ماهان شبکه ایرانیان

تابستانی به طراوت و تازگی سبز خیار!

فصل تابستان، فصل سبزی و تازگی است و این دو ویژگی در خیار نمود بیشتری دارد.

تابستانی به طراوت و تازگی سبز خیار!

خیار از آن جمله مواد غذایی آبدار است که به صورت‌های مختلف مصرف می‌شود. خود شما هر بار که سر یخچال می‌روید تا چیزی به عنوان میان وعده میل کنید ممکن است با دیدن خیار سبز تر و تازه ناخودگاه دستتان به سمت نوعی قلمی خوش‌تراش آن دراز شود!

خیار& مخصوص فصل تابستان است و روش‌ها متعددی برای مصرف آن وجود دارد. ساده‌ترین شکلش این است که به صورت ساده نمک بزنید و میل کنید. شاید هم دوست داشته باشید تا آن را در اندازه‌های مختلف برش بدهید و در مواد غذایی دیگر مخلوط و ترکیب کنید.

از خیار به عنوان ماده‌ی بهداشتی و آرایشی هم استفاده می‌شود و هستند کسانی که اهل ذوق‌اند و بلدند تا با خیار چیزهایی درست کنند.

خلاصه این که برای یک بار هم که شده به تابستان خود حال و هوای سبز و تر و تازه‌ی خیار بدهید. به همین دلیل، در این مطلب بنا داریم تا پنج روش برای مصرف خیار به شما پیشنهاد کنیم.

 

ماسک برای چشم

ماسک خیار برای چشم

Credit: sposobynapryszcze

برش‌های خیار را روی پلک‌های خود قرار دهید تا خستگی و پف چشم‌های شما از بین برود. خیار به دلیل برخورداری از آب زیاد، آب پوست خشک شما را تامین و حالت کششی و ارتجاعی آن را حفظ می‌کند. خیار همچنین با ساخت کلاژن باعث استحکام و سفتی پوست می‌‌شود.

 

ماسک برای صورت

 ماسک خیار

Credit: Hira Beauty Tips

اگر دوست دارید پوست صورت شما پوستی عادی و طبیعی باشد می‌توانید از ماسک خیار استفاده کنید. جای نگرانی نیست. این ماسک هیچ عارضه و پیامد جانبی و ناخواسته‌ای ندارد و در عوض طراوت و تازگی را به پوست شما اهدا می‌کند.

 

شربت خیار

شربت خیار

Credit: ohtastensee

نوشیدن یک لیوان شربت خیار آن هم هر روز در فصل تابستان نه تنها هیچ ضرری ندارد بلکه آب از دست رفته‌ی بدن شما را تامین می‌کند. شربت خیار را با روش‌های بسیاری تهیه می‌کنند؛ از رنده‌ی خیار گرفته تا برش‌های حلقه‌ای که در لیوان آب گذاشته می‌شوند. چیزی که هست دیگر مواد افزودنی است که در درجه اول چند قطره آب لیموی تازه و پس از آن اگر میل داشتید یک قاشق سکنجبین است.

 

نوشیدنی سانگریا

سانگریا خیار

Credit: EatingWell

در این که در یک روز داغ تابستان هیچ چیز جای یک لیوان آب خنک (نه سرد!) را نمی‌گیرد جای هیچ شک و شبهه‌ای نیست. منتها چون گاهی تنوع هم بد نیست می‌توانید با ترکیب توت فرنگی، خربزه و خیار نوعی نوشیدنی به نام سانگریا که در حقیقت همان کوکتل یا به نوعی اسموتی است درست کنید و طعم تابستان را زیر دندان‌های خود حس کنید.

 

سالاد خیار تایلندی

 سالاد خیار تایلندی

Credit: onceuponachef

اگر بگوییم هیچ ملتی در تهیه‌ی سالاد با خیار حتی به گرد پای ایرانی جماعت نمی‌‌رسد سخن به اغراق نگفته‌ایم! شما که همه نوع سالاد خیار را امتحان کرده‌اید، یک بار هم سالاد خیار تایلندی را مزه‌ کنید. به این صورت که علاوه بر خیار و پیاز و فلفل و نمک، تایلندی‌های به سالاد خیار خود گشنیز خورد شده و بادام زمینی شور هم اضافه می‌کنند. به نظر چیز جالب می‌آید. به امتحان کردنش می‌ارزد. یک روش دیگر در تهیه سالاد خیار تایلندی این است که در آن از هویج رنده شده، رشته فرنگی یا همان نودل، برنج قهوه‌ای، کنجد با پوست و انواع چاشنی استفاده می‌کنند. 

منبع: spoonuniversity

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان