ماهان شبکه ایرانیان

الف) اهمیت و ارزش امر به معروف و نهی از منکر

چه بسا اگر افرادی به نقش بسیارحساس این امر توجه ننمایند و باسهل انگاری و بی تفاوتی با آن برخورد کنند برای جامعه مشکلاتی پیش می آید که کیان آن را به خطرمی اندازد

چه بسا اگر افرادی به نقش بسیارحساس این امر توجه ننمایند و باسهل انگاری و بی تفاوتی با آن برخورد کنند برای جامعه مشکلاتی پیش می آید که کیان آن را به خطرمی اندازد. در راستای توجه به این نکته است که در آیات و روایات فراوانی لزوم اقامه آن به تعابیرمختلفی گوشزد شده است. در آیه 104 آل عمران می فرماید: ولتکن منکم امة یدعون الی الخیر ویامرون بالمعروف و ینهون عن المنکر و اولئک هم المفلحون بایدجمعی در میان شما باشند که دعوت به کار نیک و امر به معروف و نهی ازمنکر نمایند و آنها رستگارانند.
 
و حضرت علی، علیه السلام، درضمن یکی از کلمات قصار نهج البلاغه در این باره می فرمایند:
 
و ما اعمال البر کلها و الجهادفی سبیل الله عند الامر بالمعروف و النهی عن المنکر الا کنفثة فی بحر لجی. تمام کارهای نیک و حتی جهاد در راه خدا در برابر امر به معروف و نهی از منکر همچون آب دهان در برابر دریای پهناور است.
 
خلاصه از مجموعه این دسته ازآیات و روایات چنین معلوم می شودکه امر به معروف یک تکلیف واجبی است که اولا در بین مجموعه واجبات از جایگاه خاصی برخوردار است ثانیا بی توجهی به آن، سبب ایجادگرفتاریهای مهمی در جامعه می گرددکه از جمله آنها این است اشرار تسلطبه مقدرات جامعه پیدا می کنند و مردم هر چه دعا کنند به مرحله اجابت نمی رسد.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان