چرا بستنی انگور نمی‌بینیم؟

اگر دقت کرده باشید از انواع میوه‌ها بستنی وجود دارد ولی خبری از بستنی انگور و یا دست کم با طعم انگور نیست.

چرا بستنی انگور نمی‌بینیم؟

هیچ شده که این پرسش به ذهنتان خطور کند که چرا بستنی یخی انگور در بازار یافت می‌شود ولی انواع دیگر آن وجود ندارد؟

وقتی صحبت از مزه‌های انواع و اقسام میوه به میان می‌آید انگور نیز احتمالا یکی از میوه‌هایی است که ناخودآگاه در مقابل دیدگان هر کسی ظاهر می‌شود. اما برخلاف این که آب‌نبات و بستنی یخی با طعم و مزه‌ی انگور دست این و آن دیده می‌شود، بستنی نوع دیگری با عصاره یا مزه‌ی انگور تا به حال دیده نشده و یا خیلی کم و غیراصولی وجود داشته است. عجیب است، نه؟

بستنی انگور

Credit:narcity

در این که بستنی انگور به ندرت به فروش می‌رسد دلیل کاملا قانونی وجود دارد ولی این دلیل هیچ ربطی به این شایعه عجیب و غریب ندارد که گفته‌ می‌شود سازمان غذا و داروی آمریکا بر سر این قضیه بازی موش و گربه به راه‌انداخته است! (هرچند همیشه باید مراقب و مواظب بود که در این گونه بازی‌ها بُر نخورد).

اساسا حجم زیادی از انگور را آب تشکیل می‌دهد و به همین علت است که خوردن این میوه یکی از راه‌های تامین آب بدن است. اما به این معنا نیز هست که وقتی شما انگور را منجمد می‌کنید تا از آن بستنی بسازید، تبدیل به تکه‌های یخی می‌شود. یخی شدن انگور برای وقتی که می‌خواهید بستنی یخی بسازید هیچ عیب و ایرادی ندارد منتها بعید است که بتوان با قاشق مخصوص برداشتن بستنی که به آن اسکوپ می‌گویند، بستنی انگور را به راحتی شکل داد و آن را جابه‌جا کرد. به علاوه، بستنی ساخته شده با گوشت یا پوست انگور بافت محکم و انعطاف‌پذیری ندارد اما از سوی دیگر می‌تواند دانه‌های انگور را پوست گرفت و کارهای دیگری با آن کرد.

بستنی انگور

Credit: Melissa Kaylene

با مساله‌ی یخ زدن انگور به هر شکلی که بتوان کنار آمد، بعید است بتوان این میوه را با خامه درآمیخت و بستنی انگور خامه‌ای به دست مشتری داد و یا در خانه جلوی مهمان گذاشت. با این همه، وقتی کار به تولید انبوه این نوع بستنی در بازار مربوط می‌شود به طور قطع لازم است تا دست به خدعه و نیرنگ زد. برای مثال، شون گرین‌وود، مدیر روابط عمومی کارخانه تولید بستنی موسوم به Ben & Jerry’s در آمریکا، می‌گوید که این کارخانه توانست بستنی با طعم هندوانه و طالبی تولید کند اما از سوی دیگر اظهار می‌کند: «این کار با دوز و کلک انجام شد و چیزی که به دست آمد خیلی ناچیز و شاید در حد دو گالون بود وگرنه اگر قرار بود در سطحی انبوه عرضه شود کاری بسیار دشوار و چالشی می‌شد.»

خیلی خوب می‌دانیم که شما چه فکری می‌کنید؛ می‌خواهید بگویید که بستنی گیلاس معروف به «چری گارسیا» که از محصولات کارخانه بستنی‌سازی Ben & Jerry’s است خیلی خوب از آب درآمد و چقدر هم کارش گرفت! (شما هم اگر جزو طرفداران طعم این بستنی هستید، بد نیست تحقیقی بکنید تا دریابید که چرا بستنی‌های کارخانه بستنی‌سازی Ben & Jerry’s این قدر خوب می‌شوند). نزدیک به 81 درصد دو میوه‌ی انگور و گیلاس آب است. پس چطور بستنی گیلاس داریم اما انگور نه!؟

بستنی انگور

پاسخ مختصر این که حق با شما است. اما آن چه باعث شده تا بستنی گیلاس درست شود و در بین مردم جا باز کند این است که این میوه با ذائقه‌ی مردم سازگاری خوبی دارد و مردم گیلاس را به انگور ترجیح می‌دهند. گرین‌ودد همچنین می‌گوید: «من افراد زیادی را می‌شناسم که حتی حاضر نیستند بستنی خود را با انگور تزیین کنند. مردم بستنی وانیلی و بستنی گیلاس را می‌خورند و صدایشان درنمی‌آید و حتی حاضرند بستنی خامه‌ای خود را با گیلاس نوش جان کنند ولی از بخت بد، انگور نتوانسته‌ است به دل مردم بنشیند.»

با این حساب، حتی اگر برندهای معروف و مطرح تولید کننده‌ی بستنی موفق به ساخت بستنی خامه‌ای انگور شوند و اصلا به جای انگور از اسانس آن استفاده کنند بعید است حتی بتوانند حتی یک اسکوپ از آن را بفروشند. (خودتان زحمت بکشید و فرق اساسی بین بستنی ساخته شده با اسانس و میوه‌های واقعی را پیدا کنید).

بستنی انگور

Credit: Ice Cream Journal

در حقیقت، تولید کننده‌ی بستنی Ben & Jerry’s زمانی سعی و تلاش زیادی برای ساخت بستنی انگور کرد ولی کار در آزمایشگاه‌ها به مشکل برخورد و مشکل به طور دقیق به ذائقه‌ی مردم مربوط می‌شد. پس بنابراین به فرض این که بستنی انگور محقق شده باشد اما از در آزمایشگاه بیرون نیامد چون محکوم به شکست و فنا بود. شاید باید حالا حالاها روی ذائقه‌ی مردم کار کرد و آن‌ها را به خوردن خوراکی‌های عجیب و غریب عادت داد تا روزی که بستنی انگور برای آن‌ها حکم خوراکی طبیعی و عادی را پیدا کند.

منبع: rd

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان