موفقیت سالم پیر شدن

سالمندان عزیز بهتر است از تغییراتی که به‌طور طبیعی با افزایش سن در استخوان‌ها، مفاصل و عضلات بدن‌شان اتفاق می‌افتد آگاهی داشته باشند؛ چون سالم پیر شدن یک موفقیت است

موفقیت سالم پیر شدن
سالمندان عزیز بهتر است از تغییراتی که به‌طور طبیعی با افزایش سن در استخوان‌ها، مفاصل و عضلات بدن‌شان اتفاق می‌افتد آگاهی داشته باشند؛ چون سالم پیر شدن یک موفقیت است. یک راه مطمئن برای کنترل و به تأخیر انداختن عوارض پیری تمرینات بدنی مناسب است. تمرینات بدنی مناسب از پوکی استخوان جلوگیری می‌کند و دردهای کمر و زانو را می‌کاهد.
بعد از 30 سالگی، توده عضلانی و در نتیجه قدرت عضلات به تدریج کم می‌شود. بعد از 60 سالگی این از دست دادن سریع می‌شود، اما با رژیم غذایی مناسب و تمرینات بدنی می‌توانید به‌طور چشم‌گیری از پیشرفت آن جلوگیری کنید. توجه داشته باشید که کم استفاده کردن از عضلات علت اصلی کاهش توده استخوانی در دوره سالمندی است.
تغییر دیگر، افزایش چربی است که عمدتا در مردها، شکم و در زن‌ها، باسن بزرگ می‌شود، در حالی که بافت چربی در دست‌ها و پاها کاهش می‌یابد.
قد نیز با افزایش سن تغییر می‌کند که ناشی از کاهش طول ستون مهره‌ها است. عرض شانه‌ها به علت کوچک شدن توده عضلانی و چروکیدگی عضلات شانه کاهش می‌یابد. طول عضلات شکم هم کاهش می‌یابد که همه اینها سبب ایجاد ظاهری خمیده می‌شود. باید در نظر داشته باشید که فعالیت مداوم می‌تواند از پیشرفت این تغییرات جلوگیری کند.
پوکی استخوان به علت کاهش کلسیم در استخوان‌ها به وجود می‌آید. در زنان سالمند به دنبال کاهش نوعی هورمون درخون، پوکی استخوان بیشتر از مردان سالمند شایع است. فعالیت عضلانی و به کارگیری استخوان‌ها مانند تمرینات بدنی و راه رفتن می‌تواند این روند را آهسته‌تر کند.
با افزایش سن انعطاف‌پذیری رباط‌ها، تاندون‌ها و مفصل‌ها کم شده، خطر پارگی آنها بیشتر می‌شود. با فرسوده شدن غضروف‌های اطراف مفصل‌ها که به سبب خم کردن‌های مداوم طی سال‌ها به وجود آمده است و نیز کاهش مایع نرم‌کننده در مفصل‌ها، حرکات آنها آهسته‌تر و دردناک‌تر می‌شود.
تمرینات بدنی یکی از عوامل مهم برای قرار گرفتن کلسیم در داخل استخوان و محکم شدن استخوان‌هاست.
منبع:www.salamat.com
قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر