فعالیت‌های تابستانه مخصوص کودکان (قسمت اول)

کودکان در تابستان تعطیل هستند و این زمان تفریح و بازی کردن آنهاست

کودکان در تابستان تعطیل هستند و این زمان تفریح و بازی کردن آنهاست. بیشتر والدین به سختی می‌توانند کودکان خود را بدون صرف هزینه‌ای زیاد، در این فصل مشغول نگه دارند. بازی‌های ساده‌ای از جمله؛ رفتن به خانه‌های درختی، دویدن دنبال پروانه‌ها و آب بازی، فعالیت‌هایی هستند که کودکان را سرگرم می‌کنند و در خاطره آن‌ها به خوبی می‌مانند. به علاوه، نیازی نیست که والدین هزینه زیادی را برای آن‌ها مصرف کنند. البته به ندرت در ماه‌های تابستان، باران نیز می‌بارد و به همین دلیل کودکان نمی‌توانند همیشه بیرون از خانه بازی کنند؛ در این شرایط، لازم است که والدین، سرگرمی‌ها و بازی‌هایی برای کودکانشان فراهم کنند تا در داخل خانه بازی کنند. در پائین، به بازی‌ها و سرگرمی‌های مختلفی برای کودکان اشاره خواهد شد: 

فعالیت‌های تابستانه کودکان در بیرون درخانه:  

فعالیت‌های زیر، بازی‌ها و سرگرمی‌هایی هستند که به والدین کمک می‌کنند تا کودکان خود را در بیرون از خانه سرگرم کنند؛ این بازی ها، عمدتا مخصوص کودکان نوپا و قبل از سن مدرسه است و می‌توانند با انجام آنها، بیشترین لذت را از تابستان خود ببرند.

1- درست کردن باغچه‌ای کوچک:

کودک خود را با باغبانی آشنا کنید. به او اجازه دهید تا تعدادی از گیاهان فصلی و مورد علاقه خود را در باغچه بکارد تا با طبیعت آشنا شود و علاوه بر آن، یاد بگیرد که چگونه گیاهان رشد می‌کنند. برای انجام این کار، بهتر است که در ابتدا با کاشتن قلمه‌ای از گیاهانی که در گلخانه و یا باغچه منزلتان وجود دارند، شروع کنید.

2- قدم زدن در خیابان:

به طور منظم کودک خود را به پیاده‌روی ببرید؛ با انجام این کار، شما به او اجازه می‌دهید تا محیط پیرامون خانه را کشف کند و همچنین سبب می‌شود که چیزهای جدیدی یاد بگیرد. در طول پیاده روی، می‌توانید با او درباره چیزهایی که پیرامون خود می‌بیند، بازی 20 سوالی انجام دهید تا بیشتر سرگرم شود و به پیاده روی علاقه پیدا کند.

3- قائم باشک:

با همکاری همسرتان، در حیاط خانه خود با کودکتان و دوستانش، قایم باشک بازی کنید. کودکان معمولی به قائم شدن در طول انجام بازی و یا به دنبال دیگران گشتن علاقه دارند.

4- شستن و خشک کردن دوچرخه شان:

چند قطره شامپو بچه را داخل سطل آب بریزید و به همراه اسفنجی برای شستشو، به کودکتان بدهید و از او بخواهید تا دوچرخه اش را بشوید. بعد از اینکه شستن دوچرخه‌اش به پایان رسید، از او بخواهید که آن را زیر آفتاب ببرد و دستمال بکشد تا خشک شود.

5- بازی با مانع:

در حیاط خانه خود، موانعی برای توپ بازی، بالا رفتن از پله‌ها و یا لِی لِی رفتن برای کودکتان بگذارید. و از او بخواهید در کوتاه زمان ممکن، از این موانع عبور کند.

6- آب بازی:

استخر کوچک بادی‌ای را در حیاط برای کودک خود بگذارید و به او اجازه دهید در این استخر، آب بازی کند. او همچنین می‌تواند در داخل استخر با اسباب بازی‌ها و یا دیگر وسایل بی خطر بازی کند.

7- کوهنوردی‌های سبک:

کودک خود را به پیاده روی‌های سبک ببرید؛ نیازی نیست این کوهنوردی طولانی باشد. سعی کنید که این تجربه را برای کودکتان جذاب کنید؛ برای مثال، در مورد چیزهای جدیدی که در طول راه می‌بینید، برای او توضیح دهید تا کودکتان با آن‌ها آشنا شود. به خاطر داشته باشید که کفش کودک شما حتما باید مناسب کوهنوردی باشد و وسایل ضروری را نیز به همراه داشته باشید.

 

مقالات مرتبط

فعالیت‌های تابستانه مخصوص کودکان (قسمت دوم)

summer-activities-for-kids


قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر