ماهان شبکه ایرانیان

دونالد ترامپ این‌بار سراغ موسیقی ایر فورس وان رفته است

ماجرای دونالد ترامپ و استفاده بدون مجوز از آثار هنرمندان مختلف همچنان ادامه دارد. این کاندیدای ریاست جمهوری ایالات متحده این‌بار بدون کسب مجوز از موسیقی فیلم ایر فورس وان استفاده کرده است. اقدامی که با اعتراض یکی از تهیه کنندگان این فیلم همراه بوده است. با بنیتا همراه باشید و بیشتر در این‌باره بخوانید.

ماجرای دونالد ترامپ و استفاده بدون مجوز از آثار هنرمندان مختلف همچنان ادامه دارد. این کاندیدای ریاست جمهوری ایالات متحده این‌بار بدون کسب مجوز از موسیقی فیلم ایر فورس وان استفاده کرده است. اقدامی که با اعتراض یکی از تهیه کنندگان این فیلم همراه بوده است. با بنیتا همراه باشید و بیشتر در این‌باره بخوانید. 


Bloomberg

قبل از اینکه شرح ماجرا را بخوانید باید داستان فیلم ایر فورس وان را بدانید. ایر فورس وان فیلمی است که در آن هریسون فورد نقش رئیس جمهور ایالات متحده را بازی می‌کند و ماجرای ربوده شدن هواپیمای حامل رئیس جمهور توسط یک جاسوس روسی را به تصویر می‌کشد. 

دونالد ترامپ با کمک موسیقی این فیلم هنگام ورود به کنوانسیون ملی حزب جمهوری‌خواه یک نمایش تمام عیار راه انداخت. ترامپ که نامزد نهایی این حزب است، با هلیکوپتر شخصی‌اش وارد شهر کلیولند شد و در حین پیاده شدنش موسیقی اصلی فیلم ایر فورس وان پخش می‌شد! البته این اولین بار نیست که ترامپ از موسیقی این فیلم در کمپین‌ انتخاباتی‌اش استفاده می‌کند. اما همین نمایش تلویزیونی کافی بود تا گیل کاتز – یکی از تهیه‌کننده‌های فیلم – با یک نامه اعتراضش را علنی کند.

این تهیه‌کننده یک نامه برای کمپین انتخاباتی دونالد ترامپ فرستاده و از او خواسته دیگر از موسیقی این فیلم محبوب سال 1997 در مبارزات انتخاباتی استفاده نکند. گیل کاتز در این نامه گفته : «موسیقی جری گلداسمیت توسط دونالد ترامپ ربوده شده و او سعی کرده خودش را به شخصیت رئیس جمهور فیلم ایر فورس وان ربط بدهد. همه این اقدامات بدون کسب اجازه از سازندگان فیلم صورت گرفته است. تا‌جایی که من از دیدگاه‌های سیاسی جری گلداسمیت خبر دارم، مطمئنم اگر زنده بود اجازه نمی‌داد ترامپ از موسیقی‌اش استفاده کند. جری این موسیقی را برای به تصویر کشیدن یک رئیس جمهور قهرمان (در فیلم) ساخته بود نه برای استفاده تبلیغاتی ترامپ.»

جری گلداسمیت یکی از موفق‌ترین موسیقی دانان هالیوود بود که قبل از مرگ در سن هفتاد سالگی، 18 بار نامزد دریافت جایزه اسکار شده بود. گیل کاتز برای نشان دادن اعتراض سازندگان فیلم به این اقدام ترامپ از یکی از دیالوگ های معروف فیلم استفاده کرده و در نامه‌اش خطاب به ترامپ گفته «به هواپیمای ما نزدیک نشو». گیل کاتز بارها در مصاحبه‌هایش گفته که احساس می‌کند موسیقی فیلم درست مثل هواپیمای فیلم ربوده شده است!

در پایان این نامه آمده است : «ما امیدواریم دونالد ترامپ و جمهوری‌خواهان در آینده از موسیقی این فیلم برای پیشبرد اهداف‌شان استفاده نکنند. این اقدام سوءاستفاده از موسیقی و نیت خوب فیلم ماست. از مردم هم می‌خواهیم استفاده از موسیقی ما در کمپین‌های جمهوری‌خواهان را به معنای همراهی سازندگان فیلم با حزب جمهوری‌خواه ندانند.»

این اولین بار نیست که دونالد ترامپ بدون کسب اجازه از آثار هنرمندان معروف استفاده می‌کند. قبل از این هم نیل یانگ، استیون تایلر، ادل، رولینگ استونز و آر.ای.ام اعتراض‌شان به استفاده دونالد ترامپ از موسیقی‌هایشان را رسانه‌ای کرده بودند.


قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان