ماهان شبکه ایرانیان

برخورد با مفسدان اقتصادی در موفقیت سال جهاد اقتصادی موثر است

عضو کمیسیون قضایی مجلس گفت: برخورد با مفسدان اقتصادی در موفقیت سال جهاد اقتصادی موثر است.
محمد تقی رهبر در گفت وگو با خبرنگار قضایی فارس با اعلام این مطلب افزود: هر چند که برخورد با مفسدان اقتصادی در رسیدن و موفقیت های سال جهاد اقتصادی موثر است اما باید توجه داشت که در برخورد با این افراد قوه قضاییه آخرین مرحله قرار دارد.
وی افزود: به این موضوع باید توجه داشت که ابتدا باید دستگاه های امنیتی و اطلاعاتی و همچنین سازمان های نظارتی بررسی های خود را انجام دهند تا مفسدان شناسایی شوند و پس از آن دستگاه قضایی وارد شده و با آنها برخورد کند دستگاه قضایی نمی تواند جست و جو کند.
عضو کمیسیون قضایی مجلس با اشاره به مصوبه مجلس هفتم مبنی بر انتشار اسامی مفسدان اقتصادی از سوی قوه قضاییه، افزود: اما باید به این نکته توجه کرد که نمی توان صرفاً به محض آنکه فردی به عنوان مفسد اقتصادی شناسایی شد نام او را منتشر کرد بلکه باید ابتدا به اتهامات وی رسیدگی شده و پس از محکوم شدن این افراد نام آنها در رسانه ها منتشر شود.
وی همچنین با اشاره به این مطلب که جهاد اقتصادی ابعاد مختلفی دارد مانند برنامه ریزی، عدم اسراف و همچنین جلوگیری از بی عدالتی گفت: البته در این زمینه برخورد با مفسدان هم نیاز است.
رهبر با اشاره به این مطلب که نباید در حکومت اسلامی عده ای از تنگی معیشت و سختی های به وجود آمده در عذاب و رنج باشند زیرا در حکومت حضرت علی(ع) حتی یک یهودی هم گدایی نمی کرد و به او از بیت المال کمک می کردند، گفت: هستند افرادی که امروز در کشور به گدایی افتاده اند اما در گوشه و کنار همایش های بدون دلیل و بی نتیجه برگزار می شود.
وی افزود: باید در سال جهاد اقتصادی با افرادی که دستشان در کیسه بیت المال است برخورد کرد و به بی عدالتی ها خاتمه داد و خوشبختانه دستگاه قضایی هم از زمانی که آملی لاریجانی زمام امورش را به عهده گرفته عزمی جدی پیدا کرده تا با این بی عدالتی ها برخورد کند.
قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان