ماهان شبکه ایرانیان

بیش ازهر زمان دیگری نیازمند اتحاد و انسجام هستیم


  نایب رییس مجلس شورای اسلامی جهاد اقتصادی را عامل استقلال و عزت جامعه اسلامی دانست و گفت: از آن جا که در شرایط کنونی بیش از هر زمان دیگری نیازمند اتحاد و انسجام هستیم، مسوولین ارشد کشور باید اختلافات و چالش ها را به سطح رسانه ها نکشانند و کدورت ها را کاهش دهند تا مردم طعم تحقق شعار امسال را بیشتر بچشند.
 
به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، شهاب الدین صدر در نطق میان دستور خود در صحن علنی امروز –یکشنبه- مجلس شورای اسلامی با تسلیت شهادت حضرت فاطمه زهرا(س) گفت: مقام معظم رهبری با هوشمندی و تدبیر دهه پیش رو را به نام دهه پیشرفت و عدالت، چند سال گذشته را به نام های اصلاح الگوی مصرف، همت و کار مضاعف و سال جاری را به نام جهاد اقتصادی نام گذاری کردند.
 
وی افزود: یقینا نامگذاری سال گذشته با عنوان همت مضاعف و کار مضاعف، کشور را در فضای جدیدی قرار داد که با تلاش گسترده دستگاه های اجرایی در تمامی نقاط کشور، مردم تحقق این شعار را به خوبی لمس کردند؛ به طوری که آهنگ تلاش و کوشش سراسر کشور را فرا گرفت و زمینه بسیار خوبی را برای سال جهاد اقتصادی فراهم نمود.
 
نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی، آغاز اجرای قانون هدفمند کردن یارانه ها را یکی از اتفاقات بسیار خوب در سال گذشته دانست و گفت: با وجودی که دولت های گذشته برای انجام هدفمند کردن یارانه ها تلاش می کردند اما این قانون با برنامه ریزی دولت و مجلس، حمایت معنوی و راهنمایی مقام معظم رهبری و همچنین همکاری صمیمانه آحاد مردم به بهترین شکل در سال گذشته در کشور به اجرا درآمد.
 
صدر باتاکید بر اینکه برای دستیابی به پیشرفت و عدالت چاره ای جز بازنگری در اقتصاد کشور و بازمهندسی براساس معنویت ، آموزه های دینی و دستورات و احکام اسلامی نداریم افزود: کشوری که عقب مانده باشد و یا مرفه اما رنجور از فساد و فقر و تبعیض باشد نمی تواند الگوی کشورهای دیگر به خصوص کشورهای اسلامی باشد.
 
وی در ادامه با اشاره به نام گذاری سال جاری به نام سال جهاد اقتصادی از سوی مقام معظم رهبری،ریشه جهاد اقتصادی را در معارف دینی، قرآن و سنت عنوان و تصریح کرد: آموزه های دینی ما سرشار از توجه به تلاش و کوشش برای خدا با انگیزه الهی و عمران وآبادانی در کشور و همچنین ایجاد رفاه وآسایش برای آحاد مردم است.
 
این عضو شورای مرکزی فراکسیون اصولگرایان مجلس جهاد اقتصادی را عامل استقلال و عزت جامعه اسلامی برشمرد و ادامه داد: همانطور که جهاد نظامی در استقلال و عزت جامعه اسلامی تاثیر دارد، جهاد اقتصادی نیز چنین تاثیرگذاری را در جامعه به دنبال دارد؛ به طوری که زمانی دشمن با جنگ سخت به مبارزه با انقلاب ها به خصوص با انقلاب اسلامی پرداخت و در زمانی دیگر با جنگ نرم و برخوردهای مختلف همچون تحریم ها، فشارها و مبارزات فرهنگی و سیاسی برای از پا درآوردن انقلاب ها تلاش کرد. این اقدامات به خوبی نشان می دهد که برای رسیدن به استقلال و عزت باید جهادی گسترده در عرصه اقتصادی داشت.
 
وی در ادامه خاطرنشان کرد: همانطور که در قاعده مشمول فقهی نفی سبیل آمده است که هیچ راهی برای تسلط کافرین به مومنین وجود ندارد، برای رسیدن به یک جامعه اسلامی ، عزتمند و مقتدر، باید تلاش کرد که در زمینه های مختلف به استقلال دست یافت.
 
صدر با تاکید بر اینکه استقلال اقتصادی منجر به دست یابی به استقلال سیاسی و عزتمندی کشور می شود، با اشاره به فتوایی از حضرت امام خمینی(ره) در مورد تحریم، توضیح داد: بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی می فرماید" اگر در اثر روابط اقتصادی با کشورهای بیگانه، این نگرانی به وجودآید که بیگانگان درجامعه اسلامی سلطه سیاسی و اقتصادی پیدا کنند و در نتیجه آنان را به اسارت سیاسی و اقتصادی ببرند و سبب وهن و ضعف آنان گردند، واجب است به طرق مختلف با مقاومت منفی در برابر آنان بایستند. برای مثال کالاهای ساخت آنان را نخرند ومورد استفاده قرار ندهند و به طور کلی از ارتباط و معامله با آنها خودداری کنند."
 
وی افزود: با توجه به این فتوا، کشور نیازمند برنامه علمی و کارشناسی برای شکوفایی هرچه بیشتر در عرصه تولید ، افزایش انگیزه سرمایه گذاری داخلی و جلب سرمایه گذاری خارجی است تا بتوان به توفیقات بیشتری دست یافت.
 
به گفته نائب رییس مجلس شورای اسلامی باید در سال جهاد اقتصادی پیشرفت علم و فناوری، افزایش تولیدات برتر، کاهش واردات، کنترل مصرف کالاهای خارجی، نهادینه کردن فرهنگ استفاده از تولیدات داخلی در کشور و اعمال نظارت جدی در کیفیت ساخت کالاهای داخلی تلاش کرد.
 
صدر همچنین در ادامه تاکید کرد که باید در سال جهاد اقتصادی از واردات کالاهای خارجی جلوگیری نمود چون این امر به تولید داخل کشور آسیب می زند.
 
وی در ادامه تاکید کرد: باید در سال جهاد اقتصادی تلاش کرد که نیاز کشور از بیگانه و واردات قطع شود تا بتوان روی پای خود ایستاد و از استقلال و عزت دفاع نمود.
 
نماینده مردم تهران در مجلس با بیان اینکه جهاد اقتصادی نیازمند بازشناسی منابع مادی و انسانی و بهره وری تمام از آنهاست گفت: اسراف منابع طبیعی و سوءمدیریت مصداق کفران نعمت است که مانع تحقق شعار امسال می شود.
 
صدر با اشاره به آیه ای از سوره هود مبنی بر اینکه" ما شما را در سرزمین قرار دادیم و مسوولیت آبادانی و عمران زمین را به شما انسان ها واگذار کردیم" افزود: مطابق با این آیه، باید برای آبادانی و عمران کشور و ایجاد رفاه اجتماعی به عنوان یکی از نیازهای کشور برنامه ریزی مناسب داشت و در این راه از مدیران کارآمد ومتعهد بهره گرفت چرا که مسوولیت یک امانتی است که خدا بر عهده ما گذاشته است.
 
وی داشتن روحیه جهادی را یکی دیگر از الزامات جهاد اقتصادی برشمرد و گفت: همانطور که مقام معظم رهبری فرمودند فرهنگ کار و تلاش برای خدا با جدیت و خستگی ناپذیری و همچنین روحیه تدین و پرهیز از مسائل حاشیه ای در کنار اتحاد و انسجام ملی باید در کشور حاکم شود .
 
صدر با بیان اینکه در شرایط کنونی بیش از هر زمان دیگری نیازمند اتحاد و انسجام هستیم گفت: تمام نیروهای وفادار به امام(ره)، انقلاب، اسلام و رهبری باید به صورت یکپارچه و با اتحاد و دوری از تفرقه تلاش نمایند؛مسوولین ارشد کشور نیز باید اختلافات و چالش ها را به سطح رسانه ها نکشانند و کدورت ها را کاهش دهند تا مردم طعم تحقق شعار امسال را بیشتر بچشند.
 
وی در پایان گفت: با توجه به قیام کشورهای منطقه و خیزش اسلامی سراسر دنیا، سال جاری سال حساسی است چون امید کشورهای مختلف به پیروزی ایران اسلامی و کسب دستاوردهای علمی است.
قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان