ماهان شبکه ایرانیان

چطوری یک چرت عمیق بزنیم؟

چه مدت زمانی برای یک چرت عمیق مناسب است؟ شما دو انتخاب دارید، که به میزان زمانی که در اختیار شماست بستگی دارد

هر کسی که تا حالا در زندگی‌اش چرت زده، می‌داند که بعضی از چرت زدن‌ها بهتر از بقیه است. توصیه‌های بسیاری در مورد بهبود چرت زدن وجود دارد، اما فقط برخی از این توصیه‌ها را علم تأیید کرده است. با بنیتا همراه باشید. در این‌جا به شما نشان می‌دهیم که چگونه ممکن است چرت خوبی داشته باشیم.

چه مدت زمانی برای یک چرت عمیق مناسب است؟ شما دو انتخاب دارید، که به میزان زمانی که در اختیار شماست بستگی دارد. تحقیقات نشان داده است که چرت‌های 10 - 20 دقیقه‌ای باعث بهبود سطح انرژی و عملکرد فرد می‌شود.‌ چرت 30 دقیقه‌ای هم همان اثر را دارد، اما فرد بعد از آن باز هم تمایل به خواب دارد. کارشناسان توصیه می‌کنند که برای جلوگیری از این خماری، چرت خود را روی یک ساعت و نیم  تنظیم کنید تا چرخه خواب‌تان کامل شود و احساس ضعف و بی‌حالی نکنید. 

چه موقع از روز زمان مناسبی برای چرت زدن است؟ به گفته کارشناسان چرت زدن در صبح احساس آرامش‌بخشی دارد، و چرت بعدازظهر برای ترمیم و تقویت حافظه مفید است. انتخاب زمان چرت زدن بستگی به این دارد که صبح کی از خواب بیدار می‌شوید و این‌که به دنبال کدام مزیت چرت زدن هستید: آرامش یا تقویت حافظه؟ 

نوع دیگری از چرت‌زدن وجود دارد که شما یک فنجان قهوه می‌نوشید و پس از آن به مدت بیست دقیقه چرت می‌زنید. وقتی بیدار شدید، درست در موقعی که خواب‌آلودگی‌تان از بین ‌می‌رود، کافئین روی بدن‌تان تأثیر خودش را می‌گذارد تا انرژی بیشتری بگیرید. اثربخشی این روش توسط محققان انگلستان تایید شده است، مطالعه اثرات استراتژی های مختلف بیدارباش روی رانندگان خواب‌آلود، نشان داد که کافئین به اضافه چرت زدن مؤثرتر از هر کدام به‌تنهایی است.

بنابراین تنها ‌چیزی که لازم ا‌ست انجام دهید متقاعد کردن رئیس‌تان برای چرت زدن در محل کار است. موفق باشید.


قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان