ماهان شبکه ایرانیان

تنش‌زدایی در خانه، موفقیت در مدرسه

برای ایجاد آرامش و کاهش استرس در خانه، به‌کار بردن برخی راهکارها می‏تواند مفید باشد. در درجه اول، برای رسیدن به آرامش در خانه، برنامه‌ریزی لازم است

تنش‌زدایی در خانه، موفقیت در مدرسه
برای ایجاد آرامش و کاهش استرس در خانه، به‌کار بردن برخی راهکارها می‏تواند مفید باشد. در درجه اول، برای رسیدن به آرامش در خانه، برنامه‌ریزی لازم است.
متاسفانه گاهی خانواده‎ها بدون برنامه‎ریزی و بدون داشتن درک درستی از همدیگر، در کنار هم زندگی می‎کنند؛ در حالی که وظایف اعضای خانه باید مشخص باشد و هر عضوی باید تلاش کند وظایفش را به‌طور کامل انجام دهد.
یکی دیگر از راه‏های ایجاد آرامش در خانه این است که افراد برای همدیگر وقت بگذارند. وقتی اعضای یک خانواده به خانه می‎آیند، باید وقت‎های آزادشان را به یکدیگر اختصاص دهند؛ به‌عنوان نمونه، زمان صرف ناهار و شام زمان مناسبی برای این کار است و بهتر است به جای اینکه هنگام غذا خوردن در خانه تلویزیون تماشا کنید، به حرف‌های همدیگر گوش بدهید و سعی کنید شنونده فعالی باشید.
امکانات و فضاهای فیزیکی در خانه نیز باید متناسب باشد؛ مثلا یک آپارتمان یک‌خوابه برای یک خانواده 5 نفره مناسب نیست و بهتر است در صورت امکان خانه بزرگ‎تری خریداری یا اجاره شود و اگر به دلیل مشکلات مالی، این امکان وجود ندارد، می‎توان برای هریک از اعضای خانواده، فضای خصوصی و حریم شخصی معینی را در نظر گرفت.
احساس مالکیت بچه‎ها زیاد است و دوست دارند بخشی از زندگی به آنها اختصاص داشته باشد. بهتر است با قرار دادن میزتحریر، کمد مخصوص یا تختخواب آنها در گوشه‏ای از خانه به این احساس‌شان احترام بگذارید.
یکی از عوامل دیگر برای ایجاد آرامش در خانه، برقراری نظم است. بهتر است وقت خواب در خانه معین باشد و ساعت مشخصی برای خواب تعیین شود. این‌طور نباشد که ساعت خواب اعضای خانواده با هم متفاوت باشد و بعضی افراد خانواده زود بخوابند و بعضی تا دیروقت بیدار بمانند.
منبع: www.salamat.com
قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان