به گزارش خبرنگار گروه حقوقی و قضایی خبرگزاری میزان اصغر اسدی مدیرکل ثبت اسناد و املاک استان خراسان شمالی در جمع کارکنان ثبت شرکتهای مرکز این استان گفت: با تدابیر اتخاذ شده وپیگیریهای به عمل آمده توانستیم فضای ثبت شرکتها را بهبود بخشیده و با افزایش فضا، تمامی پروندههای ثبت شرکتهای موجود در استان را به اداره ثبت شرکتهای بجنورد انتقال دهیم.
وی گفت: بیش از 90 درصد پروندهها خلاصه برداری شده است و باید با تدابیر متاخذه، داده آمایی پروندهها نیز به صورت کامل و در فرصت زمانی اقدام گردد.
مدیرکل ثبت اسناد و املاک استان خراسان شمالی گفت: با انتقال پروندهها به مرکز استان خدمات در ثبت شرکتها به صورت سیستمی و اینترنتی صورت میپذیرد و مراجعین میتوانند با مطالعه مقررات ثبت شرکتها در سایت اداره کل ثبت شرکتها بدون مراجعه حضوری اقدام به تشکیل و تکمیل پرونده و ارسال مدارک توسط شرکت پست کنند تا پس از انجام امور کارشناسی در مرکز ثبت شرکتهای استان نسبت به تقاضا واصله و تایید آن به واحد ثبتی مربوط مراجعه ونسبت به امضا اوراق اقدام نمایند.
وی ادامه داد: ارائه خدمات الکترونیکی در سازمان ثبت اسناد و املاک کشور تاکنون باعث حذف بسیاری از مراجعات حضوری متقاضیان و بهبود چشمگیر سلامت اداری شده است و متقاضیان در صورت نیاز وپیگیری میتوانند جهت اطلاع از آخرین وضعیت پرونده خود بر اساس شماره پیگیری دریافتی از طریق سامانه مذکور اقدام کنند.
اسدی افزود: پلمب دفاتر از اسفند ماه سال 95 بصورت الکترونیکی بوده وکلیه خدمات مورد نظر با مراجعه به سایت مذکور انجام خواهد گرفت.
این مقام قضایی بیان کرد: با بررسی و آسیب شناسی صورت پذیرفته مشخص شده است که علت طولانی شدن بعضی از درخواستهای ثبت شرکت از سوی متقاضیان عدم دقت در تکمیل اطلاعات مورد خواسته در سامانه بر اساس مستندات و همچنین عدم همخوانی نام درخواستی جهت تعیین نام ثبت شرکت است که این موضوع باعث تکرار وطولانیتر شدن امور میشود.
وی در پایان گفت: لذا از کلیه متقاضیان درخواست میگردد قبل از هر اقدامی به دقت با مطالعه قوانین ومقررات وهمچنین دقت در تکمیل اطلاعات این اداره را جهت ارائه خدمت رسانی بهتر یاری کنند.