی پر فراز و نشیب دارد، چرا که در طول تاریخ این نام به غذاهای گوناگونی تعلق داشته است. این دسر کِرمی خوشمزه در واقع نسبت نزدیکی با کاستارد دارد و کاستارد دسری بسیار قدیمی است. این دوغذا، راهی دراز را در تونل زمان پیمودند و سرانجام در قرن نوزدهم با هم یکی شدند.

fn_alton-brown_baked-banana-pudding_s16x9.jpg

مورخان بر این باورند که اولین پودینگی که آشپزها درست کرده‌اند، ترکیباتی شبیه به سوسیس داشته است. انگلیسی‌ها اولین پودینگ را منسوب به خود می‌دانند. پودینگ‌های قرون وسطایی، از گوشت درست می‌شدند. پودینگ‌های انگلیسی قرن هفدهم خوشمزه و شیرین بودند و اغلب در کیسه‌ای مخصوص آب‌پز می‌شدند. در قرن نوزدهم نیز شیوه‌ی طبخ پودینگ همین بود، با این تفاوت که محصول نهایی شبیه به کیک بود که بیشتر در کریسمس سرو می‌شد. در گذشته کاستارد به تنهایی خورده می‌شد یا به عنوان مغز پای، تارت و هر نوع شیرینی مورد استفاده قرار می‌گرفت و فقط مختص اروپا نبود؛ بلکه دستور مشابه آن در آسیا نیز مورد استفاده قرار می‌گرفت. حدودا دهه‌ی 1840 بود که کاستارد اروپایی با پودینگ آمریکایی ترکیب شد. در آن زمان در اروپا پودینگ سنتی، دیگر نقش غذای اصلی را نداشت. در همان دوره، آلفرد بِرد که همسرش از حساسیت به تخم مرغ رنج می‌برد، پودر کاستارد را که از آرد ذرت درست می‌شد، به جهان معرفی کرد تا جایگزین حجم‌دهنده در دسرها باشد و این شروعی  بود برای استفاده از پودر کاستارد در پودینگ.

 

پودینگ لایه‌ای موز

122689_640x428.jpg

این پودینگ لایه‌ای به شما این فرصت را می‌دهد که در هر لایه، طعم‌های دلپذیری را تجربه کنید.

مواد لازم:

ویفر وانیلی (قطعه قطعه شده)                        یک بسته

گردوی خرد شده                                       نصف فنجان

شکر قهوه‌ای                                            یک سوم فنجان

پودر دارچین                                            یک قاشق غذاخوری

کره‌ی ذوب شده                                         سه قاشق غذاخوری

پودینگ فوری                                           دو بسته

شیر سرد                                                 دو فنجان

خامه‌ی فرم گرفته                                        یک بسته

موز حلقه حلقه شده                                      چهار عدد

پنیر خامه‌ای                                              یک بسته

شکر                                                      یک چهارم فنجان

طرز تهیه:

فر را تا دمای 350 درجه گرم کنید. ویفرها را خرد کنید و با گردو، شکر قهوه‌ای و دارچین مخلوط کنید. مخلوط را در سینی فر که قبلا چرب شده بریزید و به مدت 8 الی 10 دقیقه در فر قرار دهید تا طلایی شود. سپس از فر بیرون بیاورید و اجازه دهید کمی سرد شود. پودر پودینگ آماده را با شیر مخلوط کنید و به مدت دو دقیقه با همزن بزنید تا کمی غلیظ شود. یک فنجان خامه‌ی فرم گرفته به آن اضافه کنید. حالا مخلوط حاوی خورده ویفر را در ته ظرف سرو بریزید، سپس یک لایه موز، یک لایه پودینگ و بعد تکرار لایه‌ها. پنیر خامه‌ای را با شکر مخلوط کنید و یک فنجان از خامه‌ی فرم گرفته را به آن بیافزایید. سپس مخلوط را روی دسر بریزید و به مدت سه ساعت در یخچال قرار دهید. نوش جان!

اگر دوست دارید از خوراکی‌ها بیشتر بدانید، داستان های خوشمزه/ این قسمت: بستنی را نیز بخوانید.

دوستان و همراهان همیشگی بنیتا، شما می‌توانید داستان‌های خوشمزه را هر هفته شنبه دنبال کنید. لطفا نظرات و پیشنهادات خود را در بخش نظرات به اشتراک بگذارید؛ همچنین می‌توانید به کانال تلگرامی بنیتا بپیوندید.

منابع:

Kraftrecipes، foodtimeline، telegraph.co، britishfoodhistory

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان