ماهان شبکه ایرانیان

اعتماد به نفس زوج خود را بالا ببرید

افراد می توانند اعتماد به نفس همسر خود را بالا ببرند به شرطی که شناخت درستی از زندگی و از یکدیگر داشته باشند

اعتماد به نفس زوج خود را بالا ببرید

افراد می توانند اعتماد به نفس همسر خود را بالا ببرند به شرطی که شناخت درستی از زندگی و از یکدیگر داشته باشند. اما من در طول 30 سال تجربه کاری و مشاوره، اغلب دیده ام که زنان و شوهران اعتماد به نفس یکدیگر را تقلیل می دهند. این که کدام یک نقش بیشتری در این امر دارد چندان مشخص نیست، برای این که ما در کشورمان داده های آماری در این زمینه نداریم. بی تردید زنان و شوهران با رعایت کردن حقوق همدیگر، احترام گذاشتن و توجه کردن به یکدیگر می توانند رابطه ای را بین خود پایه بگذارند که به رشد اعتماد به نفس طرفین بینجامد. همچنین با تأیید و تشویق یکدیگر زمینه را برای ارتقاء اعتماد به نفس در خود و در دیگری فراهم کنند. زن و مردی که یکدیگر را تشویق یا تأیید می کنند، اعتماد به نفس همدیگر را بالا می برند، که این به نفع هر دوی آن ها است. شما اگر همسری با اعتماد به نفس خوب داشته باشید، اعتماد به نفس تان بالا می رود. آقا! شما از همسرت خانم بساز. خانم! شما از همسرت آقا بساز.
مردان ما زنان خود را دوست دارند، ولی عیب شان این است که احساس خود را به زبان نمی آورند. آن ها در پی تشریفاتی که زنان برای زندگی قائلند نیستند. زندگی تشریفاتی لازم دارد، غیر از سال روز
ازدواج و تولد، ما تشریفات دیگری هم برای ابراز محبت و احساسات جنسی داریم. در ایران این تشریفات زیاد مد نیست. آقا با کت و شلوار به بستر می رود و خانم با لباس کامل خانه نه با لباس خواب. نوازش های دوران نامزدی کجا رفت؟ مردها بی حوصله اند و با همان دستان نشسته به بستر می روند. این یکدیگر را تحویل نگرفتن است. با شوهر یا با زن خود بد حرف می زنیم، ولی به محضی که سر و کله دختر خاله پیدا می شود، با ادب می شویم و روی خوش نشان می دهیم و خوش آمد می گوییم.
رابطه زنان و شوهران در این مملکت مغشوش است. در طول این 30 سال همه تلاش من این بوده که اصلاحی به وجود آورد. شوهر در حضور جمع احترام زن را رعایت نمی کند و زن تازه یادش می آید باید هزار متلک بار شوهرش کند. وقتی که مرد را در حضور جمع کنف می کنید، دست به قتل او می زنید، و رابطه تان خراب و خراب تر می شود.
منبع مقاله :
مجد تیموری، میر محمد ولی؛ ( 1391)، اعتماد به نفس، تهران: نشر قطره، چاپ ششم.
قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان