ماهان شبکه ایرانیان

نقد رمان سوسن طاقدیس درباره انقلاب

رمان «و دستها از خاک روییدند» نوشته سوسن طاقدیس شنبه ۲۳ بهمن نقد می‌شود.

نقد رمان سوسن طاقدیس درباره انقلاب

به گزارش ایسنا بر اساس خبر رسیده، در ادامه سلسله نشست­‌های عصر کتاب داستان کودک و نوجوان، رمان «ودستها از خاک روییدند» ساعت 15 روز شنبه 23 بهمن­‌ماه در سالن سلمان هراتی حوزه هنری نقد می‌شود.

موضوع حوادث این رمان به تابستان سال 1357 و ماه­‌های پیش از پیروزی انقلاب اسلامی در یکی از روستاهای کشورمان برمی‌گردد که مبارزات مردمی برای سرنگونی حکومت طاغوت در مراحل حساسی قرار دارد. شخصیت­‌های داستانی این رمان چند نوجوان هستند که در موقعیت­‌های خاص رویدادهای مربوط به انقلاب قرار می‌گیرند و  واکنش­‌هایی را از خود بروز می‌دهند که مجموع این حوادث قصه رمان «و دستها از خاک روییدند» را تشکیل می­‌دهد.

در این نشست که با حضور نویسنده اثر برگزار می­‌شود جعفر توزنده‌جانی به عنوان منتقد حضور دارد و این رمان را نقد می­‌کند.

 علاقه‌مندان برای شرکت در این مراسم می‌توانند در زمان یادشده به حوزه هنری واقع در خیابان سمیه، نرسیده به پل حافظ مراجعه کنند.

سوسن طاقدیس نویسنده کتاب‌های کودک و نوجوان در سال 1338 در شیراز به دنیا آمد. فعالیت داستان‌نویسی حرفه‌ای خود را با نوشتن داستان «بابای من دزد بود» در «کیهان بچه‌ها» آغاز کرد.

او آثار متعددی در حوزه ادبیات کودک و نوجوان به بازار نشر ارائه داده است که «قدم یازدهم»، «زرافه من آبی است»، «پشت آن دیوار آبی»، «هزار سال نگاه»، «تو هم آن سرخی را می‌بینی» و «دخترک و فرشته‌اش» تعدادی از آن‌هاست.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان