ماهان شبکه ایرانیان

۶ راه برای استفاده مفید از استرس

بالاخره روزی همه‌ی ما دچار استرس خواهیم شد و بخشی از زندگیمان است. زمانی که استرس می‌گیریم اغلب به مسایل منفی فکر می‌کنیم اما آیا بهتر نیست که از این افکار منفی و جنگیدن با این استرس‌ها دست بر‌داریم و از این استرس در جهت مثبت برای پیشرفت در زندگی خودمان استفاده کنیم؟ با بنیتا همراه باشید تا ۶ روش استفاده از استرس را بخوانید.

بالاخره روزی همه‌ی ما دچار استرس خواهیم شد و بخشی از زندگیمان است. زمانی که استرس می‌گیریم اغلب به مسایل منفی فکر می‌کنیم اما آیا بهتر نیست که از این افکار منفی و جنگیدن با این استرس‌ها دست بر‌داریم و از این استرس در جهت مثبت برای پیشرفت در زندگی خودمان استفاده کنیم؟ با بنیتا همراه باشید تا 6 روش استفاده از استرس را بخوانید. 

«زمان آرامش دقیقا وقتی است که شما زمانی برای آن ندارید.» - سیدنی جِی هَریس(Sydney J. Harris)

در ادامه 6 راه برای استفاده مفید از استرس را خواهید خواهند:

1 . سعی کنید همیشه نگرش مثبت داشته باشید
از احساسات منفی و اشتباهات گذشته بگذرید. اگر اجازه دهید این مسایل وارد زندگی شما بشوند٬ انرژیتان را از بین خواهند برد و باعث خواهند شد که ساعات مفیدتان را صرف این افکار بیهوده کنید. پس ذهنتان را از این افکار پاک کنید٬ اگر نیاز داشتید از دیگران کمک بگیرید و خودتان را سرگرم افکار مثبت کنید.
دنیلا کافر(Daniela Kaufer) استادیار دانشگاه بِرکِلی(Berkeley) در مورد تفاوت بین استرس‌های خوب و بد تحقیقاتی کرده و اعتقاد دارد اگر نگرش مثبتی داشته باشیم و در شرایط سخت و دشوار اعتماد به نفسمان را حفظ کنیم٬ استرس به همان اندازه که مضر بوده٬‌ می‌تواند مفید باشد.

2 . زاویه‌ی دیدتان را تغییر دهید.
بعضی اوقات ما نیاز داریم تا از دیدگاه متفاوتی به مسایل نگاه کنیم و استرس راهی عالی برای این تغییر دیدگاه است. از این فرصت استفاده کنید٬ ذهنتان را آماده استفاده از فرصت‌ها کنید٬ به مشکلات از دید دیگری نگاه کنید تا شاید با این کار فشاری که روی دوش شماست از بین برود.

 

3. یاد بگیرید از مسایل بگذرید
این وظیفه‌ی شما نیست که دنیا را کنترل کنید. اگر در مسافرت باشید یا در دفتر کار خود باشید و به مشکلاتتان فکر کنید به هر حال دنیا به مسیر خودش اداممه خواهد داد و کنترل این از دستان شما خارج است. به خودتان استراحت بدهید و برای مدتی از زندگی و دغدغه‌هایش به دور باشید.
دکتر جان وایت(Dr. John Whyte) معان رییس شبکه دیسکاوری؛ سلامت و پزشکی٬ اعتقاد دارد که استرس می‌تواند بعضی اوقات زندگی شما را هیجانی کند. وقتی حرف از استرس می شود٬ آخرین چیز‌های که به ذهنتان خطور می‌کند٬ کار‌هایی از قبیل ملاقات با دوستان قدیم و پیدا کردن دوستانی جدید٬ مقابله با ترس‌ها و یادگرفتن چیز‌های کاملا جدید است و این به دلیل نتایج مثبت این کار‌هاست. استرس‌هایی از این قبیل است که می‌تواند به شما برای رسیدن به اهدافتان٬ سلامتی و خوش‌حالی کمک کند.

4. با یک دست یک هندوانه بردارید
اگر شما در حال مقابله با یک مشکل بزرگ هستید که به راحتی قابل حل نیست پس خودتان را برای حل آن به دردسر نیاندازید٬ بر روی یکی از ابعاد مشکل تمرکز کنید و پس از حل آن مرحله به مرحله پیش بروید. استرس اشتیاق و انرژیتان برای کار و خلاقیت در حل مسایل را خواهد گرفت. حتی اگر با مشکلی درگیر نیستید و فقط کارهایتان بسیار سنگین است٬ از انجام همه‌ی کارها با هم دست بردارید و در یک زمان فقط بر روی یک بخش آن‌ تمرکز کنید.

5. استراحت کافی داشته باشید
کارهای بسیار زیادی وجود دارد که باید در وقت یک کم انجامشان بدهید پس با خود می‌گویید که کمتر استراحت خواهید کرد و بیشتر کار می‌کنید اما حقیقت این است که ما سوپرمن نیستم و به استراحت احتیاج داریم٬ به خواب شب و شاید بعضی اوقا خواب بعد از ظهر. استراحت مناسب به ذهن و بدنتان این فرصت را می‌دهد که افکار و انرژی‌های منفی را از خود دور کنند و به شما این فرصت را بدهند تا زندگی را زیباتر ببینید.
طبق یک مطالعه در آمریکا کسانی که در طول روزشان کمتر 7 ساعت می‌خوابند بیش‌تر دچار استرس خواهند شد.

6. مشورت کن٬ صحبت کن
استرس ممکن است حس ناکارآمدی به ما دهد در این زمان ما واقعا احتیاج به صبحت با کسی دارید که نگذارد در خودتان فرو بروید. با فردی نزدیک به خودتان حرف بزنید و مشکلاتتان را با او در میان بگذارید. این کار باعث می‌شود تا برایتان روشن شود که دقیقا مشکل شما چیست٬ می‌توانید مشکلتان را از دیدگاه‌های متفاوتی بررسی کنید و راهکار‌هایی کشف خواهید کرد که به تنهایی قادر به پیدا کردن آن‌ها نبودید.

بعضی از استرس‌ها بسیار بد است. اما اغلب استرس‌ها برای ما خوب هستند به شرطی که آن‌ را دوست خودمان ببینیم و نه دشمن خود.وقتی که ما به جای مقابله با استرس٬ تلاش کنیم تا با استفاده از آن به موفقیت برسیم٬ قطعا به خوش‌حالی و موفقیتی که می‌خواستیم٬ خواهیم رسید 

«بهترین اسلحه برای مقابله با استرس٬ توانایی انتخاب یک فکر در میان تمام فکرهاست» 
- ویلیام جیمز(William James)

 

 


قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان