ماهان شبکه ایرانیان

شهربازی‌هایی که اکنون از ترسناک‌ترین مکان‌های جهان هستند

شهربازی‌ها همیشه مکانی برای تفریح و ساخت خاطرات به‌یادماندنی مخصوصا در دوران کودکی هستند. گذشت زمان و تعطیل شدن برخی از این شهربازی‌ها می‌توانند مفهومی کاملا برعکس به این شهربازی‌ها بدهند. در این مطلب با شهربازی‌هایی که اکنون به ترسناک‌ترین مکان‌های دنیا تبدیل شده‌اند آشنا می‌شویم.

شهربازی‌هایی که اکنون از ترسناک‌ترین مکان‌های جهان هستند

دیدن مکان‌هایی مانند پارک‌ها و شهربازی‌ها که زمانی برای تفریح و سرگرمی بوده‌اند و اکنون متروکه و مانند شهر ارواح هستند کمی ناراحت‌کننده و البته ترسناک است. وسایل بازی‌ای که زمانی باعث شادی و هیجان می‌شدند بعد از گذشت سال‌ها، درحالی‌که کهنه و قدیمی شده و گیاهان خودرو بر سرشان روییده‌اند، ظاهر ترسناکی پیدا کرده‌اند. داستان این شهربازی‌ها زمانی ترسناک‌تر می‌شود که می‌فهمیم علاوه بر ورشکستی و مشکلات مالی، در برخی موارد مرگ کودکان و افرادی که در آن‌جا بوده‌اند باعث تعطیلی این شهربازی‌ها شده. امروز در بنیتا لیستی از ترسناک‌ترین شهربازی‌های متروکه‌ی جهان را برای شما قرار خواهیم داد. در ادامه با ما همراه باشید.

 

شهربازی سرزمین عجایب در پکن

 شهربازی متروکه در چین

 این شهربازی در شهر پکن در چین واقع شده و به دلیل مشکلات مالی ساخت و ساز این شهربازی به اتمام نرسید. این مکان دارای چندین ساختار نیمه‌کاره‌ی دیگری مانند قصر و ساختمان‌های قرون وسطایی نیز هست. از سال 2013 کارگران شروع به تخریب این شهربازی کردند اما گفته می‌شود که این مکان بعدها به عنوان یک مرکز خرید بازگشایی می‌شود.

 

شهربازی متروکه در برلین

شهربازی متروکه در برلین

این شهربازی که Spreepark نام دارد در برلین واقع شده و می‌توانست بیش از 1.5 میلیون بازدید در روز داشته باشد زیرا تنها شهربازی برلین بود. بعدها جاذبه‌های بیشتری مانند ترن هوایی، بازی‌های آبی، صحنه‌ی تئاتر، شهرک‌های وسترن و دهکده‌ی انگلیسی به این پارک اضافه شد. اما متاسفانه صاحب این شهربازی در سال 2002 با ورشکستگی روبرو شد و مجبور به بستن این مکان شد. این شهربازی اکنون متروکه است اما به عنوان لوکیشن برای فیلم‌ها و موزیک ویدیو‌ها استفاده شده است.

 

شهربازی تاکاکانونوما در ژاپن

شهربازی متروکه در ژاپن

این شهربازی در فوکوشیمای ژاپن واقع شده اما نمی‌توان آن را روی نقشه پیدا کرد و اطلاعات بسیار کمی از این پارک در دسترس است. این شهربازی در سال 1973 افتتاح و دو سال بعد بسته شد. گفته‌ می‌شود بسته شدن این پارک به علت فروش پایین بلیط و عدم استقبال از این شهربازی بوده اما برخی ادعا می‌کنند این پارک به علت مرگ‌های متعددی که در آن رخ داده بسته شده است. این شهربازی در سال 1986 دوباره باز شده و شروع به فعالیت کرد اما نتوانست با شهربازی‌های بزرگی چون «دیزنی‌لند توکیو» رقابت کند و همین مسئله منجر به تعطیلی دوباره‌ی این مکان شد.

 

شهربازی سیکس فلگز در نیواورلئان

شهربازی سیکس فلگز نیواورلئان

این شهربازی در سال 2000 افتتاح شد ولی به دلیل بازدید کم این مجموعه، صاحبان آن مجبور به فروش این پارک شدند. سیکس فلگز چند سال بعد مجدد باز شد و این‌‌بار وسایل بازی بیشتری برای مردم فراهم کرده بود اما از آنجایی‌که که هیچ چیز نمی‌تواند جلوی بلایای طبیعی را بگیرد، توفان کاترینا در سال 2005 این پارک را نابود کرد و صاحبان آن دیگر از پس مخارج تعمیر و ساخت و ساز این شهربازی بر نیامدند.

 

شهربازی اوکپولند در کره‌جنوبی

شهربازی های متروکه جهان

اوکپولند یکی از معروف‌ترین شهربازی‌های کره‌ی جنوبی بود؛ اما این شهرت به دلیل مرگ‌های بی‌شماری بود که در این شهربازی رخ می‌داد. سقوط یک بچه از روی یکی از وسایل بازی به عنوان غم‌انگیز‌ترین حادثه‌ی اوکپولند شناخته شد و در نهایت این شهربازی در سال 1999 بسته شد. بقایای وسایل بازی این پارک هنوز در اوکپولند وجود دارد.

 

شهربازی متروکه پریپیات در اوکراین

شهربازی های متروکه جهان

این شهربازی که در پریپیات در اوکراین واقع شده قرار بود در 1 می 1986 افتتاح شود. اما چند روز قبل از افتتاح، در روز 26 آوریل، حادثه‌ی چرنوبیل در چند کیلومتری این شهربازی رخ داد و اکنون این مکان به عنوان نمادی برای فاجعه‌ی هسته‌ای چرنوبیل به شمار می‌رود. صحنه‌هایی از این پارک در چندین فیلم ازجمله فیلم خاطرات چرنوبیل و بازی‌های کامپیوتری‌ای مانند سایه‌ی چرنوبیل استفاده شده است.

 

قلمرو گالیور در ژاپن

شهربازی های متروکه در جهان

این شهربازی با الهام از کتاب سفرهای گالیور ساخته شد اما به علت موقعیت مکانی بد، بازدیدکننده‌های زیادی نداشت. این پارک در کنار جنگل آئوکیگاهارا در ژاپن که به جنگل خودکشی معروف است ساخته شده بود. از سال 1950 بیش از 500 نفر در این جنگل  کشته شده‌اند. دولت در اکتبر سال 2011 این شهربازی را تعطیل کرد.

 

شهربازی متروکه در مجارستان

شهربازی های متروکه در جهان

این شهربازی در سال 1952 در مجارستان ساخته شد و به یکی از معروف‌ترین شهربازی‌های مجارستان تبدیل شد. اما پس از انقلاب بزرگ مجارستان قدرت مالی مردم کم شد و نمی توانستند هزینه‌ی بلیط این شهربازی را بپردازند. به علاوه این شهربازی هم قیمت بلیط‌ها را افزایش داده بود تا هزینه‌های تعمیرات را بپردازد. نتیجه‌ی همه‌ی این اتفاقات، بسته شدن این شهربازی در سال 1993 بود.

 

شهربازی جوی‌لند در آمریکا

شهربازی های متروکه در جهان

این شهربازی در ایالت کانزاس در آمریکا واقع شده است و به عنوان یکی از مهم‌ترین و معروف‌ترین شهربازی‌های کانزاس با بیش از 20 وسیله‌ی بازی بود. جوی‌لند نزدیک به 55 سال، یعنی از 1949 تا 2004 فعالیت کرد تا زمانی‌که یک دختر 13 ساله از روی چرخ و فلک افتاد و آسیب‌های شدیدی دید. این پارک به طور موقت تعطیل شد تا وسایل از لحاظ امنیت چک شوند اما پس از مدتی این شهربازی بر اثر حادثه‌ی آتش‌سوزی و باد شدید تخریب و در نهایت در سال 2006 به طور کامل بسته شد.

 

پارک متروکه در بلژیک

شهربازیهای متروکه جهان

این شهربازی در سال 1950 شروع به کار کرد و در سال 2002 بسته شد. این پارک مکانی برای تفریح کودکان بود اما در سال 2000 حادثه‌ای غم‌انگیز که در‌ آن کودکی دست خود را در سرسره‌ی آبی از دست داد باعث شد مردم از امنیت این مکان دلسرد شوند و بازگشایی این پارک پس از تعطیلی موقتی به دلیل تعمیرات، با شکست مواجه شد.

اگر به مکان‌های جالب و عجیب علاقه دارید، سری به «خطرناک‌ترین آب‌های جهان» بزنید.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان