تاثیرات بازی سونیک بر روی مد/ مد و رنگ

مد ممکن است از هر چیزی الهام بگیرد. بازی‌های کامپیوتری نیز از این قاعده مستثنی نیستند. در این مطلب تاثیر یکی از همین بازی‌ها به نام «سونیک» که تقریبا برای همه آشناست را در مد بررسی می‌کنیم.

تاثیرات بازی سونیک بر روی مد/ مد و رنگ

رنگ اولین چیزی است که افراد هنگام دیدن شما به آن توجه می‌کنند و می‌تواند به سرعت، اثری طولانی‌مدت روی فرد مقابل بگذارد. رنگ‌هایی که برای مد و در استایل لباس پوشیدن خود انتخاب می‌کنید، درواقع تصویری است از آنچه می‌خواهید باشید و احساسی که در مورد خود دارید. به علاوه، انتخاب صحیح رنگ روی مواردی از جمله اندام، ظاهر و شخصیت نیز تاثیر می‌گذارد. در سری مقالات مد و رنگ در بنیتا درباره‌ی اهمیت رنگ در مد و چگونگی انتخاب صحیح رنگ برای لباس، رنگ‌های سال و ... می‌خوانیم. یک دنیای رنگی، دنیایی پر از معناست. امروز درباره‌ی مجموعه‌ی لباسی می‌خوانیم که رنگ‌های خود را از بازی محبوب «سونیک» برگزیده و که می‌تواند برای طرفداران این بازی لباس‌های جالبی باشد. در ادامه با ما همراه باشید.

لباس های سونیک

جوجه تیغی محبوب کنسول سگا که نه فقط گیمرها بلکه تقریبا همه با آن خاطره دارند وارد دنیای مد شد. سونیک همیشه یک کاراکتر محبوب و خاص بوده و به نظر می‌رسد همیشه همینطور باقی بماند. «کری ماندن»، طراح و صاحب برند Cassette Playa سونیک را وارد فشن شو کرد. او می‌گوید که برندش برای نسل اینترنت و در دوره‌ی تکنولوژی راه‌اندازی شده بنابراین طراحی‌هایش برای برقراری ارتباط با این نسل اجرا می‌شود. استفاده از تکنولوژی و پرینت‌های سه بعدی از جمله ویژگی‌های کارهای او هستند. او عقیده دارد سونیک به دلیل اینکه به خوبی شخصیت‌پردازی شده و سرعت بالایی دارد یکی از بهترین کاراکترهای بازی‌های کامپیوتری است.

سونیک در سگا

او در نمایش زنده‌ی لباسی که با الهام از مرحله‌ی اول بازی سونیک که تپه‌های سبز رنگ بود طراحی و صحنه‌پردازی شده بود برخی از گرافیک‌های این مرحله را وارد طرح‌های خود کرده بود. چاپ‌های دیجیتالی روی لباس‌ها عمدا به صورت پیکسلی چاپ شده بودند تا بازی‌های قدیمی آن دوره و کیفیت‌های بازی‌های آن زمان را تداعی کنند. او می‌گوید در زمان طراحی این لباس‌ها به اندازه‌ای تحت تاثیر سونیک بوده که حتی غذاهای خود را در بسته‌بندی‌های سبز و آبی که به نوعی امضای بازی سونیک محسوب می‌شوند می‌خورد.

سونیک در سگا

او می‌خواست علاوه بر طراحی لباس‌هایی الهام گرفته از سونیک، خود سونیک را نیز به روی صحنه بیاورد بنابراین سه عروسک بزرگ از سونیک طراحی و تولید کرد که در انتهای شو به روی صحنه آمدند. او می‌گوید: «هنگامی که سونیک به روی صحنه آمد ناخودآگاه لبخند روی صورت همه‌ی حضار نشست. فکر می‌کنم همه‌ی حضار از همان نسلی بودند که با این بازی خاطره داشتند. معمولا بعد از اتمام هر نمایش لباس، طراح به روی صحنه می‌آید و تعظیم می‌کند و من خیلی خوشحالم که دست در دست سونیک بر روی استیج قدم زدم.»

تقریبا تمام کارکنانی که در تولید این محصولات دست داشتند متعلق به نسلی بودند که این بازی را جزو خاطرات فراموش نشدنی خود می‌دانند و با این کار خاطرات خوبی از کودکی یا جوانی‌شان کمی زنده شد. به علاوه تمام تیم به جست‌وجو و تحقیق در آرشیو کنسول سگا پرداختند تا این مجموعه را هرچه بهتر به نمایش بگذارند. تاثیر سونیک بر روی مد با این نمایش لباس تمام نشد بلکه بر روی محصولا زیادی از جمله تی شرت، کفش و انواعی از اکسسوری تصاویر و رنگ‌های این کاراکتر محبوب دیده می‌شود و می‌توان گفت این کاراکتر بعد از 25 سال همچنان می‌تواند تاثیرگذار و دوست داشتنی باشد. در گالری زیر تصاویری از محصولاتی که با الهام از سونیک طراحی شده‌اند را می‌بینید.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان