نماینده مردم سنندج، دیواندره و کامیاران در مجلس:

صنعت درمحاق بی تدبیری/فعال سازی ستاد توانمندی معادن ضروری است

سنندج- نماینده مردم شهرستان های سنندج، دیواندره و کامیاران در مجلس شورای اسلامی با اشاره به رشد منفی صنعت درکشورمان گفت: متاسفانه بخش صنعت در محاق بی تدبیری عده ای افتاده است.

صنعت درمحاق بی تدبیری/فعال سازی ستاد توانمندی معادن ضروری است

به گزارش خبرنگارمهر، سید احسن علوی امروز شنبه در مراسمی که به مناسبت بزرگداشت روز ملی صنعت و معدن و تجلیل از فعالان این حوزه در سنندج برگزارشد، با بیان اینکه ساختار اداری در کشورما معیوب است، گفت: معقتدم باید مجلس کمیته ای را برای بررسی و علل اجرایی نشدن قوانین تشکیل دهد چراکه نظارت عالی بر اجرای قوانین درکشورمان نداریم و این مشکل بزرگی است.

وی با اشاره به اینکه به دلیل نوسانات اقتصادی در طول سال های گذشته صنعت کشورمان رشد منفی پیدا کرد، بعد از برجام و اقداماتی که در کشور شاهد انجام آن بودیم بخش صنعت درمحاق بی تدبیری عده ای افتاد.

وی اظهارداشت: بیشتر سرمایه داران به جای ورود به عرصه تولید سرمایه خود را در بانک ها نگه می دارند واز سود آن بهره می برند و این فاجعه ای است که کشورمان با آن مواجه شده است.

نماینده مردم شهرستان های سنندج، دیواندره و کامیاران در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: به دلیل نبود نقشه راه و اینگه اگر هم داشته باشیم اجرا نمی شود تنش بحران زایی در کشورمان در حال شکل گیری است.

علوی ادامه داد: استراتژی، سند راهبردی و نقطه توسعه در کشورما مشخص نیست و همین مسئله موجب شده دولت، نظام وسرمایه گذار در سرگردانی عجیبی قرار گیرد.

وی با بیان اینکه مشخص نیست از چه صنعتی و به چه اندازه ای باید حمایت شود، افزود: صنعت 16 تا 17 درصد در اقتصاد کشورمان نقش دارد  ودر مقیاس جهانی هم ارزش افزوده بخش صنعت ما از 6/. درصد در سال 92 به 4/. درصد کاهش پیدا کرده و این نشان از کوچک شدن بخش صنعت ما در عرصه جهانی است.

وی تحریم های اقتصادی، کاهش منابع، عدم اشتیاق سرمایه گذاران و عدم دستیابی به ماشین آلات روز دنیا را منجربه کاهش ظرفیت های بالقوه صنعت ایران خواند و بیان کرد: حدود 400 واحد معدنی درکردستان وجود دارد که بیش از 600 میلیون تن مواد معدنی از آنها استخراج و برای بالغ بر 4 هزار اشتغال زایی شده است.

نماینده مردم شهرستان های سنندج، دیواندره و کامیاران در مجلس شورای اسلامی ادامه داد:به ازای هر معدن درکشور به طور متوسط 16.46 درصد و در کردستان 5.77 درصد شغل ایجاد می شود.

علوی اضافه کرد: به ازای هر معدن درکشور 9.23 درصد و در کردستان 3.63 فرد ماهر مشغول به کار است و این میزان در استان یزد که نمونه برتر کشوری است 25.63 درصد است.

وی اضافه کرد: یکی از دلایل فاصله استان در آمار های مذکور با متوسط و نمونه کشوری وجود بردارهای مخالف و کارشناسانی که در بدنه دستگاه های اجرایی قانون را سخت گیرانه تفسیر می کنند، است.

وی خواستار فعال سازی ستاد توانمندی معادن در کردستان شد و اظهارداشت: این ستاد با عضویت مسئولان مرتبط و سازمان نظام مهندسی معدن و کنسولگری اقلیم کردستان عراق در سنندج تشکیل و فعال شود.

علوی ادامه داد: خوشبختانه در دولت تدبیر و امید روابط خارجی به نسبت گذشته بهبود و تسهیل یافته است و باید از این فرصت ایجاد شده نهایت استفاده را کرد.

وی با ابراز تاسف از اینکه فضای کار برای فارغ التحصیلان ایجاد نمی شود، عنوان کرد: در کشورما نباید فضای کار و فعالیت برای کسانی که دارای علم و دانش و آگاهی هستند مسدود شود.

وی بر ایجاد منشور همدلی و وفاداری دراستان تاکید کرد و گفت: نقشه راه و هدف مشخصی تبین شود تا هر فرد و نهادی برای دستیابی به آن از مسیرهایی که خود تعیین می کنند، تلاش وکوشش کنند.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان