ماهان شبکه ایرانیان

عیسویان در رکاب حضرت حجت (ع)

در سال های اخیر جریان بنیادگرایی مسیحی رشد چشمگیری داشته است. نحله های مختلف فکری و فرقه های مذهبی تحت عنوان جریان های هزاره گرایی، آخرالزمانی، مسیحیت صهیونیستی، پروتستانتیزم بنیادگرا و

در سال های اخیر جریان بنیادگرایی مسیحی رشد چشمگیری داشته است. نحله های مختلف فکری و فرقه های مذهبی تحت عنوان جریان های هزاره گرایی، آخرالزمانی، مسیحیت صهیونیستی، پروتستانتیزم بنیادگرا و... توجه و تبلیغات خود را به مسائل آخرالزمانی و ظهور مسیح(ع) متمرکز کرده اند. اینان با تحلیل های مغرضانه ای که ارائه می کنند، جنگ نهایی خیر و شر یا آرماگدون را جنگ بین اسلام و مسیحیت معرفی می کنند. آنان از مسلمانان با نام دجال یا رهبر دشمنان مسیح نام می برند. این فرقه ها توانسته اند رهبری کشورهایی همچون ایالت متحده را در دست بگیرند و با تبلیغات وسیع مذهبی، افکار عمومی را برای حضور نظامی در منطقه خاورمیانه اقناع کنند.

سال ها در ایران نسبت به این جریان و گسترش آن در غرب کم توجهی می شد، اما در سال های اخیر تعدادی از کارشناسان و مطبوعات به طور جدی به پیگیری و تحلیل مبانی و عملکرد این گروه ها می پردازند و این البته مایه خوشوقتی است. با این حال گمان می کنم لااقل در میان اقشار جوان و کم اطلاع مذهبی این مطالب سبب سوءتفاهمی جدی شده است. مطالب ترجمه و تألیف درباره بنیادگرایی مسیحی سبب شده عده ای زیادتر از جوانان مذهبی ما در اثر القائات غربیان باور کنند که در هنگام ظهور، جنگ نهایی میان اسلام و مسیحیت واقع می گردد. در حالی که متون دینی و ملاحم به صراحت از اتفاقات دیگری خبر می دهند. مطابق اعتقادات ما مسیح(ع) در دوران ظهور به جهان بازمی گردد و به امام زمان(ع) اقتدا می کند و به همراه پیروانش در رکاب حضرت حجت(ع) به جهاد می پردازد. در روایات داریم که مسیحیان از اولین گروه هایی هستند که به امام عصر(ع) می پیوندند و با او بیعت می کنند.

بی گمان سردمداران گروه های بنیادگرای مسیحی افرادی سیاسی و فریبکار هستند که در راستای اهداف استکبار جهانی و صهیونیسم از احساسات و باورهای مردم مذهبی در غرب سوءاستفاده می کنند. هدف آنان از توجه به مسائل آخرالزمانی پی گیری راهبرد سلطه بر جهان، براندازی حکومت های دینی و مردمی، دستیابی به منابع عظیم نفت و گاز، تأمین امنیت اسرائیل و موارد دیگری از این دست است.

سیاستمداران و مدیران فرهنگی ما باید بکوشند پوشالی بودن تبلیغات این گروه ها برای مردم جهان روشن شود و غربیان بدانند که مطابق معارف و باورهای اسلامی، مسلمانان و مسیحیان در پایان تاریخ در کنار هم خواهند بود و جنگی میان مؤمنان و معتقدان به این دو دین صورت نخواهد گرفت، بلکه مسلمانان و مسیحیان واقعی با همه جریان های الحادی و انحرافی در اسلام و مسیحیت و کفر و نفاق و ظلم خواهند جنگید.

گروندگان به این گروه های افراطی نیز دو دسته خواهند شد. یک دسته قلباً با اسلام و شرق دشمنی دارند و در باطن در جستجوی تصرف و تملک جهان بوده اند که به دست مبارک سرور نازنینمان به هلاکت خواهند رسید و یا اگر قلبا مؤمن به مسیح(ع) و در پی عدل و نیکی بوده اند که در لحظه موعود به سپاه حق خواهند پیوست و رستگار خواهند شد. ان شاءالله الرحمن و نریه قریبا.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان