دندانپزشکان بخوانند

حواس بیمارتان را پرت کنید   بسیاری از بیماران از مطب دندانپزشکی هراس دارند ولی تصورش را بکنید در مطبی پا بگذارید که به شما نه تنها استرس وارد نشود بلکه به شما خوش هم بگذرد

دندانپزشکان بخوانند

حواس بیمارتان را پرت کنید
 

بسیاری از بیماران از مطب دندانپزشکی هراس دارند ولی تصورش را بکنید در مطبی پا بگذارید که به شما نه تنها استرس وارد نشود بلکه به شما خوش هم بگذرد. فکر می‌کنید این مطب دندانپزشکی چه خصوصیاتی دارد؟
• یکی از مواردی که به حفظ آرامش شما در چنین محیطی کمک می‌کند آن است که مساحت فضای دندانپزشکی نسبت به تعداد دندان‌پزشکانی که همزمان مشغول به کارند در نظر گرفته شود و فضای کافی برای نصب هر یونیت، نشستن و حرکت کردن هر دندان‌پزشک و دستیار او در نظر گرفته شده باشد. حتی از پارتیشن‌بندی برای جدا کردن این فضاها از یکدیگر استفاده شده باشد.
• اگر قرار است در بخشی از مطب کارهای دندان‌پزشکی اطفال صورت گیرد و یونیت خاصی برای کودکان در نظر گرفته شده است، بهتر است این بخش از بخش‌های دیگر مطب که مخصوص کارهایی مانند کشیدن و جراحی دندان برای بزرگسالان است، جدا باشد تا دیدن مناظر ترس و اضطراب یا احیاناً صدای وسایل و بیماران، موجب ترس و نگرانی کودک نشود.
• یونیت دندان‌پزشکی محلی است که بیمار تمام زمان درمان خود را روی آن می‌گذراند و در عین حال تمام ترس و اضطراب خود از کارهای دندان‌پزشکی را در این محل تحمل می‌کند. یونیت دندان‌پزشکی با انواع وسایل مانند توربین، آنگل، ساکشن، چراغ و... ممکن است برای کودکان یا بزرگسالانی که برای نخستین‌بار به مطب دندان‌پزشکی پا می‌گذارد، دلهره‌آور باشد. بنابراین باید به نحوی طراحی و نصب شود که بیمار در آن احساس آرامش و راحتی کند. اگر صندلی دندان‌پزشکی را مقابل پنجره مطب قرار داده شود بهتر است. اگر اتاق مطب در طبقه همکف و مجاور حیاط است استفاده از شیشه‌های قدی به بیماران منظره زیباتری را نشان می‌دهد بهتر است در روبه‌روی این پنجره قدی داخل باغچه انواع گل‌ها و گیاهان سبز کاشته شود.
• اگر مطب در طبقه‌ای از ساختمان است که پنجره آن به برگ‌های درختان باز می‌شود نیز منظره‌ای سرسبز و آرامش‌بخش را در برابر چشمان بیماران روی یونیت دندان‌پزشکی می‌گشاید. ولی ممکن است در مواردی مطب در زیرزمین یک ساختمان باشد و اتاقی که قرار است یونیت در آن نصب شود، پنجره‌ای نداشته باشد؛ در این صورت هم می‌توان در مقابل صندلی دندان‌پزشکی یک تابلو زیبا و آرامش‌بخش آویزان کنید.
• آکواریومی ‌با ماهی‌های مختلف در مقابل یونیت تدارک ببینید. تحقیقات مختلف نشان داده‌‌اند آب و حرکت آرام ماهی‌ها در آن می‌تواند در کاهش اضطراب و نگرانی بیماران مؤثر باشد.
• می‌توانید هدفون‌هایی را در اختیار بیمارانتان روی یونیت قرار دهید و در آن موسیقی آرام‌بخشی را پخش کنید یا اجازه دهید این موسیقی آرام از طریق بلندگوهایی با صدای ملایم در فضای مطبتان پخش شود.
• گاهی نصب یک تلویزیون در مقابل یونیت هم می‌تواند مؤثر باشد، چون گاهی بیماران ذهنشان به برنامه‌ها و تصاویر مشغول و خودبه‌خود ذهنشان از درد و ترس محیط دندان‌پزشکی به سوی مسایلی دیگر منحرف می‌شود.
منبع: http://www.salamat.com
قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر