سفرگونه/ نکات سفر: با رعایت این نکات جان خود را در طبیعت نجات دهید

تب سفر و طبیعت‌گردی در بین ایرانی‌ها هر لحظه رو به افزایش است. این‌ روزها افراد تمایل زیادی به وقت‌گذرانی در طبیعت پیدا کرده‌اند. اما بهتر است قبل از شروع آن، موارد و نکاتی را مد نظر داشته باشید. با بنیتا همراه باشید تا نکات مهم در مورد طبیعت‌گردی و سفر را مرور کنیم.

سفرگونه/ نکات سفر: با رعایت این نکات جان خود را در طبیعت نجات دهید

سفر بخش لذتبخش و دلپذیر زندگی است که در انتها خاطراتی ناب و به یاد ماندنی برایتان به جای می‌گذارد. اما همین بخش هیجان‌انگیز زندگی می‌تواند خطراتی برایتان به همراه داشته باشد که در هنگام شروع اصلا به آن فکر نکنید. در این قسمت از سفرگونه شما را با نکات مهم و کلیدی در مورد نجات دادن خودتان در طبیعت آشنا خواهیم کرد پس با بنیتا همراه باشید.

 

برنامه‌ریزی قبل سفر

برای این‌که سفر امن‌تر و راحت‌تری تجربه کنید بهتر است قبل از آغاز آن برنامه‌ی کلی خود را چیده باشید. هر منطقه ویژگی‌های اقلیمی و شرایط آب و هوایی خاص خود را دارد و ممکن است فرهنگ و برخورد ساکنین منطقه با چیزی که شما در ذهنتان دارید تفاوت بسیاری داشته باشد. پس قبل از عازم شدن تحقیقات خود را در مورد مقصد انجام داده و لیستی از نکات مهم و کاربردی، جاذبه های توریستی و ... تهیه کنید.

 

نقشه‌خوانی

نقشه خوانی

برای گذراندن ساعات یا روزهایی در طبیعت، بهتر است از موقعیت جغرافیایی خود آگاه و مطمئن باشید. به تلفن هوشمند و یا هر وسیله‌ای که نقشه را به‌صورت الکترونیکی در اختیارتان قرار می‌دهد اکتفا نکنید. چرا که ممکن است با ضربه خوردن، در آب افتادن و یا تمام شدن باطری آن حسابی خودتان را به دردسر بیاندازید. سعی کنید یک نقشهی کاغذی به همراه داشته و جهت‌های اصلی را از روی خزه‌های روی درختان تشخیص دهید. با دانستن این‌که جهت خزه‌های روی تنه‌ی درختان به سمت شمال است، شما می‌توانید از خزه‌ها به عنوان یک قطب‌نمای طبیعی کمک گرفته و با نقشه‌ی خود به سمت درست حرکت کنید.

 

خطر قارچ‌ها

قارچ سمی

قارچ خوراکی خوشمزه و مفیدی است که می‌تواند شما را تا مرگ بدرقه کند! چرا که قارچ‌ انواع و اقسام مختلفی دارد و در برخی مواقع می‌تواند به قدری سمی و خطرناک باشد که لمس آن نیز برایتان گران تمام شود! پس در صورتی که در مورد این گیاهان دوست‌داشتنی اطلاعات کاملی ندارید وسوسه نشده و از کنارشان گذر کنید.

 

حمله سگ‌ها

سگ

وقتی پا به طبیعت می‌گذارید باید برای همه‌ی اتفاقات آماده باشید. یکی از این اتفاق‌ها که رخ دادن آن دور از تصور نیست روبرو شدن با سگ‌های عصبانی است که ممکن شما را به دردسر بیاندازند. برای مقابله با آن‌ها دو راهکار توصیه می‌شود:

یک: اگر سگ‌ها کوچک و یا کم تعداد‌ند بهتر است ترس خود را مخفی کرده و با وانمود کردن این‌که سنگی از روی زمین برمی‌دارید آن‌ها را ترسانده و از خود دور کنید. ممکن است در ابتدا شروع به سرو صدا کنند اما در نهایت با دیدن حالت هجومی شما فرار کرده و دور می‌شوند.

دو: اگر تعداد یا جثه‌ی سگ‌ها بزرگ‌تر از آن بود که با این حرکت شما بترسند کار شما کمی سخت خواهد شد چرا که احتمالا درگیری‌تان بالا می‌رود. در این حالت اگر سگ به سمت شما حمله‌ور شد سعی کنید دماغ و پوزه‌ی سگ را مورد هدف قرار دهید. اما بهترین کار این است که اجازه دهید شما را گاز بگیرد. بدون اینکه پشتتان را کنید ژاکت خود را در آورده و دور دستتان بپیچید و آن‌را طوری بگیرید که در دسترس سگ باشد و وقتی داشت لباستان را گاز می‌گرفت دستتان را از داخل آن خارج کرده و بدوید.

در انتها اگر دوست داشتید می‌توانید سری به مطلب «آنچه در مورد هیچ‌هایک در ایران نمی‌دانید» بزنید.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان