دبیر کنگره حقوق شهروندی خبر داد

برگزاری همایش بین‌المللی کنگره حقوق شهروندی در هفته پژوهش

دبیر کنگره حقوق شهروندی از برگزاری همایش بین‌المللی کنگره حقوق شهروندی در هفته پژوهش «هفته پایانی آذرماه سال جاری» خبر داد و گفت: در این روز از آثار برتر فراخوان‌های حقوق شهروندی نیز رونمایی خواهد شد.

برگزاری همایش بین‌المللی کنگره حقوق شهروندی در هفته پژوهش

به گزارش ایسنا، مونس کشاورز در نشست خبری که امروز شنبه برگزار شد ضمن تشریح فعالیت‌های کنگره حقوق شهروندی در یک سال گذشته به تعاملات این کنگره با دستگاه‌های دولتی و دانشگاه‌ها اشاره کرد و افزود: دبیرخانه کنگره حقوق شهروندی با 30 دستگاه دولتی و دانشگاه ارتباط دارد و که اعضای شورای سیاست‌گذاری کنگره را تشکیل می‌دهد.

وی رویکرد اصلی کنگره را علمی، اجتماعی عنوان کرد و ادامه داد: گفتمان اصلی کنگره حقوق شهروندی جریان‌سازی علمی در عرصه حقوق شهروندی است.

به گفته دبیر کنگره حقوق شهروندی سلسله‌نشست‌ها و میزگردهای علمی و پژوهشی با این عنوان از سال گذشته تاکنون به صورت رایگان برای تمام پژوهشگران برگزار کرده است.

کشاورز از جمله اقدامات کنگره به بازیابی اسناد حقوق شهروندی اشاره کرد و گفت: بازیابی این اسناد منجر به شناسایی حدود 1000 پژوهشگر عرصه حقوق شهروندی در اقصی نقاط کشور شد که توانستیم با این پژوهشگران ارتباط برقرار کرده و از ظرفیت آنان استفاده کنیم.

وی تصریح کرد: تاکنون سه فراخوان کتاب، مقاله، پایان‌نامه و رساله به اقصی نقاط کشور داده شده است که در این زمینه 20 کتاب، 600 مقاله و 1500 پایان‌نامه و رساله به دست ما رسیده است.

دبیر کنگره حقوق شهروندی ادامه داد: همچنین 5000 سند حقوق شهروندی بازیابی شده و در حال ساماندهی هستیم. ضمن اینکه در حال رایزنی برای تاسیس کتابخانه تخصصی حقوق شهروندی هستیم که امیدواریم پس از اقدامات اولیه تا اواخر سال 96 ، بتوانیم در سال آینده امکان دسترسی به منابع این کتابخانه را تعریف کنیم.

کشاورز از اقدامات دیگر دبیرخانه به برگزاری دوره‌های آموزشی تربیت مربی، حقوق شهروندی اشاره کرد و گفت: 25 و 26 مردادماه سال جاری اولین دوره کشوری تربیت مربی حقوق شهروندی در دستگاه‌های اجرایی برگزار می‌شود.

وی در ادامه با بیان اینکه اشخاص حقیقی و حقوقی برای راه‌اندازی دفاتر حقوق شهروندی اعلام آمادگی کرده‌اند، ادامه داد: 22 مردادماه روز تشکل‌ها و مشارکت اجتماعی است بنابراین برنامه‌های ویژه‌ای در این خصوص در نظر گرفته شده است.

به گفته دبیر کنگره حقوق شهروندی، این کنگره همچنین برای برگزاری سلسله نشست‌های حقوق شهروندان با وزارت فرهنگ و ارشاد تعاملاتی داشته‌ و برنامه‌هایی برای نیمه دوم سال جاری با مشارکت دبیرخانه و حمایت وزارت فرهنگ اجرایی خواهد شد.

برگزاری دوره‌های آموزشی حقوق شهروندی برای کارمندان سازمان اسناد و کتابخانه ملی و کانون وکلا

کشاورز با بیان اینکه طبق ابلاغ مصوبه شورای عالی اداری درخصوص حقوق شهروندی در نظام اداری که در 29 اسفندماه سال گذشته از سوی رییس جمهور صورت گرفت، کنگره حقوق شهروندی اقدام به برگزاری دوره‌های آموزشی برای دستگاه‌های اجرایی کرده است که در این راستا برگزاری اولین دوره آموزشی در مورد حقوق شهروندی برای کارمندان ادارات برای 400 تن از کارکنان سازمان اسناد و کتابخانه ملی، 10 و 11 مردادماه برگزار می‌شود. ضمن اینکه برای این دو گروه 200 نفره بازخوانی حقوق شهروندی نیز صورت می‌گیرد.

وی گفت: اواخر شهریور ماه نیز این دوره‌های آموزشی و بازخوانی حقوق شهروندی برای کارمندان کانون وکلا در راستای نقش وکلا در ترویج و تحقق حقوق شهروندی برگزار می‌شود.

ادامه دارد...

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر