۳۱ کتاب‌ برتر در مورد ایتالیا

ایتالیا در جنوب اروپا قرار دارد و پایتخت آن رم است. قبل از این‌که به ایتالیا سفر کنید لازم است که در مورد این کشور اطلاعاتی را داشته باشید تا بتوانید مکان‌ها و فضاهای مختلف آن جا را با تمام وجود لمس کنید. بنیتا به شما بهترین کتاب‌ها در مورد ایتالیا را معرفی می‌کند.

ایتالیا در جنوب اروپا قرار دارد و پایتخت آن رم است. قبل از این‌که به ایتالیا سفر کنید لازم است که در مورد این کشور اطلاعاتی را داشته باشید تا بتوانید مکان‌ها و فضاهای مختلف آن جا را با تمام وجود لمس کنید. بنیتا به شما بهترین کتاب‌ها در مورد ایتالیا را معرفی می‌کند.

هنگامی که راهنمای تعطیلات در ایتالیا در سال 2011 منتشر شد، کسی راجع‌به النا فرانته چیزی نشنیده بود. او هنوز هم ناشناخته است، و حدس و گمان‌های زیادی بر سر هویت این نویسنده وجود دارد. آخرین پروژه او - سری کتاب‌های ناپلی- با دوست باهوش من (My Brilliant Friend) شروع می‌شود که هم راجع‌به تاریخچه یک دوستی مادام العمر است و هم تاریخ ایتالیا در قرن 21.

تیم پارکز که در حال حاضر یکی از مفسران معروف ایتالیا در بریتانیا است، در سال 1981 به سختی یک کلمه از زبان ایتالیایی را می‌فهمید و با خواندن رمان این زبان را آموخت. او در تور ادبی ایتالیا (A Literary Tour of Italy )، اکتشافات و معلومات خود را از سیاحت در ایتالیا به اشتراک گذاشت.

پارکز در راه‌های ایتالیا: باز و بسته کردن ریل ها از میلان به پالرمو (Italian Ways: On and Off the Rails from Milan to Palermo  )، نشان می‌دهد که در قطار چه اطلاعات زیادی را در مورد کشور ایتالیا کسب کرده است.

جان هوپر خبرنگار ایتالیا در زمینه اقتصاد، کتابی به نام ایتالیایی‌ها (The Italians) نوشته که مطالعه‌ای جذاب و وسوسه‌انگیز را از کشور ایتالیا ارائه می‌کند.

لوسی هیوز-هلت در کتاب پایک (The Pike )، بیوگرافی گابریله دانونزیو – شاعر، گمراه و واعظ جنگ – را شرح داده است که در سال 2013 جایزه ساموئل جانسون را در قسمت کتاب های غیر داستانی گرفت.

ویلای لیدی چترلی (Lady Chatterley’s Villa  )، نوشته‌ی ریچارد اوون -خبرنگار سابق رم- بازسازی یکی از بحث برانگیز ترین رمان های تاریخ یعنی عاشق لیدی چترلی نوشته‌ی دیوید هربرت لارنس(دی اچ لارنس)  است.

در زمینی که در آن لیمو رشد می‌کند: داستان ایتالیا و مرکبات آن (The Land Where Lemons Grow: The story of Italy and its citrus fruit )، هلنا اتلی هم سفرش را در ایتالیا شرح می‌دهد و هم به جمع آوری دستور غذاها در طول راه می‌پردازد.

آندریا کامیلری در پرونده اول مونتالبانو (Montalbano’s First Case  ) یکی از جالب‌ترین داستان‌های کاراگاهی را برای علاقمندان کتاب های جنایی و اکشن شرح داده است. 

با فرهنگ ایتالیایی آشنا شوید (Speak the Culture: Italy)، و ایتالیایی‌ها ( The Italians) که راهنمایی واضح راجع به مردم ایتالیاست، توسط لوئیجی بارزینی نوشته شده‌اند. توسکانی (Tuscany: A History )، نوشته‌ی علی-استیر موفات داستان یک فرد متعالی اما دور از محلی مقدس را شرح می‌دهد.

اتاقی با یک منظره (A Room with a View) نوشته‌ی ای ام فورستر، مرگ در ونیز (Death in Venice ) نوشته‌ی توماس مان، و پلنگ (The Leopard) نوشته‌ی جوزپه تومازی دی لامپه دوزا از جمله کتاب های کلاسیک مشهور هستند.

تاجر پراتو (Merchant of Prato ) نوشته‌ی آیریس اوریگیو، و مسیح به دار آویخته شده در ابولی (Christ Stopped at Eboli  ) نوشته‌ی کارلو لوی از دیگر کتاب های کلاسیک هستند. 

از بهترین سفرنامه‌های ایتالیایی می‌توان به عشق و جنگ در کوهستان آپنینی (Love and War in the Appenines ) نوشته‌ی اریک نیوبای و ناپل 44 (Naples 44 ) نوشته‌ی نورمن لوئیس اشاره کرد. ونیز (Venice ) نوشته‌ی ژان موریس و کتاب رم (Rome  ) نوشته‌ی علی-استر سوک نیز سفرنامه‌های خوبی هستند.

تیم پارکز در همسایه‌های ایتالیایی، آموزش ایتالیایی (Italian Neighbours, An Italian Education ) و یک فصل با ورونا (A Season With Verona) پاسخ های سرگرم‌کننده‌ای به ماندن در کشور ایتالیا، خرید یک مکان، تشکیل خانواده و حمایت از یک تیم فوتبال محلی داده است. 

برای این‌که بفهمید چطور ایتالیا به مدت 17 سال تحت سلطه‌ی یک مرد بود، کتاب سیلویو برلوسکونی: تلویزیون، قدرت و میراث (Silvio Berlusconi: Television, Power and Patrimony) نوشته‌ی پل گینزبورگ را بخوانید.

گومورا (Gomorrah) نوشته‌ی روبرتو ساویانو، بخشی از فجایع مافیای ناپل را به تصویر می‌کشد که باعث شده این نویسنده بیش از 10 سال هنوز هم تحت نظر نگهبانان مسلح زندگی کند. 

رابرت هریس، نویسنده‌‌ی داستان های هیجان انگیزی همچون پمپئی (Pompeii )، امپراتوری مقدس روم (Imperium )، و دوره پنجساله (Lustrum) است. جیمز همیلتون-پترسون نیز پخت و پز با فرنت برانکا (Cooking with Fernet Branca  ) را نوشته است.

جان مورتیمر، سبک کمدی اجتماعی را با رمز و راز قتل در اجاره‌ی تابستان (Summer's Lease ) ترکیب کرده است. اگر به داستان های کاراگاهی و جنایی علاقه دارید می توانید کتاب مرگ در ونیز (Death at La Fenice) را تهیه کنید و بخوانید.

 


قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر