سایه معشوق

سایه معشوق اگر افتاد بر عاشق چه شد؟ ما بدو محتاج بودیم او به ما مشتاق بود

سایه معشوق اگر افتاد بر عاشق چه شد؟ ما بدو محتاج بودیم او به ما مشتاق بود

حضرت صاحب الامر، سلام الله علیه، در یکی از نامه های شریف خود به جناب شیخ مفید، رضوان الله علیه، چنین نوشت:

... انا غیر مهملین لمراعاتکم ولا ناسین لذکرکم و لولا ذلک لنزل بکم اللاواء و اصطلمکم الاعداء فاتقوا الله جل جلاله...(1)

جدا که ما در مراقبت و مواظبت از شما کوتاهی نمی کنیم و شما را از یاد نمی بریم و اگر جز این بود هر آینه بر شما بلا نازل می گردید و شما را دشمنان در کام خود فرو می بردند. پس تقوای الهی را مراعات کنید.

چه بسا گوینده ای که به هنگام سخن و به وقت تکلم به منظور ارایه قدرت و توان خود از ادات تاکید و ضمیر متکلم مع الغیر ( انا) بهره می گیرد گرچه متکلم یکی بیش نیست. چه تبدیل مفرد به جمع نشانه کثرت قدرت و افزایش توان است. در جمله فوق نیز امام عصر، عجل الله تعالی فرجه، می فرماید: انا غیر مهملین لمراعاتکم.

اما نیک که بنگری و در صدر و ذیل نامه که اشاره شد نظر افکنی خواهی دانست که اینجا تنها جای اعمال و ارایه قدرت و قوت نیست، بلکه همراه آن جای ابراز مودت و رافت و اظهار محبت و شفقت نیز هست.

زیرا مواظبت امام، علیه السلام، از شیعیان خود و فراموش نکردن آنان و در نتیجه حفظ آنان از بلا و رهایی از اعدا از اهم مظاهر شفقت و مرحمت آن وجود عزیز است به برکت قدرت امامت و ولایت. پس ادات تاکید برای بیان اهمیت موضوع و ضمیر متکلم به منظور ارایه توان و شوکت است.

توضیح: آنچه به نظر می رسد آن است که کلمات حضرت صاحب، عجل الله تعالی فرجه الشریف، آمیزه ای است از ابراز قدرت و عظمت معنوی امامت و رهبری همراه با اظهار ملاطفت و محبت مشفقانه و پدرانه از سوی آن امام رئوف و مهربان.

نتیجه سخن آنکه: ما با کمال قدرت و توان علمی و معنوی که خداوند به ما ارزانی داشته است از اخبار و جریانات شما آگاهی داریم و مراقب شما شیعیان بوده و دعاتان می کنیم و بدینگونه است که خداوند از شما حوادث ناروا را دور می سازد و بلاها را از شما زدوده و دشمنانتان را در اجرای نقشه های خائنانه شان ناتوان و ذلیل می گرداند و رعایت تقوی الهی از سوی شما ضامن استمرار و ادامه این نعمتها است.

پس ای منتظر ظهور! و ای عاشق حضرت مهدی، علیه السلام بنگر که امام غایب از دیدگان تو چگونه از تو حراست و مراقبت می کند.

و بنگر که او چسان به کار و حال تو احاطه و اشراف دارد.

با اینکه بظاهر از تو دور است اما به یاد تو سخن می گوید و در این رابطه روحانی خبری و اثری از بعد منزل نیست تو او را نمی بینی اما او تو را می بیند و چیزی از تو بر او پنهان و مخفی نیست که: یحیط علمنا بانبائکم و لا یعزب عنا شیئی من اخبارکم.

این بزرگترین مژده امام، علیه السلام، است به تو.

و هم قوی ترین اتمام حجت است بر تو.

پس اکنون که تو با تشیع خود با انتظار ظهور او و موالاتت از مقام والای امامت و مهدویت این صلاحیت را به دست آورده و چنین موهبت را کسب کرده ای که مورد عنایت و مشمول دعای خیر او هستی و در معرض شفقت و مرکز محبت او قرار گرفته ای، بلا را از تو دور می گرداند و خطر را از تو می رهاند و از تو پاسداری و حفاظت می فرماید.

پس برای ادامه این وضع و شکر این نعمت، تو نیز برای او دعا کن و سلامت او را از خدا بخواه. و تعجیل فرج او را بطلب و زمینه را در خود و در جامعه ات برای ظهور او و تشکیل دولت حقه الهیه او فراهم کن. این انقلاب اسلامی را با آنچه بتوانی تقویت کن و در حمایت و مساعدت جمهوری اسلامی باش که این انقلاب خود مقدمه آن انقلاب عظیم الهی است.

شیعیان امامت بلکه تمامی مسلمین را به وظایفشان آگاه و آگاه تر فرما.

آنان را به مساله غیبت و فلسفه آن و به برکات ظهور امام و گسترش قسط و عدل فراگیر او مطلع و معتقد ساز و در این مسیر حرکت آخرین به حرکت آور.

تقوی پیشه کن که او خود فرمود: فاتقواالله جل جلاله.

تا هم شکر نعمت گزارده و بر نعمت خود بیفزایی که

لئن شکرتم لازیدنکم. (2)

و هم دستورات امامت را اجرا کرده باشی. و هم موجبات قبولی اعمال و عبادات خود را فراهم آوری که انما یتقبل الله من المتقین. (3)

سلام و درود بر منتظران ظهور باد که بگفته امام هفتم موسی بن جعفر، علیه السلام، همدرجه امامان معصوم در روز قیامت هستند.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان