۹چیزی که نباید بعد از ساعت ۹ شب بخورید یا بنوشید- بخش سوم

خواب شب شما باید شیرین و د‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ل‌نشین باشد. از همین رو باید مراقب باشید که ساعاتی قبل از خواب چه چیزهایی می‌خورید و می‌نوشید. در این میان برخی مواد غذایی هستند که نباید ساعت ۹ شب به بعد از آن‌ها استفاده کنید؛ چرا که آسیب‌هایی به عضلات و بدن شما می‌رسانند که شاید برای ما قابل پیش بینی نباشد

رژیم غذایی

خواب شب شما باید شیرین و د‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ل‌نشین باشد. از همین رو باید مراقب باشید که ساعاتی قبل از خواب چه چیزهایی می‌خورید و می‌نوشید. در این میان برخی مواد غذایی هستند که نباید ساعت 9 شب به بعد از آن‌ها استفاده کنید؛ چرا که آسیب‌هایی به عضلات و بدن شما می‌رسانند که شاید برای ما قابل پیش بینی نباشد 

البته نباید فراموش کنید که خوردن برخی میان وعده‌های سبک قبل از خواب، مشکلی نخواهد داشت. به شرط آن‌که میان وعده‌هایی را انتخاب کنید که دردسرساز نباشند. در این گزارش 3 قسمتی قصت داریم تا مواد غذایی ای که نباید ساعت 9 شب به بعد بخورید را به شما معرفی کنیم و در عین حال جایگزین‌های مناسب را هم اعلام می‌کنیم. این بخش سوم و پایانی این گزارش است:

غذای چینی

7- غذای چینی

اگر تصمیم دارید تا دیروقت غذای چینی بخورید، باید بدانید که خواب ناآرامی انتظار شما را خواهد کشید. خوردن گوشت با طعم زنجبیل، یا هر نوع دیگری از غذای چینی، در شب هنگام، خواب راحت را از چشمان شما دور خواهد کرد. چون اثری مثل کافئین بر بدن شما خواهد داشت. غذایی مملو از کربوهیدرات و چربی که برنامه رژیم غذایی سالم شما را برهم می ریزد و خیلی زود می‌بینید که شکم‌تان چقدر بزرگ‌تر می‌شود.

گزینه جایگزین

اگر عاشق غذای چینی هستید، بهتر است که حجم خیلی کمی بخورید و سعی کنید که این غذا را بدون سس بخورید و به جای برنج سفید، از سبزیجات بخارپز استفاده کنید تا حجم کربوهیدرات غذا را کاهش دهید.

کرفس

8- کرفس

کرفس از جمله موادغذایی مدر است و با مصرف آن مجبور می‌شوید که به دفعات به دست‌شویی بروید. اگر رژیم غذایی سفت و سختی دارید، سبزیجات گزینه ایده آلی برای شما هستند ولی باید سعی کنید که شب‌ها مخصوصا قبل از خواب کرفس مصرف نکنید. از آنجا که در هنگام خواب، فعالیت عضله‌سازی و ترمیم هورمون‌های بدن انجام می‌شود، بیدار شدن به دفعات (برای رفتن به دست‌شویی یا هرکار دیگری)، مانع از انجام صحیح این کارها می‌شود.

گزینه جایگزین

کلم بروکلی و گل کلم، سبزیجات سالمی هستند که کربوهیدرات کمی هم دارند و گزینه ایده آلی به نظر می‌رسند.

آبمیوه

9- آبمیوه

آخرین نکته این است که از ساعت 9 شب به بعد از مصرف آبمیوه پرهیز کنید. آب پرتغال، آب گریپ فروت و هرآبمیوه دیگری. چرا که این آبمیوه ها اسیدی هستند و باعث ترش کردن شما می‌شوند. در عین حال اکثر آبمیوه‌ها حاوی قند هستند و فیبر خیلی خیلی کمی دارند و این باعث می‌شود تا انسولین زیادی در بدن شما آزاد شود. در نتیجه شما خواب ناراحتی خواهید داشت

گزینه جایگزین

به سراغ میوه‌هایی مثل توت فرنگی، بلکبری و انواع بری‌ها بروید و آنها را با یک دوم پیمانه پنیر کم چرب مخلوط کنید. بری ها، شاخص قندخون پائینی دارند و طعم شیرین مورد علاقه‌تان را به شما می‌دهند. آمینو اسید موجود در پنیر کم چرب هم به آرامی هضم می‌شود و به عضلات شما کمک می‌کند تا در طول خواب شبانه، به خوبی به تقویت و ترمیم خود بپردازند.


قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر