ماهان شبکه ایرانیان

استفاده از کالای داخلی باید فرهنگ سازی شود

نماینده مجلس خبرگان رهبری گفت: دستگاه های فرهنگی باید برای استفاده مردم از کالای داخلی فرهنگ سازی کنند.
آیت الله احمد بهشتی، با اشاره به به نامگذاری سال جدید به عنوان سال تولید ملی، حمایت از کار و سرمایه ایرانی توسط رهبر معظم انقلاب اسلامی اظهار داشت: فرهنگ سازی در زمینه استفاده از کالای داخلی یکی از موارد مهمی است که در نهادینه سازی این شعار تاثیرگذار خواهد بود.
وی با اشاره به واردات برخی از کالا ها به کشور عنوان کرد: مسؤولان باید به این نکته توجه داشته باشند و از واردات کالاهای غیر ضروری که موجب اشباع بازار و عدم استفاده از کالای داخلی می شود جلوگیری کنند.
رئیس دانشگاه قم در ادامه با تأکید بر نقش موثر مردم در حمایت از کارو سرمایه ملی عنوان کرد: مردم باید بدانند هنگامی که از بیکاری و تورم گله مند هستند تنها راه گریز از این مشکلات استفاده از کالای داخلی است تا از این طریق علاوه بر رونق اقتصادی کشور، زمینه اشتغال نیز فراهم شود.
وی در ادامه ابراز کرد: استفاده از کالای داخلی موجب استقلال اقتصادی کشور می شود که این امر به نوعی جهاد است.
استقلال سیاسی در کنار استقلال اقتصادی
آیت الله بهشتی با تاکید بر اینکه استقلال سیاسی، نظامی، فرهنگی و اقتصادی باید در کنار یکدیگر رشد داشته باشند بیان کرد: ما نباید تنها به استقلال سیاسی و نظامی بسنده کنیم بلکه باید تلاش کنیم تا با افزایش تولید داخلی و حمایت از سرمایه ایرانی به استقلال اقتصادی نیز دست پیدا کنیم.
وی تاکید کرد: نخبگان و علما نیز باید مردم را به سمت استفاده از کالای داخلی رهنمون سازند تا  این شعار جامع عمل به خود بگیرد.
عضو مجلس خبرگان رهبری در ادامه ابراز کرد: تولید کنندگان داخلی نیز باید همت و تلاش خود را در راستای تولید کالای با کیفیت به کار گیرند تا مردم برای خرید کالای داخلی تشویق شوند.
قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان