ماهان شبکه ایرانیان

آیا شما واقعاً برای پیشرفت در کارتان به مدرک دانشگاهی نیاز دارید؟

مدیران اجرایی گوگل بر نمرات فارغ‌التحصیلان نظارت می‌کنند تا به آن‌هایی که عملکرد خوبی داشته‌اند، شغل پیشنهاد کنند و این مسئله ثابت می‌کند که در بازار امروز محل تحصیل شما و کالجی که می‌رفتید اهمیت کمتری دارد تا اینکه بتوانید به‌صورت عملی برنامه‌نویسی کنید و از زبان‌های برنامه‌نویسی استفاده کنید

آیا شما واقعاً برای پیشرفت در کارتان به مدرک دانشگاهی نیاز دارید؟

اخیراً در یک برنامه‌ی رادیویی یک زن هفتادساله تماس گرفت و پرسید که آیا برای ادامه‌ی کارش در شغل مشاوره باید مدرک دانشگاهی بگیرد؟ این تصمیم بزرگی است، مخصوصاً برای کسی که تجربیات شایسته‌ای در زندگی‌اش دارد. اما سؤالی که او پرسید، سؤالی است که افراد مختلف در مراحل متفاوت زندگی‌شان می‌پرسند: «آیا لازم است برای پیشرفت در کارم به دانشگاه برگردم؟».

من به هرکسی که در این موقعیت است حرف یکسانی می‌زنم: خودتان را در یک وام پنجاه‌ تا صد هزار دلاری دانشجویی قرار ندهید مگر اینکه مطمئن باشید می‌توانید از عهده‌ی پس دادنش بربیایید. مجله‌ی وال‌استریت اخیراً گزارش داده است که دولت فدرال، پرداختی امنیت اجتماعی تعداد زیادی از شهروندان سالمند را به دلیل قرض‌های دوران دانشجویی‌شان، توقیف کرده است.

این موقعیتی ترسناک برای افرادی است که بر روی امنیت اجتماعی در دوران بازنشستگی‌شان حساب بازکرده‌اند. بنابراین قبل از اینکه تعهدی برای یک مدرک گران‌قیمت بدهید، خوب فکر کنید. برای ادامه‌ی مطلب با بنیتا همراه باشید.

ادامه دادن تحصیل یا ادامه ندادن تحصیل؟

اگر شما به دنبال تأسیس یک کسب و کار یا کار در یک شرکت هستید، تحصیلات دانشگاهی پیش‌نیاز ملحق شدن به‌تمامی شرکت‌های بزرگ است. اما مدرک لیسانس امروزه برابر با مدرک دبیرستان نسل قبل است. همه‌ یک مدرک لیسانس دارند، بنابراین برای این‌که خودتان را متفاوت کنید نیاز به حداقل یک مدرک فوق‌لیسانس دارید. برخی از شرکت‌ها، به فارغ‌التحصیلان رشته‌ی مدیریت اجرایی در بیست دانشگاه برتر کسب‌وکار نیاز دارند تا برای سمت مدیریت نام‌نویسی کنند. بنابراین اگر شما در دنیای تجارت زندگی می‌کنید، گرفتن یک مدرک پیشرفته بسیار به کارتان می‌آید.

اما اگر می‌خواهید کار آزاد بکنید یا تبدیل به یک کارآفرین بشوید، بازگشتن به دانشگاه غیرضروری است. در این موقعیت، تنها چیزی که مهم است بالا بردن سطح دانش و آگاهی برای رسیدن به نتایج مطلوب است. در دنیای کارآفرینی، همه‌چیز مربوط به شایسته‌سالاری است. گواهی‌نامه‌ها اعتباری ندارند. شما می‌توانید مهارت‌های کسب‌وکار را به‌طور رایگان و آنلاین از طریق سایت‌هایی مثل Udemy ،Coursera و EdX فرابگیرید. این سایت‌ها کلاس‌هایی از سوی معتبرترین دانشگاه‌های دنیا ارائه می‌دهند، دانشگاه‌هایی مثل استنفورد، هاروارد، ام آی تی و ییل. با پرداخت مبلغی ناچیز، می‌توانید بعد از کامل کردن دوره‌ی مهارت مربوطه، مدرک بگیرید و آن را به پروفایل لینکدین خود اضافه کنید.

رابط‌های یادگیری آنلاین برای کسانی که می‌خواهند ازلحاظ حرفه‌ای پیشرفت کنند اما از زمان کالج دیگر دوره‌ای نگذرانده‌اند، نیز بسیار باارزش است. دوره‌های آنلاین عمومی و برنامه‌های کوتاه‌تر از یک سال که از سوی Udacity ارائه می‌شوند نیز شما را قادر می‌سازند که به مهارت‌های موردنیاز خود دست پیدا کنید بدون اینکه به مدرسه‌ یا دانشگاه بازگردید.

گوگل، یک دوره‌ی رایگان کوتاه‌تر از یک سال را از طریق سایت Udacity ارائه می‌کند و شرکت‌کننده‌ها می‌توانند مبلغی را برای گرفتن مدرک پس از پایان دوره بپردازند.

مدیران اجرایی گوگل بر نمرات فارغ‌التحصیلان نظارت می‌کنند تا به آن‌هایی که عملکرد خوبی داشته‌اند، شغل پیشنهاد کنند و این مسئله ثابت‌کننده‌ی این است که محل تحصیل شما و کالجی که می‌رفتید در بازار امروز اهمیت کمتری نسبت به اینکه بتوانید به‌صورت عملی برنامه‌نویسی کنید و از زبان‌های برنامه‌نویسی استفاده کنید دارند. شایسته‌سالاری است که بازار را می‌چرخاند.

 

چطور یک رزومه‌ی بهتر بسازیم؟

نوشتن رزومهCredit: lifehack

اینکه چطور با هنرمندی رزومه بنویسید نیز بااهمیت است. بیشتر افراد از رزومه‌های مدل قدیمی که چیزی بیشتر از فهرستی از داده‌ها و تاریخ‌ها نیست، استفاده می‌کنند که خیلی سخت به چشم می‌آیند. شرکت‌ها به مهارت‌هایی که دارید و ارزشی که به همراه خود می‌آورید، اهمیت می‌دهند. به آن‌ها کمک کنید که به خاطر تجربیاتی که به‌صورت داستانی بازتاب داده می‌شوند، در انتخاب شما به‌عنوان فردی حیاتی در شرکتشان، راه آسان‌تری را در پیش بگیرند. در مورد هدف‌هایتان و چیزهایی که امید دارید در این سمت به دست بیاورید، واضح باشید. جاه‌طلبی‌های کاری شما چه چیزهایی هستند؟ واضح کردن پاسخ این سؤالات با احتمال بیشتری شما را به کاری که می‌خواهید می‌رساند. از همه مهم‌تر اتصال تجربیات گذشته‌تان به هم به شما این توانایی را می‌دهد که به آن‌ها کمک کنید تا به هدفشان برسند. نشان بدهید که متوجه معنای مأموریت‌های آن‌ها می‌شوید و بگویید که چطور می‌توانید به آن‌ها کمک کنید تا به اهدافشان برسند.

سخنی در روزنامه‌نگاری هست که در مورد نوشتن رزومه نیز صدق می‌کند: «نشان دهید، صحبت نکنید». شرکت‌ها هزاران رزومه را که از مواردی چون یک کالج استاندارد، سوابق کاری و تاریخ‌هاست می‌بینند. این رزومه‌ها، هرچقدر هم صاحبشان باسابقه باشد، الهام‌بخش نیستند. به‌جای آن، با نوشتن این مورد به آن‌ها نشان دهید که فرد مناسبی هستید: «من در مورد شرکت شما تحقیق کرده‌ام و متوجه شده‌ام که با مشکل x در حال دست‌وپنجه نرم کردن هستید. این فردی است که من قبلاً با او کارکرده‌ام و به او کمک کرده‌ام تا مشکل مشابهی را حل کند. این چیزی است که من به شما پیشنهاد انجامش را می‌دهم...».

نه‌تنها این مورد نشانگر مهارت‌ها و توانایی حل مسئله‌ی شماست، بلکه نمایش‌دهنده‌ی ارزش دقیقی است که با خود به شرکت می‌آورید. بدین گونه، مکالمه غنی‌تر و داغ‌تر می‌شود و شما شانس بهتری برای استخدام شدن دارید نسبت به این‌که یک رزومه‌ی ساده و معمول بفرستید.

موردتوجه قرار گرفتن در بازار کار امروز، نیازمند داشتن مهارت‌های دلخواه و فعال بودن در حیطه‌ی تحصیلات فعلی شماست. مدارک رسمی پیش‌نیاز موفقیت‌های حرفه‌ای نیستند. اما اشتیاق به یادگیری و یافتن موقعیت‌ها کلید اصلی ساخت یک کسب‌وکار خوب در زمینه‌ای است که به آن علاقه دارید. برای آن‌هایی که به دنبال کمک و وضوح کار هستند، من به‌شدت دریافت ارزیابی شغل را قبل از ایجاد تغییرات عمده در کارتان به شما پیشنهاد می‌کنم. آن ارزیابی به شما کمک می‌کند که مهارت‌هایتان، علاقه‌مندی‌هایتان، ارزش‌هایتان را بشناسید و حیطه‌های تخصصی که می‌توانید گام‌های از پیش طراحی‌شده و قدرتمند به‌سوی آن‌ها بردارید و بزرگ‌ترین موفقیت‌ها را در آن‌ها داشته باشید، پیدا کنید.

 

شش شغل که به مدرک دانشگاهی نیازی ندارند

برای بسیاری از مردم، دانشگاه مسیری پیش‌بینی‌شده در زندگی‌شان، از دوران جوانی بوده است. آن‌ها برنامه‌ریزی می‌کنند که به دانشگاه بروند، مدرک بگیرند، تا سن شصت‌وپنج‌سالگی کار کنند و با خوشحالی بازنشسته شوند درحالی‌که تعداد زیادی نوه‌ دارند تا با آن‌ها وقت‌گذرانی کنند. متأسفانه برخی اوقات این طرز فکر کار نمی‌کند. زندگی معمولاً ما را در یک حلقه گرفتار می‌کند و برای بسیاری از دانشجوهای دانشگاه، وام‌ها و قرض‌ها، مسیر سختی به شمار می‌رود. برای آن دسته از انسان‌ها، اینجا شش مسیر نشان داده‌شده که نیازی به مدرک دانشگاهی ندارند و بااین‌وجود می‌توانند دستمزد خوبی بگیرند.

فروش

اگر ژن فروش در شما وجود داشته باشد، این کار بهترین شغلی است که می‌توانید بدون داشتن مدرک خاصی آن را شروع کنید. بیشتر فروشنده‌ها حق کمیسیون دریافت می‌کنند که بدین معنی است که حدومرزی برای میزان درآمدی که می‌توانند حاصل کنند وجود ندارد. فروش برای همه‌ی انسان‌ها مناسب نیست، اما اگر فکر می‌کنید چیزی را که لازم دارد در خود دارید، می‌تواند ایده‌ی بسیار خوبی باشد.

آرایشگر

ارایشگر

اگر صحبت کردن با کسانی که دوست ندارند با شما صحبت کنند، خیلی ترسناک به نظر می‌رسد، شاید آرایشگری انتخاب دوم خوبی باشد. آرایشگرها نیاز دارند که دوره  ببینند، اما به‌محض اینکه قلق کار دستتان بیاید، این کار برایتان بسیار آسان خواهد بود. اگر این مسیر برای شما جالب است، معمولاً فکر خوبی است که از مدرسه‌ی کوتاهی مو شروع کنید و بعد شروع به انجام کار برای مشتری‌های خصوصی خود بکنید. زمانی که فهرستی از افرادی در دست دارید که به شما اعتماد دارند، می‌توانید درآمد بسیار خوبی داشته باشید. همچنین دیگر نیازی نیست که درآمد خود را با صاحب سالن قسمت کنید.

 

کارآفرین

اگر خیلی سریع به پول نقد نیاز دارید، این کار ممکن است گزینه‌ی خوبی برای شما نباشد. بااین‌حال، بسیاری از کارآفرینان مدرک دانشگاهی ندارند و به‌جای آن از شور و شوق زیادی برخوردارند. کارآفرینی برای کسی که دارای شوق پول‌آفرینی است و کسی که به کار اداری معمول علاقه ندارد، شغل بسیار مناسبی است. بهترین قسمت کارآفرینی این است که تقریباً هیچ انتهایی ندارد. برخی کارآفرینان چیزی را پیدا می‌کنند که در انجام دادن آن خوب هستند و بعد به مشاوره می‌روند. باقی آن‌ها مهارتی مانند طراحی وب یا بازاریابی اینترنتی را می‌آموزند و فهرستی از مشتریانی که می‌توانند به آن‌ها کمک کنند را تهیه می‌کنند.

اگر شما زمانی اندک قبل از سرمایه‌گذاری اولیه دارید و دارای مهارت‌هایی هستید که فکر می‌کنید در کسب‌وکار برایتان مفید است، شروع به کارآفرینی کنید. منابع آنلاین و افراد زیادی وجود دارند که مشتاق راهنمایی افرادی هستند که می‌خواهند روی پای خودشان بایستند. این مسیری است که بیشتر افراد آن را در نظر نمی‌گیرند، اما شاید بهتر باشد که این کار را بکنند.

فن‌ورز ابزارآلات

تکنسین ابزارآلاتCredit: cnbc

بر طبق نظر مانستر، فن‌ورزهای ابزارآلات کسانی هستند که مسئولیت نصب، نظارت و نگهداری از وسایل را دارند. درحالی‌که این کار نیاز به تحصیلات پیشرفته ندارد، بااین‌حال نیازمند طیف وسیعی از مهارت‌ها همچون توانایی برقراری ارتباط به‌صورت شفاهی و کتبی، تخصص در انجام محاسبات، مهارت‌های فنی، حل مسئله و توانایی مدیریت است.

نصاب آسانسور

نصاب آسانسورCredit: kiplinger

 

چشم‌انداز وضعیت کاری نصاب‌های آسانسور و تعمیرکننده‌های آن بسیار مناسب به نظر می‌رسد. ساخت بناهای اداری جدید، مغازه‌ها و دیگر پروژه‌های غیرمسکونی، هم‌زمان با بهتر شدن وضع اقتصادی بیشتر شده است و تقاضاها برای آسانسور و کسانی که در این زمینه کار می‌کنند بالا رفته است. جمعیت سالخورده نیز به تعداد افرادی که نیاز به آسانسور هم در خانه و هم در ساختمان‌های غیرمسکونی دارند، می‌افزاید.

توصیه می‌کنیم این 25 قانون را دنبال کنید تا زن قدرتمندی باشید [قسمت اول] و این 25 قانون را دنبال کنید تا زن قدرتمندی باشید [قسمت دوم/پایانی] را نیز مطالعه کنید.

منبع: kiplinger, cnbc, lifehack

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان