وزیر دفاع قطر اذعان کرد

ظرفیت ساخت مینی پالایشگاه های نفت و گاز در جزیره خارک مهیاست

تهران- ایرنا- مدیرعامل شرکت پایانه های نفتی ایران گفت: جزیره خارک قابلیت و ظرفیت بسیار عظیمی در حوزه اشتغال زایی دارد، در حوزه دریایی و صنایع پایین دستی پتروشیمی، مانند طرح ان.جی.ال و ساخت مینی پالایشگاه های نفت و گاز، ظرفیت های بسیار خوبی برای ایجاد اشتغال دارد.

ظرفیت ساخت مینی پالایشگاه های نفت و گاز در جزیره خارک مهیاست
صنعت نفت با بیش از یک قرن فعالیت، پیشتاز ایفای مسئولیت های اجتماعی بوده است. ایجاد زیرساخت های اساسی برای توسعه شهرنشینی در همان ابتدای فعالیت این صنعت در مناطق جنوبی کشور موجب شد تا شهرهای مسجد سلیمان، آبادان، آغاجاری و اهواز به عنوان «شهر اولین ها» معرفی شوند.
شرکت پایانه های نفتی ایران نیز در همسویی با انجام ماموریت های راهبردی خود در زمینه دریافت، ذخیره سازی، انتقال و صادرات نفت خام و میعانات گازی، از انجام مسئولیت های اجتماعی غافل نبوده است.
سید پیروز موسوی، مدیرعامل شرکت پایانه های نفتی ایران در این زمینه گفت: جزیره خارک در هر بخشی که مرور می کنیم، پیشانی و سنگر اول صنعت نفت است. در دوره جنگ تحمیلی، این جزیره بیش از 2 هزار و 880 بار مورد هجوم دشمن قرار گرفت.
مدیرعامل شرکت پایانه های نفتی افزود: تقریباً همه زیرساخت های نفتی این جزیره چه در بخش پایانه ها و چه در بخش تولید که شرکت نفت فلات قاره مسئولیت آن را به عهده دارد، بارها تا مرز نابودی کامل پیش رفت، ولی جزیره خارک زنده و با اراده از نقش خود در حیات زنجیره صنعت نفت دست نکشید.
وی با بیان این که شرکت پایانه های نفتی ایران پایه تحول اقتصادی در جزیره خارک است، اضافه کرد: ما در پایانه های نفتی ایران هم به مقوله مسئولیت اجتماعی بسیار متعهد هستیم و آن را در اولویت های کاری خود لحاظ می کنیم.
مدیرعامل شرکت پایانه های نفتی درباره اشتغال در پایانه های نفتی گفت: شرکت پایانه های نفتی یک شرکت دولتی و زیرمجموعه شرکت ملی نفت ایران است؛ از این رو به طور مستقیم نمی تواند کارمند رسمی استخدام کند و جذب، باید از طریق فرآیندهای وزارت نفت باشد.
موسوی ادامه داد: اینکه بخواهیم تنها نیروی انسانی به واحدهای دولتی جذب کنیم، در حقیقت نوعی خودزنی اقتصادی است.
وی خاطر نشان کرد: جزیره خارک قابلیت و ظرفیت بسیار عظیمی در حوزه اشتغال زایی دارد، در حوزه دریایی و صنایع پایین دستی پتروشیمی، مانند طرح ان.جی.ال و ساخت مینی پالایشگاه های نفت و گاز، ظرفیت های بسیار خوبی برای ایجاد اشتغال دارد.
مدیرعامل شرکت پایانه های نفتی بیان داشت: در آینده نزدیک می توان طرح توسعه خارک را با وجود این زیرساخت ها تعریف و تدوین کرد؛ از این رو در جزیره خارک، ایجاد هر واحد صنعتی در پایین دست رشته های انرژی یا در رشته های خدمات فنی نفت و گاز و دریانوردی می تواند سودآفرین و اشتغال زا باشد.
موسوی یادآور شد: باید بپذیریم که شرایط اقتصاد جهانی و منطقه ای و اقتصاد ملی ما تغییر کرده است و باید خود را با این تغییرات وفق دهیم.
اقتصام**2022**
..............................
منبع: نشریه وزارت نفت (مشعل)
قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر