کیف‌های مردانه، از یک قرار کاری تا دوچرخه‌ سواری در دل طبیعت

کیف‌های مردانه برخلاف تصور عمومی بسیار گوناگون و متنوع هستند. این تنوع تا آنجایی‌ست که آقایان می‌توانند برای هر موقعیتی کیف مخصوص به آن را از بین انواع مختلف برگزینند. البته پیش زمینه‌ی این قدرت انتخاب، آگاهی از دنیای گسترده‌ی این اکسسوری‌های دوست‌داشتنی است که به انتخاب بهتر و راحت‌تر آن‌ها کمک بزرگی خواهد کرد.

کیف‌های مردانه، از یک قرار کاری تا دوچرخه‌ سواری در دل طبیعت

 معمولا تصور عمومی بر این است که لباس‌ها و اکسسوری‌های مردانه به اندازه‌ی انواع زنانه‌‌ی آن‌ها دارای تنوع و جزئیات نیستند، در صورتیکه که با اندک مطالعه‌ای در مورد لوازم متعلق به آقایان احتمالا از گوناگونی آن‌ها شگفت‌زده خواهید شد. اگرچه ما هنگام حرف زدن از کت‌های مردانه همگی را تنها به نام کت می‌شناسیم و کیف‌ها و کفش‌ها را نهایتا به سه یا چهار گروه تقسیم‌بندی می‌کنیم، تمامی آن‌ها بی‌نهایت متنوع و متفاوت‌اند که آگاهی داشتن درمورد این تنوع و کاربرد صحیح‌شان تاثیر شگفت‌آوری روی پوشش و استایل یک آقا خواهد گذاشت. البته بسیار محتمل است که به دلیل غیر رایج بودن برخی از مدل‌ها در کشورمان و نداشتن اطلاعات کافی، استفاده از آن‌ها برایمان عجیب و نامانوس و حتی غیرمنطقی برسد، ولی به هر روی اکثرشان همیشه جایگاه خاص خود را بین برندهای مختلف داشته‌اند. در مقاله‌ی «کیف‌هایی که هم برای استفاده‌ی آقایان مناسب‌اند و هم برای خانم‌ها» شما را با شش نوع کیف مردانه‌ی پرکاربرد آشنا کردیم. در این مقاله و در ادامه‌ی معرفی جامع لباس‌ها و اکسسوری‌های مردانه قصد داریم تا انواع دیگر کیف‌های مردانه که در موقعیت‌های مختلف می‌توانند مورد استفاده قرار بگیرند را به شما معرفی کنیم، تا در مجموع اطلاعات کاملی در مورد همه‌ی مدل‌های مردانه‌ی کیف در اختیار شما گذاشته باشیم.

Briefcase:

این کیف‌ها به طور ویژه برای محل کار طراحی شده‌اند و کیف‌های دستی‌ای هستند که برای حمل و مرتب نگاه داشتن کاغذ، مدارک و کتاب‌ها استفاده می‌شود. در واقع Briefcaseها همیشه گزینه‌ای مناسب برای داشتن ظاهری حرفه‌ای برای رفتن به محل کار بوده‌اند. این کیف‌ها در گذشته شکلی شبیه به جعبه‌ای با اضلاع مربعی داشتند و دارای تقسیم‌بندی زیادی نبودند، ولی طراحان با گذشت زمان به این کیف‌ها شکل منحنی‌تری بخشیدند و آن‌ها را با بدنه‌ای مستحکم و تقسیم‌بندها فضایی بیشتری ارائه کردند تا به شخصی که از آن استفاده می‌کند اجازه دهد وسایل خود را مرتب و دسته‌بندی شده‌ نگاه دارد. این کیف‌ها به طور سنتی تنها دسته‌ای برای در دست گرفتن داشتند، ولی امروزه برخی از آن‌ها دارای بندی برای قرار گرفتن بر روی شانه نیز هستند. موادی که اغلب در ساخت این کیف‌ها به کار گرفته می‌شود چرم‌های طبیعی و یا مصنوعی است، ‌اگر چه گاهی از پارچه، فلز و پلاستیک مستحکم نیز در ساخت آن‌ها استفاده می‌شود.Briefcaseها بیشتر در رنگ‌های تیره و ساده ساخته می‌شوند که محبوب‌ترین رنگ میان آن‌ها مشکی است. با توجه به اینکه امروزه استفاده از کیف‌های مخصوص حمل لپ‌تاپ بسیار رایج است، Briefcaseها بسیاری از مواقع می‌توانند در نقش کیف لپ‌تاپ استفاده شوند.

کیف دستی مردانه

کیف دستی مردانه

 

Portfolio: 

این کیف‌ها برای محل کار، مصاحبه‌های کاری و جلسات بسیار مناسب‌اند، زیرا که کاغذها و مدارک مهم را کاملا سالم و مرتب نگاه می‌دارند. آن‌ها بر خلاف سایر مدل‌های کیف فاقد دسته و بند و تنها به شکل یک مستطیل بسیار باریک‌اند. Portfolioها اغلب از چرم ساخته می‌شوند و فاقد زیپ یا جیب خارجی هستند. 

 

کیف مردانه

 

Sling Bag:

در حقیقت این کیف‌ها مدل کوچکتر messenger bagها هستند و همانند آن‌ها بندی دارند که دور قفسه‌ی سینه قرار دارد و قسمت اصلی کیف بر روی پشت جای می‌گیرد. Sling Bagها در ابتدا توسط نامه‌رسان‌هایی که با دوچرخه تردد می‌کردند استفاده می‌شدند، زیرا که نوع طراحی آن‌ها به شخص استفاده کننده این اجازه را می‌داد که بدون نگرانی از افتادن چیزی از درون کیف حرکت کنند. اگر شما نیز جزء علاقمندان دوچرخه‌سواری و یا پیاده‌روی هستید، این کیف‌ها گزینه‌ی مناسبی برای شما به شمار می‌آیند.  

کیف مردانه

کیف مردانه

 

Camera Bag (کیف دوربین):

این کیف‌ها که از messenger bag کوچک‌تر هستند، معمولا جیب‌های بسیاری برای حمل ایمن دوربین، لنز، باتری و دیگر قطعات گران‌قیمت و ارزشمند دارند که داشتن آن برای تمام عکاسان در هر سطحی ا ز مهارت لازم می‌کند. همچنین از آن‌جا که این کیف‌ها برای ثابت و ایمن نگه داشتن قطعات الکترونیکی طراحی شده‌اند برای حمل لوازم دیگر نیز قابل استفاده‌اند و اگر لایه‌ی درونی کیف قابل جدا شدن باشد می‌توانید از این مدل کیف برای حمل دیگر وسایلتان استفاده کنید. Camera Bagها یک مدل بسیار کوچک نیز دارند که می‌تواند به کمربندتان متصل شود. معمولا این کیف‌ها از پارچه‌های ضخیمی ساخته می‌شوند که بسیار بادوام هستند و دارای صفحات جداکننده‌ی ابری‌ای هستند که در مقابل ضربه، پارگی و آب مقاومند. Camera Bagها بند بلندی دارند که به طور مورب بر شانه قرار می‌گیرد و حمل و مراقبت از محتویات آن را آسان‌تر می‌سازد.

کیف مردانه

کیف دوربین

 

(Dopp Kit (Toiletry Bag:

این کیف‌ها که داشتن یک عدد از آن‌ها برای هر کسی به شدت لازم است؛ عالی‌ترین وسیله برای جمع‌آوری لوازم کوچک ضروری‌ مانند مسواک، خمیردندان، لوازم اصلاح، عطر و اسپری، صابون و دیگر چیزهایی که به هنگام سفر، چه کاری و چه تفریحی که نیاز دارید همراه داشته باشید است، تا به جای رها کردن آن‌ها در گوشه و کنار ساک یا چمدان سفری بتوانید آن‌ها را به صورت مرتب و بدون نگرانی از نشت احتمالی‌ با خود ببرید. معمولا Dopp Kitها به جای یک جیب بزرگ برای قرار دادن تمام لوازم به صورت یک‌جا، بخش‌های جداگانه‌ای برای مرتب و ایمن نگه داشتن لوازمتان دارند. این کیف‌ها از متریال ضد آب ( چرم یا پارچه) و به گونه‌ای ساخته می‌شوند که به راحتی قابل تمیز شدن باشند. 

کیف مردانه

کیف اصلاح

 

Waist Bag:

این کیف‌ها در زمان سفر، به خصوص سفرهای خارجی، بسیار کارآمد هستند؛ زیرا که می‌توانید درون آن همه‌ی مدارک مانند پاسپورت، مدارک، کیف پول و موبایل خود را بدون اینکه نگران گم کردن آن‌ها باشید قرار دهید و به آسانی به آن‌ها دسترسی داشته باشید. به جای حمل یک کیف بزرگ و دست و پاگیر در طول سفر در هواپیما یا ترن، waist bagها گزینه‌ای برای نگهداری همه‌ی مدارک ضروری و اشیای قیمتی شما به صورت یکجا و ایمن هستند. این کیف‌ها که از clutchها اندکی بزرگتر هستند بر روی کمر بسته می‌شوند و در میان جهانگردان کیف محبوبی به شمار می‌آیند. جنس آن‌ها اغلب پارچه است که مستحکم بودن آن باعث دوام بالای ‌آن در برابر پارگی و از بین رفتن می‌شود.

کیف کمری مردانه

کیف مردانه

 

 Shoulder Bag:

این کیف‌ها که از Messenger Bagها اندکی کوچکترند، کیف‌هایی هستند که بر روی شانه قرار می‌گیرند و برای حمل لوازم کوچک در موقعیت‌های غیر رسمی مناسب‌اند. ممکن است تشخیص این کیف‌ها از Satchelها اندکی مشکل به نظر برسد، ولی کافیست برای تشخیص دادن آن‌ها از هم تنها به نحوه‌ی قرارگیری‌شان بر رو شانه دقت کنید؛ زیرا که Satchelها هنگام قرار گرفتن بر روی شانه بر قسمت پشتی پهلوی شما قرار می‌گیرند ولی Shoulder Bagها دقیقا بر روی پهلوی شما جای دارند. از این کیف‌ها در هر موقعیتی  و هر زمانی از روز می‌توانید استفاده کنید، البته بهترین حالت استفاده از آن‌ها همراه با پوشش غیر رسمی است.  

کیف رو دوشی مردانه

کیف رو دوشی مردانه

 

Weekender:

این کیف‌ها تا حدودی شبیه بهBag Duffelها هستند؛ ولی از آن‌جا که از Duffelها کوچکترند، همان‌طور که از اسم آن مشخص است، برای سفرهای تفریحی دو سه روزه و آخرهفته، مناسب‌اند. جنس آن‌ها معمولا از نایلون و یا پلی‌‌استر است، ولی گاهی از جنس چرم نیز ساخته می‌شوند که ظاهر رسمی‌تری به آن‌ها می‌بخشد. Weekenderها در مدل‌های مختلفی از جمله با دسته‌های کوتاه موازی و یا بند بلند برای قرار گرفتن بر روی شانه موجودند و حتی در برخی مدل‌ها ممکن است که هر دو همزمان وجود داشته باشند تا شما آنگونه که احساس راحتی بیشتری می‌کنید آن را حمل کنید. اندازه‌ی این کیف‌ها به شما اجازه خواهد داد که به هنگام سفرهای هوایی آن را با خود به درون هواپیما ببرید.

کیف مردانه

کیف مردانه

 

Gym Bag:

این مدل از کیف‌ها معمولا یک فضای اصلی برای قرار دادن کفش و لباس‌‌هایتان و چند فضای کوچک دارند. همچنین اغلب در این کیف‌ها محلی برای قرار دادن لباس‌های خیس، جدا از سایر وسایل و جایی برای قرار دادن کفش‌ها به طور جداگانه در نظر گرفته شده است. معمولا جنس Gym Bagها از پلاستیک‌های سبک است که البته چندان بادوام نیستند و نمی‌توان از آن‌ها به عنوان ساک سفری استفاده کرد. اگر کیف‌های بادوام‌تری می‌خواهید می‌توانید از مدل‌های چرمی استفاده کنید.

ساک ورزشی

ساک ورزشی

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان