ماهان شبکه ایرانیان

چطور عینک شنای مناسب‌مان را انتخاب کنیم؟

این روزها تنوع برند و مدل‌های عینک‌های شنا آن‌قدر زیاد هست که کار برای انتخاب یک عینک شنای مناسب، به اندازه انتخاب یک موبایل یا کفش سخت خواهد بود

 عینک شنا

این روزها تنوع برند و مدل‌های عینک‌های شنا آن‌قدر زیاد هست که کار برای انتخاب یک عینک شنای مناسب، به اندازه انتخاب یک موبایل یا کفش سخت خواهد بود. البته قیمت عینک‌های شنا با گوشی تلفن و کفش قابل مقایسه نیست. اما شناگرهای حرفه‌ای به خوبی می‌دانند که یک عینک شنای نامناسب، چقدر می‌تواند کلافه کننده باشد. چرا که هر چند دقیقه یک بار مجبور می‌شوید تا متوقف شده و عینک شنای‌تان را روی صورت‌تان تنظیم کنید. پس قبل از آنکه به سراغ خرید بروید، چند دقیقه ای را صرف مطالعه این گزارش کنید تا بدانید که چه توقعاتی باید از عینک شنای‌تان داشته باشید.

عینک شنا

انتخاب عینک شنای مناسب:

این‌ها نکاتی ضروری هستند که در هنگام انتخاب عینک شنا، باید آن‌ها را مد نظر داشته باشید:

1- عینک شنا باید اندازه و قالب صورت‌تان باشد (تا آب واردش نشود)

2-عینک شنا باید راحت باشد( ونباید روی بینی رد انداخته یا فشار زیادی به زیر چشمان‌تان بیاورد)

3-شفافیت (عینک باید شفاف باشد ونباید خط وخش داشته یا بخار کند)

عینک مخصوص شنا

1- قالب صورت

این بستگی به پلاستیک دور شیشه‌های عینک دارد و نه بند آن. همیشه قبل از خرید عینک شنا، آن‌ها را تست کنید و اگر قصد خرید به صورت آنلاین دارید، مطمئن شوید که اگر سایز عینک مناسب نبود، بتوانید آن را تعویض کنید. رایج ترین نوع عینک شنا، عینکی با شیشه های بیضوی با نواری از جنس سیلیکون است. وقتی عینک را تست می‌کنید، نواردور شیشه باید مکش ایجاد کند. اگر این مکش نباشد ، عینک آب را داخل خواهد دادو اگر بیش از حد باشد، عینک به صورت‌تان فشار می‌آورد.

چک کنید که کشیدگی ودرازی شیشه‌های عینک بیش از حد نباشد؛ چرا که در آن صورت ممکن است از دو طرف چشمان، آب به داخل عینک بیاید. عینک شنای مسابقات طراحی خیلی صاف‌تری دارند تا میزان نفوذ آب را به حداقل برساند.

گزینه دیگر ماسک‌های شناست که به خاطر سایزش، بازه دید گسترده ای را به شناگر می‌دهد و گزینه مناسبی برای کودکان یا افرادی است که در آب‌های باز شنا می کنند.

عینک شنای مخصوص

2- راحتی عینک

برخی عینک‌های شنا ممکن است مانع از نفوذ آب به داخل و به اطراف چشمان تان بشوند ولی راحت نبودن عینک و فشار آوردن به بینی، واقعا کلافه کننده است. خیلی از عینک ها، پدهایی برای وارد نیامدن فشار به روی بینی (مثل عینکهای آفتابی) دارند ولی اگر بند عینک شنا را خیلی سفت کرده یا آن را با فشار بالا و پایین بکشید، دوباره این پدها باعث ایجاد درد روی بینی‌تان خواهند شد.

بند عینک شنا را هم باید دقیقا در جایش قرار داد. وقتی بند عینک خیلی سفت باشد، فشار زیادی به بخش‌های مختلف چشم وارد خواهد آمد. و شل بودن بند هم که باعث ورود آب به داخل عینک می‌شود. برخی از عینک‌های شنای جدید بندهای دوتکه دارند که بهتر می‌توانند عینک را در سر جایش نگاه دارند. اگر سرعتی شنا می‌کنید یا حرکت تندوتیزی درآب دارید، به سراغ این عینک‌های شنا بروید.

عینک شنا

3- شفافیت و دید عینک

تقریبا همه عینک‌ها، پوشش ضدبخار و محافظت درمقابل UV را دارند. اگرعینکی این ویژگی‌ها را نداشت، نیازی به پرداخت پول زیادی برای خرید آنها نیست. اکثر تولیدکنندگان عینک، توضیحاتی را هم در قاب عینک‌های‌شان ارائه می‌دهند. نکته نهایی که باید مدنظر داشته باشید، رنگ شیشه‌های عینک است که شش رنگ مرسوم عبارتند از:

*شفاف- برای جاهایی بانور کم، شرایط پوشیده وتاریک که به حداکثر دید نیاز است. طراحی شده برای محیط های روبسته

*یاسی- این رنگ بهترین کنتراست نور را در پس زمینه‌های سبز و آبی می‌دهد و برای استفاده درمحیط‌های روباز و روبسته مناسب است.

*دودی- این عینک برای کاهش انتقال نور و کمتر کردن نور کلی محیط طراحی شده که مناسب شنای روباز، به ویژه زیر نور خورشید است.

*کهربایی- این عینک برای بالابردن دید در جاهای کم نور طراحی شده؛ محیط‌های روباز و روبسته.

*آبی- طراحی شده برای محیط‌هایی با سطح نور معمولی ودرعین حال محافظت از چشم درمحیط‌های پرنور.مناسب محیط‌های روباز و روبسته.

*آیینه‌ای- این عینک برای کاهش میزان درخشش وتابش نور طراحی شده و لایه‌ای آئینه‌ای دارد که برای محیط‌های روباز مناسب است.


قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان