ماهان شبکه ایرانیان

چطور بدون جروبحث، تعطیلات را در جمع خانواده همسرمان سپری کنیم؟

معمولا در طول تعطیلات برای همه ما پیش می‌آید که مدت زمان بیشتری را در جمع خانواده سپری کنیم. دراین میان، نکات جزئی و ریزی که در طول سال، به ندرت مشکل ساز می‌شوند، در طول چند روز یا چند هفته تعطیلات که درکنار خانواده همسرمان سپری می‌کنیم، منجر به جر و بحث و جنجال خواهند شد.

معمولا در طول تعطیلات برای همه ما پیش می‌آید که مدت زمان بیشتری را در جمع خانواده سپری کنیم. دراین میان، نکات جزئی و ریزی که در طول سال، به ندرت مشکل ساز می‌شوند، در طول چند روز یا چند هفته تعطیلات که درکنار خانواده همسرمان سپری می‌کنیم، منجر به جر و بحث و جنجال خواهند شد.

هنوز چند هفته ای تا پایان تعطیلات باقی مانده و تصمیم گرفته‌ایم تا چند روزی را در جمع خانواده باشیم و به خانه والدین همسرم درشهری دیگر برویم تا علاوه بر صرفه جویی مالی، فرزندانم هم پدربزرگ و مادربزرگ‌شان را ببینند. اما دربرخی مواقع پیش می‌آید که چند روز و چند هفته‌ای که برای استراحت و تفریح درنظر گرفته شده بود، تبدیل به یک کابوس تلخ و فراموش نشدنی می‌شود.

 

تعطیلات درخانواده والدین یا فرزندان

اگر این ما هستیم که قصد داریم برای سپری کردن تطعیلات،به منزل والدین‌مان برویم، باید به قوانین خانه و سبک زندگی آن‌ها احترام بگذاریم. اگر موافق این قواعد نیستیم و یا حاضر به پذیرش این شرایط نیستیم، بهتر است که به دنبال جای دیگری برای اقامت باشیم. وقتی هم قرار براین است که والدین ما در تعطیلات به خانه ما بیایند، مهم این است که آن‌ها هم قوانین و عادت‌های خانه و زندگی ما را درک کنند. اما اگر این‌طور هم نبود، نباید به زور آن‌ها را متوجه این قواعد و قوانین کنید و می‌توانید در کمال محبت و مهربانی این قواعد را برای آن‌ها توضیح دهید. 

در نهایت این‌که باید احترام دو جانبه را حفظ کرد و درعین حال به قوانینی که در هر خانه و خانواده‌ای وجود دارد نیز احترام گذاشت. باید دانست که مهمان نوازی، فرمولی کلیدی برای اجتناب از هرگونه جر و بحث غیرضروری است. شاید هم لازم باشد تا کمی خودمان را با میهمانان‌مان وفق دهیم تا آن‌ها هم احساس راحتی بکنند.

هفت نکته ضروری

7نکته کلیدی برای آن‌که در تعطیلات در کنار والدین‌تان شادی و صلح حکم‌فرما باشد

1- خانواده ما چیزی است که خودمان آن را تشکیل داده ایم و این‌طور نیست که از این خانواده آمده باشیم. بادر نظر داشتن این نکته، می‌توانیم روابط‌مان با سایر اعضای خانواده را سازماندهی کنیم

2- برنامه ریزی برای تعطیلات را نباید در روز آخر انجام داد و نباید هم منتظر ماند تا همه اعضای خانواده گرد هم جمع شوند تا تصمیم بگیرند که چه کار بکنند. کاملا توصیه می شود که دست کم یک تا دو هفته قبل زوجین باهم درمورد این سفر صحبت کنند. آن ها باید با هم تصمیم گری کرده و ببینند که برنامه‌های‌شان برای این سفر چیست و هریک از آن‌ها دوست دارند که دراین سفر درکنار همسر و فرزندان‌شان چه کارهایی انجام دهند. در عین حال باید برنامه های والدین یا سایر اعضای خانواده را هم درنظر داشت

3- درست این است که از یک هفته قبل باید والدین میزبان را درجریان برنامه مدنظرتان قرار دهید و آن‌چه تا قبل از این با همسرتان برنامه ریزی کرده اید را به آن‌ها اطلاع دهید تا اگر نیازی به اعمال تغییرات در برنامه بود، وقت برای این کار وجود داشته باشد

4- در برنامه ریزی‌های‌تان برای بازدید از خانه اقوام مختلف، مهم این است که زمانی مختص زوجین مدنظر گرفته شود. قرار نیست که مسافرت و تعطیلات شما به نحوی سپری شود که حتی دقایقی هم نتوانید با هم خلوت کرده و تنها باشید. برخی زمان‌ها نیاز هست که شما حتی بدون حضور فرزندان یا والدین، با هم تنها باشید و گپ بزنید.

5- اگر با یکی از اعضای خانواده اختلافات عظیمی وجود دارد وشما نمی‌خواهید تا دوباره جرو بحثی پیش بیاید، بهتر این است که کمترین تماس را با او داشته و در کوتاه ترین زمان ممکن او را ببینید. گاهی وقت‌ها حتی نوشیدن یک قهوه در کنار این دسته افراد کافی است. بدین ترتیب در زمانی کوتاهی که او را می بینید، احتمال بروز اختلاف دوباره، کم می شود.

6- باید ازقبل با همسرتان توافق کنید که اگر شرایطی جنجالی و بحرانی پیش آمد، چه بکنید. یک ایده خوب این است که در آن زمان سوژه بحث را تغییر دهید یا بدون آن که عصبانی شوید از جای‌تان برخاسته و محیط تان را ترک کنید. دراین گونه مواقع باید قاطع باشید .

7- بعد از آن که «از آزمایش (سفر بی دردسر) سربلند خارج شدید»، از هم تشکر کرده و هم‌دیگر را تحسین کنید. اگر برنامه ریزی خوبی انجام داده بودید و همه چیز طبق برنامه و خوب پیش رفت، باید این نکات مثبت را به هم متذکر شوید. چون این می‌تواند شادی مضاعفی به زوجین بدهد و ارتباط میان آن ها را مستحکم‌تر کند.


قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان