ماهان شبکه ایرانیان

اختصاصی المپیک- قایقران بلژیکی، اولین قربانی آب های آلوده دریاچه ریو

در طول روزهای اخیر صحبت های زیادی در مورد شرایط نامساعد آبهای دریاچه  محل برگزاری مسابقات آبی المپیک ۲۰۱۶ ریودوژانیرو مطرح شده و خیلی ها راجع به شرایط بحرانی و بوی بدی که در سطح دریاچه به مشام می رسد، صحبت کرده اند و از خطرناک بودن حضور در نزدیکی این دریاچه و خطراتی که ورزشکاران را تهدید می کند، گفته اند

المپیکدر طول روزهای اخیر صحبت های زیادی در مورد شرایط نامساعد آبهای دریاچه  محل برگزاری مسابقات آبی المپیک 2016 ریودوژانیرو مطرح شده و خیلی ها راجع به شرایط بحرانی و بوی بدی که در سطح دریاچه به مشام می رسد، صحبت کرده اند و از خطرناک بودن حضور در نزدیکی این دریاچه و خطراتی که ورزشکاران را تهدید می کند، گفته اند. اما تا به امروز هیچ موردی از بیماری و یا مشکل در ورزشکاران دیده نشده بود. 

اما حالا اووی فان آکر، بانوی قایقران بلژیکی اولین فردی است که به خاطر آبهای آلوده دریاچه محل برگزاری رقابتهای المپیک 2016 در ریودوژانیرو دچار بیماری شده است. این قایقران بلژیکی که در مسابقات المپیک 2012 لندن به مدال برنز رسیده بود، در جریان مسابقات به داوران توضیح داد که به خاطر اوضاع نامساعد آب دریاچه بیمار شده است و حتی قدرت مسابقه دادن و رقابت کردن را در خود نمی بیند.

ویل فان بلادل، سرمربی او در صحبتهایی یادآوری کرد که مشکل خانم فان آکر به یکباره پیش نیامده. و این مشکل از ماه جولای که او برای برگزاری تمرینات آماده سازی به سواحل ریودوژانیرو آمده بود گریبانگیر او شده. فان بلادل دراین باره گفته:« به ما گفتند که ممکن است او در سه ماه آتی ضعیف شود و همین طور هم شد. اووی قدرت کافی برای رقابت کردن را در خود نمی بیند.»

چندی پیش بود که رسانه های خبری از آلودگی شدید آب های دریاچه محل برگزاری این بازیها داده بودند و شنیده می شد که در نزدیکی دریاچه، بوی تخم مرغ گندیده به مشام می رسد. این خبرا در یک سو و خبر سبز شدن آب استخر محل برگزاری رقابتهای شیرجه از سوی دیگر باعث شده تا گله گزاری ها دراین رابطه افزایش یافته و نگرانی ها دراین رابطه افزایش یافته است. البته مسئولان برگزاری رقابتها اعلام کردند که آب سبز استخر خطر یا مشکلی برای ورزشکاران ایجاد نمی کند . اما حالا آب آلوده دریاچه، باعث بیماری قایقران بلژیکی شده است تا نارضایتی ها از میزبانی برزیل در المپیک افزایش بیابد.

 

مقالات مرتبط

اختصاصی المپیک-برای اولین بار درتاریخ المپیک: مدال طلا برای تیمی بدون پرچم

olympic-rio-rare-moments


قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان