شیرینی لیمویی شف جان

این شیرینی یکی از شیرینی‌های محبوب و خوشمزه است که درحقیقت چیزی شبیه پای لیمو است و خیلی‌ها آن را پای می‌نامند. تهیه این شیرینی کار سختی نیست و طعم کره‌ای و خوشمزه ای دارد.

 شیرینی لیمویی

این شیرینی یکی از شیرینی‌های محبوب و خوشمزه است که درحقیقت چیزی شبیه پای لیمو است و خیلی‌ها آن را پای می‌نامند. تهیه این شیرینی کار سختی نیست و طعم کره‌ای و خوشمزه ای دارد.

کیک لیمویی

طرز تهیه:

مخصوص 16 نفر

زمان آماده سازی: 20 دقیقه زمان پخت:  50 دقیقه

مواد لازم:

1پیمانه آرد

نصف پیمانه کره در دمای اتاق

یک چهارم پیمانه شکر قنادی

یک چهارم قاشق چای‌خوری عصاره وانیل

یک چهارم قاشق چای‌خوری نمک

2 تخم مرغ

یک سفیده تخم مرغ

یک پیمانه شکر سفید

دو قاشق غذاخوری آرد

یک چهارم پیمانه آب لیموی نارنجکی تازه

یک قاشق غذاخوری پوست لیمو نارنجکی رنده شده

یک قاشق چای‌خوری شکر قنادی

کیک لیمویی

متد تهیه:

سینی تخت فر را در طبقه میانی فر قرار دهید و فر را روی دمای 175 درجه سانتی گراد روشن کنید تا گرم شود. یک ظرف مخصوص فر متوسط را برداشته و کف آن را کمی‌چرب کنید.

یک پیمانه آرد و کره را در یک کاسه با هم ترکیب کنید و با یک قاشق چوبی یا همزن هم بزنید تا کاملا ترکیب شوند. یک چهارم پیمانه شکر قنادی، وانیل و نمک را اضافه کنید و باز هم بزنید تا کاملا یک دست شده و به حالت خمیر در بیاید. نوک انگشتان‌تان را با کمی‌آب خیس کنید و این مخلوط خمیری شکل را در کف ظرف فر بریزید و با یک چنگال سوراخ‌هایی در داخل آن ایجاد کنید. ظرف را روی طبقه میانی فر که قبلا گرم شده قرار دهید تا لبه‌های این خمیر، طلایی شود (حدود 20 دقیقه)

تخم مرغ‌ها را بشکنید و  سفیده تخم مرغ را هم اضافه کنید.شکر سفید و دو قاشق غذاخوری آرد را بیفزایید و آن‌قدر هم بزنید تا یک دست شود. سپس آب لیمو و پوست رنده شده لیمو را هم اضافه کنید و برای دو دقیقه دیگر هم بزنید. حالا وقت آن است که این ترکیب را به ظرف داخل فر و خمیری که تهیه کرده اید، اضافه کنید.

سپس دوباره ظرف فر را داخل فر قرار دهید و برای 25 دقیقه دیگر بپزید تا این لایه هم خوب شکل بگیرد. بعد از 25 دقیقه ظرف را از داخل فر خارج کنید و بگذارید کاملا خنک شود. حالا می‌توانید آن را به شکل مربع یا نواری بپرید. چاقوی‌تان را در آب جوش فرو ببرید و با استفاده از آن اول، اطراف شیرینی را از ظرف جدا کنید و سپس برش‌های کوچک‌تر بزنید. روی شیرینی‌ها را با یک قاشق چای‌خوری شکر قنادی تزئین کنید.

پای لیمویی

*نکته) برای بهتر شدن کیفیت شیرینی‌های‌تان می‌توانید از فویل آلومینیومی‌برای پوشاندن درب ظرفی که داخل فر قرار می‌دهید استفاده کنید. بدین ترتیب رطوبت داخل شیرینی حفظ شده و بهتر می‌پزد.


قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر