ماهان شبکه ایرانیان

در پوشاک آقایان٬ حتی راننده تاکسی هم می‌تواند مدل باشد

چند وقتی است که در مد و فشن آقایان تغییراتی به وجود آمده. طراحان به مدل‌هایی علاقه‌مند شده‌اند که سابقه‌ای در آن ندارند . علت این اتفاق چیست و چرا فقط در بخش آقایان این تغییرات به وجود آمده؟ با بنیتا همراه باشید تا پاسخ این سوالات را بخوانیم.

چند وقتی است که در مد و فشن آقایان تغییراتی به وجود آمده. طراحان به مدل‌هایی علاقه‌مند شده‌اند که سابقه‌ای در آن ندارند . علت این اتفاق چیست و چرا فقط در بخش آقایان این تغییرات به وجود آمده؟ با بنیتا همراه باشید تا پاسخ این سوالات را بخوانیم.

با توجه به مقاله‌ی اخیر مجله وال استریت ژورنال (the wall street journal)‌٬ زمانی که بحث در رابطه با پوشاک آقایان است تنها چون‌که شما شکمی 6 تیکه ندارید و یا چربی بدنتان زیر 3 درصد نیست٬ دلیل نمی‌شود که نتوانید مدل لباس شوید.

بسیاری از طراحان مُد٬ برای نمایش لباس‌هایشان ترجیح می‌دهند کاری خلاف عرف ارایه دهند. در این مورد خاص برند ایتالیایی ایدوس(Eidos) اعتقاد دارد حتی یک فرد 62 ساله که راننده‌ی تاکسی در نیویورک است هم می‌تواند مدل باشد.

Ajit Singh Bharth in the Eidos spring/summer 2017 presentation

تیلور هِندریچ(Taylor Hendrich) مدیر مدلینگ مردان و افراد مشهور در آژانس ویلهلمینا(Wilhelmina) می‌گوید: دوران زیبایی کلاسیک به پایان رسیده پس برای موفقیت شما باید واقعا خاص باشید.

در واقع این یک آزادی است که حداقل برای مردان دیگر لازم نیست تا با انجام کار‌های غیر ممکن و نشدنی خود را به معیار‌های زیبایی برسانید. اما امروزه صحبت از ایجاد تفاوت است٬ همه می‌خواهند خلاف جریان آب شنا کنند.که البته خیلی هم عالی است ولی این اتفاق تازه‌ای نیست.طراحان لباس آقایان چند سالی است که از جوانان عادی خیابان و مدل‌های غیر شناخته شده استفاده می‌کنند. حقیقت این است که در بحث مُد در پوشاک آقایان آزادی بسیار زیادی وجود دارد.

اما برای یک برند در بخش بانوان بسیار نادر است تا از یک مدل جوان٬ قد بلند و احتمالا سفید پوست بگذرد و به جای آن از یک خانم 62 ساله که شغلش رانندگی تاکسی باشد استفاده کنند. یکی از دلایل آن هم به بحث اقتصادی برمی‌گردد٬ می‌دانیم در آمریکا صنعت مد و فشن برای بانوان سالانه حدود 116 میلیارد دلار درآمد دارد در حالی که برای بخش آقایان مجموع فروشش تا سال 1397 شاید نتواند حتی تا 40 میلیارد دلار برسد. این یک اتفاق طبیعی است که در سرمایه‌گذاری‌های بزرگ‌تر ریسک کم‌تری اتخاذ شود

آنونیو سیونگولی(Antonio Ciongoli) مدیر خلاق ایسدوس٬ کسی بود که از آجیت سینگ بارِت(Ajit Singh Bharth) که راننده‌ی تاکسی در نیویورک بود٬ به عنوان مدل لباس انتخاب کرد. تا به حال در مورد علت محبوب شدن استفاده از مدل‌های غیر حرفه‌ای در صنعت مد آقایان هیچ ایده‌ای وجود نداشت اما امروز سیونگولی علت آن را برای ما توضیح می‌دهد:« برای ما مهم است که بدانیم چیزی که مدل‌ها می‌پوشند٬ به مردم این حس را می‌دهد که می‌توانند آن‌ها را به راحتی بپوشند». همچنین سیونگولی ترجیح می‌دهد که فردی با‌تجربه را به عنوان مدل لباس‌هایش انتخاب کند و علاقه‌ای به استفاده از جوانان کم سن ندارد. زیرا اعتقاد دارد مردم امروزه در جست‌وجوی اعتبار در طرح‌های جدید لباس‌ها هستند و فردی که آن را به تن می کند یکی از راه‌های اعتبار بخشیدن به این طرح‌هاست. 

مدل‌ها به پوشیدن لباس‌های فانتزی علاقه دارند اما بسیاری از مردم تمایل دارند لباس‌هایی بپوشند که به واقعیت نزدیک باشد. زمانی که شما فردی را با لباس‌هایی عالی در خیابان می‌بینید باعث می‌شود بخواهید تا مثل او لباس بپوشید و به این دلیل است که طراحان امروزه به استخدام مردم معمولی در کوچه و خیابان‌ها بیشترعلاقه‌مند شده اند.

در مجموع به نظر می‌آید این استراتژی خوبی باشد و امیدواریم تا حدی در پوشاک بانوان هم به این کار رو بیاورند. البته شاید کمی برای مردم دیدن این‌گونه مدل‌ها عجیب باشد اما خالی از لطف نیست که شاهد کمی تنوع در صنعت مُد باشیم و همچنین بدانیم که برای مدل شدن دیگر لازم نیست از روی بخت و اقبال  به صورت ژنتیکی جثه‌ای ریز و باریک داشته باشید.

 


قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان