ماهان شبکه ایرانیان

جلوگیری از کمر درد هنگام خواب

یکی از مشکلاتی که گریبان گیر برخی از افراد جامعه ماست، درد کمر در اول صبح است. دلایلی برای این مشکل وجود دارد که در ادامه به معرفی آن ها خواهیم پرداخت.

جلوگیری از کمر درد هنگام خواب

 افراد زیادی هستند که به دلایل مختلف پس از بیدار شدن از خواب دچار کمر دردهایی نا خوشایند می‌شوند. این دردها می‌تواند دلایل مختلفی داشته باشد و با رعایت نکات کوچکی می‌توان از بروز آن‌ها جلوگیری کرد. در ادامه می‌خواهیم به بررسی برخی از این دلایل بپردازیم.

اگر اولین صدایی که بعد از بلند شدن از رختخواب هنگام صبح می‌شنوید به جای خمیازه کشیدن، فریاد زدن باشد پس احتمالاً شما با درد پشت (کمر) آشنا هستید. درد پشت یک ناراحتی ناخوشایند است که معمولاً در طول روز با آن مواجه خواهید شد. افراد مبتلا به کمر درد می گویند این عارضه می‌تواند آن‌ها را شش بار در طول شب بیدار کند. اگر در هنگام خواب به علت درد کمر دچار خواب پریشی و شب بیداری شدید چند روش ساده برای شکستن این چرخه نا منظم خواب وجود دارد که به شما معرفی می‌کنیم.

خوابیدن

1- موقعیت‌های خوابیدن

موقعیت‌های نا مطلوب و نا به جای خوابیدن می‌تواند باعث فشار اضافی بر گردن و کمر و ستون فقرات گردد و عارضه افراد مبتلا درد پشت را افزایش می‌دهد. یک راه حل ساده، یک بالش می‌تواند این مشکل را حل کند. اگر به پشت خوابیده‌اید و در حال چرت زدن هستید، سعی کنید یک بالش را زیر زانوی خود قرار دهید. این توازن به بدن شما این اجازه را می‌دهد تا توازنی بین ستون فقرات شما ایجاد شود. اگر روی شکم خوابیده‌اید قرار دادن بالش زیر شکم خود به توازن ستون فقرات کمک می‌کند. این افراد می‌توانند بالش را بین زانوهای خود نیز قرار دهند.

2- یک تشک جدید را امتحان کنید

تخت خواب شما در شروع، بازگشت یا تشدید درد کمر می‌تواند مؤثر باشد. در واقع 63 درصد از افراد مبتلا می گویند که پس از تغییر تشک رختخواب خود درد کمرشان بهبود یافته است. شما می‌توانید یک تشک مناسب را انتخاب کنید. شرکت‌های زیادی وجود دارند که حاضر هستند محصولات خود مانند پتو، بالش و غیره را در اختیار شما قرار دهند تا آنها را تست کرده و تشک مناسب خود را انتخاب کنید. اگر نمی‌خواهید تشک خود را تغییر دهید یک راه حل دیگر این است که تخته‌های تخت خواب خود را کم یا زیاد کنید تا توازن بدن شما در تماس طولانی مدت با آن حفظ شود.

3- با دقت جابه جا شوید

توجه به چگونگی ورود و خروج از تخت خواب می‌تواند به کاهش کمر درد کمک کند. از حرکات ناگهانی و نامنظم اجتناب کنید. در هنگام خروج از تخت خواب با کمر یا پایین تنه به سمت جلو حرکت نکنید، زیرا این حرکت می‌تواند به کمر شما آسیب برساند. شما می‌توانید با استفاده از دست‌هایتان خود را هول دهید و در حالی که پاهایتان را کنار تخت قرار داده‌اید به سمت جلو حرکت کنید.

4- ورزش کنید

ورزش کردن به شما کمک می‌کند که در طول شب راحت‌تر بخوابید. ورزش کردن به طور کلی می‌تواند بدن شما را منعطف‌تر کند و در طول شب به کاهش خطر ابتلا به فشار خون و اسپاسم عضلانی کمک کند. شما به ورزش‌های ساده می‌توانید این امر را محقق کنید.

اگر در مورد پیروی از این روش‌ها مشارکت داشته باشید امیدوارم درد کمر شما بهبود یابد، اما اگر این تغییرات شبانه روزی به بهبودی منجر نشد بهتر است شما به پزشک مربوط مراجعه کنید، زیرا ممکن است دردهای مزمن کمر منجر به شرایط حادتری مانند اسکولیوز، شکستگی یا تومورهای ستون فقرات شود.

منبع: Sleep

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان