ماهان شبکه ایرانیان

۱۰ تنیسور زن برتر تمام دوران (قسمت دوم)

۵."مارگارت کورت"

تنیسورهای زن بسیاری در این ورزش فعال بوده‌اند. اما ده تنیسور هستند که می‌توان آنها را موفق‌ترین‌ها دانست. در دو سری مقاله، به معرفی آنها می‌پردازیم.

5."مارگارت کورت"

مارگارت کورت ار اواخر دهه 50 تا اوایل دهه 70 بازیکن برتر عصر خود بود و برنده 24 گرند اسلم بود. در سال 1970 او برنده گرند اسلم واقعی (چهار گرند اسلم در یک سال) شد. این استرالیایی معمولاً به عنوان اولین بازیکن زنی شناخته می‌شود که رژیم فیتنس داشته است.

4."کریس ایورت"

"کریس ایورت" رقیب اصلی "مارتینا ناوراتیلوا" بود و وقتی که نمی‌توانست بر قدرت "ناوراتیلوا" غلبه کند با زیرکی، حیله، سرعت و چابکی و درکش از زمین با او به مقابله می‌پرداخت."ایورت" 18 گرند اسلم در تمامی زمین‌ها را برد. اغلب او را نادیده می‌گیرند اما او فردی بسیار سرسخت بود.

3."مارتینا ناوراتیلوا"

زمانی که او از سال 1973 خود را نشان داد قدرت فیزیکی بی‌سابقه‌ای را به تنیس آورد. این بازیکن اصیل اهل چک و اسلواکی یک بازی serve-and-volley (بازی به این صورت که بازیکن نزدیک تور قرار می‌گیرد و در برگرداندن سرویس‌ها حمله می‌کند) کرد و بعد از اینکه در اوایل دوران ورزشی‌اش مورد انتقادهای زیادی در رابطه با اضافه وزنش قرار گرفت، او تمرین‌های سختی برای برگشتن به حالت ایده آل خود شروع کرد که باعث قوی‌تر شدنش در برابر حریفانش شد. او برنده 18 "گرند اسلم" شد که شامل 9 قهرمانی "ویمبلدون" می‌شود. او همین‌طور بهترین بازیکن تنیس تیمی با 31 قهرمانی است.

2."اشتفی گراف"

"اشتفی گراف"  به طور قابل توجهی یکی از بی‌افت‌وخیزترین و مسلط‌ترین بازیکنان تنیس در تمامی سطوح، مانند زمین سفت، چمن و خاک رس به شمار می‌رود. 22 قهرمانی "گرند اسلم" او نمایانگر این مطلب است. او 7 "ویمبلدون" را در زمین چمن ، 6 اوپن فرانسه را در روی خاک رس، پنج اوپن آمریکا را در زمین سفت، و چهار اوپن استرالیا را در زمین سفت فتح کرده است. او در سال 1988 برنده هر 4 عنوان اصلی "گرند اسلم" یک سال شد. این بازیکن آلمانی عنوان "دختر فورهند" شناخته شده و در377 هفته پی در پی رتبه بازیکن شماره 1 را از آن خود کرد که رکوردی به شمار می‌رود.

1."سرنا ویلیامز"

سرنا ویلیامز، قهرمان ویمبلدون 2015 عنوان بزرگترین سلاح زنان تنیس باز را دارد: سرویس‌هایش. ترکیب سرویس‌ها با بازی فیزیکی و عزم شکست ناپذیرش از او برترین بازیکن تنیس زن همه دوران‌ها را ساخته است. او برنده 21 "گرند اسلم" شد، در سال 2003-2002 او جوایز " اوپن فرانسه"، "ویمبلدون"، "اوپن آمریکا" و " اوپن استرالیا" را از آن خود کرد. "ویلیامز" با وجود مریضی و آسیب دیدگی‌های زیاد به نظر شکست خورده می‌رسید. اما در 34 سالگی او هنوز در کاملاً قوی است.


قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان