نکته هایی برای اصلاح مو سر آقایان در فصل تابستان

مسلماً داشتن موهای همیشه اصلاح‌شده و مرتب در فصلی مثل تابستان یکی از دغدغه‌های هر پسری می‌تواند باشد

مسلماً داشتن موهای همیشه اصلاح‌شده و مرتب در فصلی مثل تابستان یکی از دغدغه‌های هر پسری می‌تواند باشد. این دغدغه در برخی موارد تبدیل به یکی از کابوس‌های چند وقت به چند وقت کسانی می‌شود که موهایشان و گنبدی روی سرشان زودتر ازآنچه انتظارش رادارند رشد می‌کند. به‌اصطلاح ماقبل از اینکه موهایشان به کف زمین بریزد، وقتی برمی‌گردند و به آینه نگاه می‌کنند می‌بینند دوباره موهایشان به همان اندازه قبل رشد کرده است. موهایی که دوباره به‌صورت صاف ایستاده‌اند. یکی از بدترین حس‌های مردانه داشتن موهای آشفته است که نمی‌توان با آن مقابله کرد. با بنیتا همراه باشید.

مشکلات زیادی این روزها برای هرکسی وجود دارد و این روابط پیچیده اصلاً به مردم اجازه نمی‌دهد که هر هفته ساعت‌ها خودشان را به دست آرایشگران بسپارند و به خودشان در آینه نگاه کنند که موهایشان کوتاه و بلند می‌شود. برای حل این مشکل اساسی 5 راه‌حل پیشنهاد خواهیم داد تا وقتی خودتان را به دست آرایشگر می‌سپارید به او یادآوری کنید که چندهفته‌ای او را ندیده‌اید و به او بگویید چه‌کار برای شما انجام دهد.

gq

 


حذف اصلاحی که به رشد مو کمک می‌کند
شما به‌عنوان کسی که آرایشگر نیستید و حرفه دیگری دارید نمی‌دانید که در اصلاح کردن موهای شمارازی وجود دارد. وقتی شما انواع مختلف اصلاح‌ها را برای موهای خودتان بکار ببرید، درنهایت و برای روزهای بعدی خواهید دید که میزان رشد موهای شما هم متفاوت خواهد بود؛ بنابراین نکته‌اینجا است که برای آرایشگران حرفه‌ای توضیح دهید که چه نوع مدل مویی می‌خواهید. معمولاً موهایی که در اصلاح آن‌ها شدت بیشتری بکار رفته باشد و مو به‌صورت قسمت اصلاح‌شده‌اند زودتر از بقیه اصلاح‌ها رشد می‌کنند. اگر نمی‌توانید تشخیص دهید یا علاقه‌ای ندارید بدانید که چه اصلاح مویی برای شما مناسب است بهتر است از آرایشگر خودتان کمک بگیرید. به او بگویید که می‌خواهید رشد موهایتان کاهش پیدا کند او می‌تواند به شما مدل مناسب را پیشنهاد دهد.

بیش‌ازحد موهایتان را نشورید

بگذارید یک نکته را برای شما روشن کنیم: اگر موهایتان را هرروز تمیز کنید دیگر امکان ندارد روش دیگری بتواند آن‌ها را کوتاه نگه دارد. بحران به اینجا ختم نمی‌شود، اینکه شما نتوانید موهایتان را کوتاه نگه‌دارید یک‌طرف قضیه است و اینکه موهایتان به‌دلخواه خودشان شروع به رشد می‌کنند و حجم زیاد مو بعد از چند مدت روی سر شما خواهد نشست. به همین دلیل کمی در شستن موهایتان وسواس را کنار بگذارید. برای اینکه موهایتان هم آسیب زیادی نبیند می‌توانید بعد از حمام کردن از روغن‌های طبیعی برای چرب کردن موهایتان استفاده کنید. این کار به ثابت ماندن و کمتر کثیف شدن موهایتان کمک می‌کند. یکی از دلیل‌هایی که در تابستان بیشتر از فصل‌های دیگر موهای شما رشد می‌کند این نکته است که حمام رفتن و دوش گرفتن‌ها به تعداد دفعات زیادتری انجام می‌شود و همین باعث رشد موهای شما می‌گردد. سعی کنید میزان دوش گرفتن خودتان و شامپو زدنتان را به دو یا سه بار در هفته کاهش دهید.

حالت‌دهنده را فراموش نکنید

همان‌طور که گفتیم مو سر شما به حرف شما و کارهای شما اثری نشان نمی‌دهد، مهم نیست چه‌کار کنید، مو سر شما جوانه خواهد زد. فقط مهم این است که جوانه‌ای که تازه به وجود آمده را به‌خوبی تقویت و رشد دهید. رشد موی شما به این مفهوم است که تار موی شما با سلامت کامل رشد کند. استفاده از حالت‌دهنده‌ها و محافظت‌کننده‌ها یکی از همین عوامل مهم که می‌تواند به مو شما کمک کند تا رشد خوبی داشته باشد؛ مخصوصاً اگر موهای سرتان در تماس مستقیم آفتاب و یا آب که با آن شستشو می‌کنید دارای نمک زیادی باشد این کار به شما کمک خواهد کرد. رشد مو باید دقیق باشد، نه زیاد و نه کم. یکی دیگر از نکات سلامت مو، برخورد با رطوبت کافی است، بناترین در دوش گرفتن‌های خودتان تجدیدنظر دوباره کنید؛ و در هر بار از حالت‌دهنده استفاده کنید.

به گردن و کنار ریشتان دقت کنید

صحبت ما دقیقاً در این قسمت مربوط به پشت گردن و همچنین بالای ریشتان و کنار گوش‌هایتان (پازلفی) است. بیشتر افرادی که به آرایشگاه می‌روند هیچ‌وقت دقت کافی بر روی این قسمت‌ها نمی‌کنند، ولی باید بدانید که یکی از مکان‌هایی که موهای شما به بقیه نشان می‌دهد که کی به آرایشگاه رفته‌اید همین قسمت‌هاست. وقتی‌که بر روی صندلی آرایشگاه نشستید باید از آرایشگر خودتان بخواهید این قسمت‌ها را تماماً تمیز کند. واقعیت این است که باید خودتان بدانید چقدر از پشت گردنتان لازم است تمیز شود. اگر هنوز گیج شده‌اید که ما در مورد چه حرف می‌زنیم، به شما کمک می‌کنیم موضوع را بیشتر درک کنید.
خط ریش ما باید طول مناسبی داشته باشد. این اولین نکته‌ای است که باید به آن دقت کنید. معمولاً خط ریش مردانه تمایل زیادی به پایین آمدن از حد مجاز خودش است، پس قبل از هر چیزی بهتر است به شما بگوییم که متناسب‌ترین خط ریش یا همان پازلفی تا میان ه گوش است. برای اینکه مطمئن شوید اندازه خط ریشتان چقدر است موهای خط ریشتان را با شانه کمی جلوتر شانه کنید تا موهای اضافی از میان آن خارج شود. بعدازاین حالت اگر دیدید خط ریشتان همچنان بلند است با استفاده از قیچی آن‌ها رو کوتاه کنید تا به نصف گوشتان برسد. بازهم با شانه موهایتان را به حالت قبل برگردانید. برای طرف دیگرتان هم تکرار کنید همین کار را.

در مورد خط گردن، برای این کار شما نیاز به یک دستیار و همکار دارید، همکاری که برای شما آینه را نگه دارد تا بتوانید نگاه دقیق‌تری به پشت سرتان بی اندازید. تنها کاری که باید انجام دهید این است که بعد از مدتی که از اصلاح موهایتان گذشت، پشت گردنتان را وارسی کنید و هرچه موی تیز و ریز که رشد کرده است را با استفاده از تیغ بتراشید و سعی کنید دوباره خط پشت گردنتان را بازکنید. هنوز هم مطمئن نیستید که اصلاح خوبی کرده‌اید؟ از دوستتان کمک بگیرید و بپرسید که چطور است و یا از او بخواهید خط پشت گردنتان را دوباره برایتان بررسی کند.

موهایتان را کم دست‌کاری کنید

چیزی که باید به شما بگوییم این است که تنها کسی که می‌تواند موهای شمارا به بهترین حالت اصلاح کند، همان آرایشگری است که همیشه به او مراجعه می‌کنید. آرایشگری که به مدل موهای شما آگاه است و بیشتر مواقع او موهایتان را کوتاه می‌کند. برای اینکه بتوانید یک برنامه‌ریزی دقیق برای اصلاح موهایتان داشته باشید بهتر است هر هفته خودتان را بررسی کنید، این بررسی را از دو سه هفته بعد از آرایشگر رفتنتان شروع کنید. می‌توانید از المان‌هایی همانند حجم موهایتان، خط ریشتان و خط گردن این زمان مراجعه به آرایشگر را به‌صورت دقیق بفهمید. می‌توانید قبل از اینکه موهایتان آشفته شود آن‌ها را اصلاح کنید. بسیاری از آرایشگرها معمولاً این کار را رایگان برای شما انجام می‌دهند.

 


قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان