چگونه دندان های خود را به صورت طبیعی سفید کنیم

داشتن لبخندی زیبا و درخشان، اعتماد به نفس شما را افزایش می‌دهد

 

داشتن لبخندی زیبا و درخشان، اعتماد به نفس شما را افزایش می‌دهد. به علاوه، تمیز نگه داشتن دهان، در پیش‌گیری از ابتلاء به بیماری‌ها و عفونت‌های مختلف به شما کمک می‌کند. برخی از مهم‌ترین اقدامات در عادات بهداشت شخصی شما مسواک زدن و نخ دندان کشیدن است. هم‌چنین بعضی از درمان های خاص خانگی نیز به شما کمک می‌کنند تا لبخندی زیباتر داشته باشید. در اینجا به چند نکته برای سفید کردن دندان‌هایتان اشاره شده است:

1- مسواک خود را در محلول آب نمک بگذارید.

به جای استفاده از خمیردندان، مسواک خود را به مدت سه الی 5 دقیقه در محلول آب و نمک که با حل کردن نیم قاشق چای‌خوری نمک در یک لیوان آب درست می‌شود، بگذارید و دندان خود را با آن مسواک بزنید. نمک به طور موقت باعث افزایش pH دهان شما می‌شود و آن را تبدیل به محیطی قلیایی می‌کند که در آن جرم ها و باکتری ها از بین می‌روند.

• علاوه بر اینکه آب نمک در درمان گلودرد موثر است، شستشوی دهان با آن بعد از غذا خوردن، باعث تمیز کردن دهان و گلو نیز می‌شود.

2- از روغن استفاده کنید.

استفاده از روغن، روش درمانی است که در آن شما روغن را در دهان خود می‌چرخانید تا جرم ها و باکتری‌های مضر از دهان شما خارج شوند. روغن‌های گیاهی شامل چربی‌هایی هستند که علاوه بر جلوگیری از چسبیدن باکتری ها به دیواره دندان‌ها، باعث جذب مواد سمی و خارج کردن آنها از بزاق دهن می‌شوند.

• یک قاشق پر روغن ( روغن کنجد، زیتون، نارگیل و ... ) بردارید و یک دقیقه در کل دهان خود بچرخانید. اگر می توانید این کار را 15 الی20 دقیقه انجام دهید تا نتیجه بهتری بگیرید. برای اطمینان از اینکه روغن  باکتری‌ها را به خود جذب کرده است و از بین برده است ، این کار را با معده خالی انجام دهید.

• روغن را از دهان خود خارج کنید و خوب دهان‌تان را با آب، ترجیحا ولرم، بشوئید.

• از روغن‌های گیاهی و طبیعی استفاده کنید. روغن کنجد و روغن زیتون برای این کار مناسب هستند. روغن نارگیل از بقیه روغن ها شناخته شده‌تر است زیرا طعم خوبی دارد و دارای مقدار زیادی آنتی اکسیدان طبیعی و ویتامین هایی از قبیل ویتامین ای ( E ) است.

3- از توت فرنگی به عنوان خمیر دندان استفاده کنید. 

مالیک اسید موجود در توت فرنگی، ماده‌ای طبیعی برای از بین بردن لکه‌های روی سطح دندان و باکتری‌ها است. برای درست کردن خمیردندان سفید کننده، 2 یا 3 توت فرنگی را  له کنید و نصف قاشق چای‌خوری جوش شیرین به آن اضافه کنید. چند بار در هفته دندان های خود را با این خمیردندان مسواک کنید.

• از آنجائی‌که اسید مالیک و سیتریک اسید موجود در توت فرنگی می‌توانند باعث از بین رفتن مینای دندان شوند، این دارو را همراه با فلوراید مصرف کنید.

4- از جوش شیرین استفاده کنید.

جوش شیرین به سفید شدن دندان ها و افزایش سلامت دهان کمک می‌کند. یک قاشق چای‌خوری جوش شیرین را در دو قاشق چای‌خوری آب حل کنید. چند بار در هفته دندان های خود را با این محلول مسواک کنید.

• از جوش شیرین می‌توان به عنوان دهان شویه برای شستشوی دهان بعد از خوردن غذا استفاده کرد.  برای این کار یک قاشق چای‌خوری جوش شیرین را در یک لیوان آب حل کنید و به مدت دو تا سه دقیقه آن را در دهان خود بچرخانید.

5- از سرکه سیب برای از بین بردن لکه‌های روی سطح دندان استفاده کنید. 

سرکه سیب محصولی چند کاره در خانه است که یکی از کاربردهای آن سفیدکردن طبیعی دندان است. اگر چه ممکن است نتیجه استفاده از آن را سریعا نبینیم، اما استفاده از سرکه سیب به همراه جوش شیرین باعث از بین بردن لکه‌های روی سطح دندان و سفید کردن آنها می‌شود. 

• دو قاشق چای‌خوری سرکه سیب را با نصف قاشق چای‌خوری جوش شیرین مخلوط کنید و چند بار در هفته از آن استفاده کنید. 

• هم‌چنین می‌توانید از سرکه سیب به عنوان دهان شویه در برنامه بهداشتی خود استفاده کنید. 

6- با استفاده از روغن نارگیل و برگ نعنا با باکتری‌های دهان مبارزه کنید. 

روغن نارگیل به تمیزی دهان، کاهش لکه‌های روی دندان و مبارزه با کرم خوردگی دندان کمک می‌کند. مقداری برگ نعنای خورد شده را با دو یا سه قاشق غذاخوری روغن نارگیل مخلوط کنید و به عنوان سفیدکننده دندان و یا دهان شویه از آن استفاده کنید. برگ نعنا دهان شما را در طول روز خنک نگه می‌دارد.

• از آنجائی‌که روغن نارگیل روغنی ملائم وغیر ساینده‌ای است، می‌توان آن را بصورت روزانه استفاده کرد و حتی برای کسانی که دندان و لثه های حساس دارند نیز موثر است.

7- از آب اکسیژنه استفاده کنید.

اکثر دهان شویه ها و خمیردندان دارای 1.5 درصد آب اکسیژنه هستند که سفید کننده ای قوی همراه با ترکیبات شیمیایی است که بسیار شبیه به آب است و به سفید شدن دندان‌های شما کمک می‌کند. همچنین آب اکسیژنه باکتری‌ها را از بین می‌برد، باقی مانده غذا را از دهان می‌شوید و در جلوگیری از التهاب لثه بسیار موثر است.

• به دلیل اینکه ممکن است استفاده طولانی مدت از آب اکسیژنه، دارای عوارض جانبی باشد، بهتر است با دندان پزشک خود در مورد نحوه استفاده از آن مشورت کنید.

8- آدامس بجوید.

تحقیقات نشان داده اند که جویدن آدامس بدون قند بعد از غذا  به مدت بیست دقیقه، باعث جلوگیری از پوسیدگی دندان می‌شود. جویدن آدامس منجر به افزایش تولید بزاق دهان می شود که باعث شست‌شوی باقی مانده غذا و اسیدهای خنثی تولید شده توسط باکتری‌ها می‌شود و همچنین باعث  تقویت مینای دندان‌ها می‌شود و در داخل دهان ماده ای برای مبارزه با بیماری ها تولید می‌کند.

• آدامس‌های دارای شکر، باعث زیاد شدن بزاق دهان می‌شوند اما میزان باکتری‌ها را افزایش می‌دهند. در نتیجه بهتر است از این نوع آدامس ها استفاده نشود.

• هیچ وقت آدامس جویدن را جایگزین مسواک زدن و نخ دندان کشیدن نکنید، چرا که این کارها از مهم‌ترین مراحل در بهداشت دهان شما هستند.

@***2672-3103***!


قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان