ترفندهای عجیب برای کاهش دردهای جسمی

می دانیم که درد جسمانی؛ علامت و نشانه ایجاد مشکل و ناهنجاری در بدن است وعوامل مختلفی باعث درد وناراحتی جسمانی می شوند

ترفندهای عجیب برای کاهش دردهای جسمی
می دانیم که درد جسمانی؛ علامت و نشانه ایجاد مشکل و ناهنجاری در بدن است وعوامل مختلفی باعث درد وناراحتی جسمانی می شوند. بعضی ازاین عوامل موقتی وبرخی نیز طولانی مدت ونیازمند دارو ودرمان هستند. در اینجا ما ترفندهایی را بیان می کنیم که شما با دانستن وبه کار بستن آنها، بعضی از دردها را می توانید موقتاً کاهش دهید.

خارش گلو
 

وقتی کودک بودید، قلقلک دادن زیر بغل شما یک سرگرمی جالب بود. حالا دربزرگسالان هم می توان ازاین ترفند برای رهایی ازمشکل خارش گلو استفاده کرد. وقتی که سلول های عصبی گوش تحریک شوند، باعث اسپاسم عضلات گلو وگردن شده ودر نتیجه شما را از شر خارش گلو راحت می کنند. پس قلقلک دادن گوش، باعث رفع خارش گلو می گردد!

گوش راست برای اصوات تند!
 

اگر در محلی شلوغ و پرسر و صدا هستید، به طرف راست خم شوید وسعی کنید با گوش راست بشنوید! گوش راست برای شنیدن حرف های تند و سریع مناسب تراست. گوش چپ برای تمیز و تشخیص دادن تن های موسیقی، قوی تر است.

بر درد آمپول غلبه کنید.
 

به راحتی با سرفه کردن درحین تزریقات، می توانید درد آمپول را کاهش دهید. سرفه کردن در اصل ترفندی است که باعث افزایش سریع موقتی فشار درقفسه سینه شده ومسیرهای عصبی درد را مسدود می کند.

درمان ترش کردن
 

کسانی که دچار رفلکس مری (بازگشت غذا به مری یا ترش کردن) هستند. اگربه پهلوی چپ بخوابند، کمتر به این مشکل دچار می شوند. مری ومعده تحت یک زاویه ای به هم وصل هستند. وقتی به پهلوی راست بخوابید، سطح معده بالاتر از مری قرار می گیرد. در نتیجه غذا واسید به مری برمی گردد.

پیشگیری از نزدیک بینی
 

نزدیک بینی به ندرت ریشه ژنتیکی دارد، بلکه بیشتر از خیره شدن چشم به یک نقطه در فاصله کم ناشی می شود. بنابراین بهتر است که هرازچندی، چشم های خود را ببندید، به بدن تان کش وقوسی بدهید، نفس عمیقی بکشید وپس از چند ثانیه به آرامی نفس تان را رها کنید. این کار باعث استراحت عضلات غیر ارادی هم می شوند. در نتیجه چشم ها هم استراحت می کنند.

سرگیجه وعدم تعادل
 

کافی است فقط یک دست تان را روی یک نقطه ثابت قرار دهید، به سرعت دوران سرتان خوب می شود قسمتی از گوش که مسوول حفظ تعادل است، در داخل یک مایع شناور می باشد. هرگاه این مایع جابه جا شود، تعادل شما به هم می خورد. به کمک یک مرجع ثابت بیرونی، مغز سریع تعادل خود را به دست می آورد.

سوختگی های سطحی
 

اگردراثر تماس ناگهانی با اجاق گاز یا قابلمه داغ، نوک انگشت تان را سوزانده اید، به سرعت قسمت آسیب دیده را تمیز کنید وبا یک تکه یخ ماساژ دهید. اگر یخ نبود، از آب سرد نیز می توانید استفاده کنید.

درد پهلو
 

گاهی هنگام دویدن، پهلوی آدم درد می گیرد. این به خاطرآن است که بازدم شما با وقتی که پای راست شما به زمین می خورد، همزمان است. در نتیجه به دیافراگم شما فشار وارد می شود، برای رهایی از این درد کافی است، بازدم خود را با وقتی که پای چپ شما به زمین می خورد، همزمان کنید.

خون دماغ
 

گرفتن بینی و به عقب برگرداندن سر، راه متداول جلوگیری ازخونریزی بینی است، اما شما اگر مقداری پنبه را درست زیر گودی لب بالایی، روی لثه بگذارید وبا یک انگشت آن را فشار دهید. خونریزی قطع می شود.

مغز خود را گرم نگه دارید.
 

بسیار چیزهای کم اهمیتی هستند که مغز را سرد و فلج می سازند. دراین حالت، زبان خود را به سقف دهان تان فشار دهید، به طوری که بیشترین مقدار از سقف را بپوشاند. دراین صورت سردرد برطرف می شود! این سردرد می تواند ناشی از یک بستنی یخی باشد.

خواب رفتگی دست
 

اگر دست شما موقع رانندگی یا نشستن، در اثریک وضعیت نادرست به خواب رفته باشد، به آرامی حرکت دادن سر به چپ و راست، درکمتراز یک دقیقه می تواند این مشکل را حل کند واز شر گزگز و سوزنی شدن دست راحت شوید.

رهایی از درد دندان
 

با یک تکه یخ، قسمت v شکل بین انگشتان اشاره و شست را بمالید. به سادگی درد دندان را کاهش می دهید.
منبع:نشریه راه موفقیت، شماره 24
قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر