ماهان شبکه ایرانیان

حجت الاسلام اختری:

نماز جمعه فریضه ای حیاتی برای جهان اسلام است

عضو شورای سیاست گذاری ائمه جمعه در سخنرانی پیش از خطبه نماز جمعه تهران با اشاره به سالروز برگزاری نخستین نماز جمع در کشور، گفت:نماز جمعه فریضه ای حیاتی برای جهان اسلام است.

نماز جمعه فریضه ای حیاتی برای جهان اسلام است

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام اختری عضو شورای سیاست گذاری ائمه جمعه کشور در سخنرانی پیش از خطبه های نماز جمعه تهران، با تبریک دهه کرامت و ولادت حضرت ثامن الحجج (ع) ، گفت: پنجم مرداد سالروز برگزاری اولین نماز جمعه در کشور به دستور امام(ره) و با امامت آیت الله طالقانی است.امروز 39 سال از آغاز تشکیلات نماز جمعه، این فریضه مقدس هستیم.

وی افزود: نماز جمعه فریضه ای حیاتی برای جهان اسلام است و امروز در حدود 885 شهر و بخش با همت ائمه جمعه ثابت و موقت و همکاری 43 هزار نفر اعضای ستادهای نماز جمعه که 23 هزار نفر از برادران و 16 هزار نفر از آنها خواهران هستند، نماز جمعه برپا می شود.

اختری ادامه داد: همکاری نهادها و سازمان ها از جمله بسیج، ناجا و ادارات و از همه مهم تر مردم در برگزاری این فریضه عبادی سیاسی تاثیر گذاری است. در کشور 228 مصلی در حال احداث است که غیر از این تعداد بقیه نماز جمعه ها در مساجد، حسینیه ها و اماکن مقدس برگزار می شود.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان