ماهان شبکه ایرانیان

پیوند مو قبل از ۲۵ سالگی

پیوند مو قبل از ۲۵ سالگی اشتباه است پسری ۱۹ ساله و مبتلا به ریزش موی شدید هستم. با توجه به وجود سابقه طاسی در خانواده درجه اول، از اینکه فرم ریزش موی من شبیه پدرم شود، بسیار نگران‌ام و می‌خواهم هر چه زودتر عمل پیوند مو انجام دهم

پیوند مو قبل از 25 سالگی
پیوند مو قبل از 25 سالگی اشتباه است
پسری 19 ساله و مبتلا به ریزش موی شدید هستم. با توجه به وجود سابقه طاسی در خانواده درجه اول، از اینکه فرم ریزش موی من شبیه پدرم شود، بسیار نگران‌ام و می‌خواهم هر چه زودتر عمل پیوند مو انجام دهم. توصیه شما چیست؟
مهم‌ترین عامل در پیش‌بینی موفقیت‌آمیز بودن عمل پیوند مو، انتخاب بیمار مناسب توسط پزشک است. در عمل پیوند مو بیمار باید بداند که ریزش موی آندروژنی یک پدیده پیشرونده است و در سال‌های بعد از عمل ممکن است ریزش موها ادامه یابد و احتیاج به ترمیم مجدد داشته باشد. بنابراین این عمل راهی قطعی برای توقف ریزش مو نیست. بیشتر متقاضیان پیوند مو، جوانان کمتر از 25 سال هستند که انتظارات غیرواقع‌بینانه‌ای از جراحی پیوند مو دارند. آنها دوست دارند با یک جلسه عمل به تراکم موی قبل از 20 سالگی برسند و این ظاهر جوان در آنها برای همیشه حفظ شود. این افراد در مواردی حتی از جراح تقاضا می‌کنند فرم موهای‌شان شبیه فلان هنرپیشه معروف بشود و حاضر نیستند این حقیقت را بپذیرند که خط موی مردان بعد از بلوغ به طور طبیعی شروع به کم‌پشت شدن و عقب رفتن می‌کند.

پیوند مو قبل از 25 سالگی

اگر در یک مرد جوان کمتر از 25 سال با پسروی خط رویش مو کم‌پشت شدن موهای فرونتال، با یک جلسه پیوند مو، یک خط رویش موی جدید که بنا به درخواست بیمار پرتر و پایین‌تر از خط رویش اولیه او بوده ایجاد کنیم، این مساله فعلا بیمار را راضی می‌کند ولی این رضایت موقتی خواهد بود زیرا در سال‌های بعد با پیشرفت طبیعی ریزش مو در پشت این خط جدید، موهای باقی مانده در ناحیه دو نور بیمار، برای پر کردن سر او تا خط جدید کافی نبوده و موهای او یک نمای غیرطبیعی پیدا می‌کند بنابراین پیوند مو قبل از سن 25 سالگی توصیه نمی‌شود. بعد از 25 سالگی بیمار کاملا به بلوغ رسیده و با بررسی میزان ریزش قطعی موی بیمار، پیش‌بینی چگونگی گسترش آن در آینده امکان‌پذیر است. بیمار در این سن منطقی‌تر فکر می‌کند و میزان طاسی فعلی خود را در نظر می‌گیرد. به این ترتیب داشتن یک خط رویش موی جدید به شکل یک مرد بالغ باعث خشنودی و رضایت وی می‌شود؛ اگر چه این خط رویش مو بالاتر از آن چیزی است که در جوانان می‌بینیم. بیماران مسن در اواخر دهه ششم یا هفتم یا حتی هشتم زندگی می‌توانند کاندیدای مناسبی برای پیوند مو باشند زیرا بسیاری از این بیماران آرزو دارند تنها مقداری مو داشته باشند و تقاضای موی پرپشت ندارند. این افراد مسن در صورتی کاندید خوب پیوند مو هستند که اولا ناحیه دهنده کافی داشته باشند. ثانیا یک مشاوره پزشکی داخلی، سلامت آنها را برای عمل تایید کند.

پی نوشت ها :
 

* متخصص پوست و مو

منبع:www.salamat.com
قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان