ماهان شبکه ایرانیان

۸ نوجوانی که دانا‌تر از سنشان هستند (قسمت اول)

جامعه در هر دهه‌ای با نوجوانانی کاملاً متفاوت و جدید رو به رو می‌شود که گاهی اوقات کنار آمدن با آن‌ها دشوار است، اما بعضی از این نسل جدید با هوش و فوق العاده قلوب و اذهان را تحت تاثیر قرار می‌دهند فقط برای این که کاملاً خودشان هستند

جامعه در هر دهه‌ای با نوجوانانی کاملاً متفاوت و جدید رو به رو می‌شود که گاهی اوقات کنار آمدن با آن‌ها دشوار است، اما بعضی از این نسل جدید با هوش و فوق العاده قلوب و اذهان را تحت تاثیر قرار می‌دهند فقط برای این که کاملاً خودشان هستند. در این جا هشت ستاره از دختران نوجوان را گرد هم آورده‌ایم که هر کسی آرزو می‌کند که آن‌ها را در حلقه اطرافیانش داشته باشد. به خواندن این مطلب ادامه دهید تا آن‌ها را بشناسید.

"لیلی رز دپ"

دختر فوق العاده "جانی دپ" و "ونسا پارادیس" در حال حاضر نقش‌های سینمایی و کانال کمپین خودش را دارد و تمام توجهات را به دلیل استایل جذاب دخترانه‌اش به سوی خود جلب کرده است، اما چیزی که از تمام این‌ها جالب‌تر است پروژه "خود آشکار سازی حقایق" اوست. اهداف این پروژه افزایش آگاهی و درک تفاوت‌های میان طیف‌های مختلف جنسیتی است.

"آماندلا استنبرگ"

"آماندلا استنبرگ" شهرتش را با بازی دراولین فیلم "عطش مبارزه" (The Hunger Games) در نقش "رو" در سال 2012 به دست آورد. شهرت تازه به دست آمده او با جدل‌هایی همراه شد. بسیاری از بینندگان آزردگی خود را از این که "آماندلا" به عنوان کاراکتر اصلی فیلم سیاه پوست است را در رسانه‌های اجتماعی اعلام کردند. وقتی که "آماندلا" در 16 سالگی به سیاست‌های ضد نژاد پرستانه پیوست، تبدیل به شخصیتی قدرتمند و صدایی تأثیر گذار شد. پروژه تاریخ مدرسه او در آپریل 2015، در حوزه‌ای فرهنگی که ویدیویی 4 دقیقه‌ای بود با نام "با کوتاه کردن موهای بافته* من پول سازی نکن" (*مترجم: اشاره به بافت موی کف سر که بین سیاه پوستان به خاطر موهای فر و وز کرده آنها رایج است.) که این فیلم بسیار محبوب شد و موج جدیدی از بحث در رابطه با زیبایی و نژاد را در میان مردم آغاز کرد. در طول تابستان این بازیگر درگیر یک نزاع آشکارا با "کایل جنر" شد، چرا که زیر یکی از عکس‌های او پیامی نوشت: "در حالی که جایگاه، ویژگی‌های ظاهری و فرهنگ یک سیاه پوست را داری، به جای این که با استفاده از قدرت و جایگاهت توجهات را به خشونت‌های پلیس و تفکرات اشتباه نژاد پرستانه جلب کنی، آن را متوجه کلاه گیس خود کرده‌ای، و کمکی کردن به سیاه پوستان آمریکایی کمک نمی‌کنی" و در آخر این پیغام یک هشتگ با مضمون "دختران سفید این کار را بهتر انجام می‌دهند" گذاشت. که با این جواب "کایل" مواجه شد: "برو با "جیدن اسمیت" بگرد."

نیازی نیست که بگوییم، شجاعت و رک گویی "آماندلا" باعث جهت بخشیدن به امیدواری و غرور زنان جوان رنگین پوست شد. به خصوص برای آن دسته‌ای که همیشه درباره افکارشان سکوت می‌کردند یا به خاطر تعریف متفاوت جامعه شان از زیبایی احساس می‌کردند که با داشتن ویژگی‌های ظاهری یک رنگین پوست نمی‌توانند جذاب و زیبا به نظر برسند. "آماندلا" در زمینه‌های مرتبط با عقاید نژاد پرستانه پیشرفت کرد، و نه تنها از هم نسلی‌های خود، بلکه از بسیاری از بزرگسالان هم اطلاعات بیش تری کسب کرده بود.


قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان