سه دلیل برای خوردن آناناس

آناناس یکی از میوه های مورد علاقه ام است و می دانم تنها کسی نیستم که عاشق طعم گرمسیری آن هستم. شکی در طعم خوب آناناس نیست، اما علاوه بر خوشمزگی آناناس سرشار از مزایایی برای سلامت است.

سه دلیل برای خوردن آناناس

آناناس یکی از میوه های مورد علاقه ام است و می دانم تنها کسی نیستم که عاشق طعم گرمسیری آن هستم. شکی در طعم خوب آناناس نیست، اما علاوه بر خوشمزگی آناناس سرشار از مزایایی برای سلامت است.

به گزارش به نقل از سایت دکتر کرمانی، در ادامه سه دلیل برای شما می آورم که آناناس را به برنامه غذایی تان اضافه کنید و علاوه بر طعم آن از خواصش نیز بهره مند شوید.


سرشار از ویتامین C است

یک فنجان آناناس، بیش از 100 درصد نیاز بدن به ویتامین C را تامین می کند و در حالی که می دانید این ماده مغذی سیستم ایمنی بدن را حمایت می کند اما کارایی اش بیش از اینها است. ویتامین C در رشد و ترمیم بافت سراسر بدن دخیل است. به علاوه این ویتامین، مانند یک آنتی اکسیدان عمل می کند و سلول ها را از پیری زودرس و بیماری هایی نظیر سرطان و بیماری های قلبی محافظت می کند. این ویتامین همچنین می تواند روی میان تنه شما تاثیر داشته باشد.
تحقیقات نشان داده ورزشکارانی که به اندازه کافی ویتامین C دریافت نمی کنند، در طول تمرینات در مقایسه با دیگر ورزشکاران 25 درصد کمتر کالری می سوزاندند. مقدار پایین ویتامین C در جریان خون، با چربی بالای بدن و افزایش سایز میان تنه در ارتباط است.


پوست سالم را حمایت می کند

آناناس سرشار از منگنز است (تنها یک فنجان از آن، حاوی 75 درصد از نیاز روزانه به منگنز است). این ماده معدنی در کنار ویتامین C، برای ساخت کلاژن مورد نیاز است. یک جزء ساختاری پوست که از شل شدگی و چین و چروک پوست پیشگیری می کند. منگنز همچنین به عنوان یک آنتی اکسیدان عمل می کند که سلول های پوست را در برابر اشعه UV محافظت می کند. به همین علت استفاده از آناناس مخصوصا در تابستان بسیار مهم است.


به بهبود سلامت گوارش کمک می کند

اگر تا به حال آناناس را در یک دسر ژلاتینی امتحان کرده باشید، می بینید که بی فایده است و عمل نمی کند. دلیل آن، وجود آنزیمی در آناناس به نام بروملین است که ژلاتین را به اسید آمینه های پایه ای تجزیه می کند، بنابراین از جامد شدنش جلوگیری می کند. اگر در کنار یک وعده غذایی، آناناس میل کنید، این آنزیم به هضم بهتر آن کمکتان می کند و نفخ و سوء هاضمه را کاهش می دهد. فیبر خوراکی موجود در آناناس، همچنین به تثبیت نظم روده کمک می کند و مانع یبوست می شود.


راه هایی ساده برای بیشتر خوردن آناناس

با اینکه آناناس تازه همانطور که هست نیز خوشمزه است، اما می توانید آن را در وعده های غذایی مختلفی به کار ببرید. می توانید آناناس را در اسموتی نیز به کار ببرید. همچنین از آناناس در کنار بستنی و یا در سالاد نیز استفاده می شود. در بین غذاها بگردید تا مواردی را پیدا کنید که از نظر طعمی، مکمل آناناس هستند و خواهید دید می توان این میوه خوشمزه را در ترکیبات بسیاری مورد استفاده قرار داد.

نویسنده: دکتر سینتیا ساس

منبع:Time mag

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان