ماهان شبکه ایرانیان

ملاقات و چگونگی دریافت پلاک ملی اولین لکسوس RX۲۰۰t در ایران

این روزها موضوعی مطرح شده و چندین دستگاه لکسوس RX۲۰۰t توانسته‌اند پلاک ملی دریافت کنند و در سطح شهر تهران نیز دیده شده‌اند

این روزها موضوعی مطرح شده و چندین دستگاه لکسوس RX200t توانسته‌اند پلاک ملی دریافت کنند و در سطح شهر تهران نیز دیده شده‌اند. این در حالی است که ایرتویا این خودرو را به صورت بلند مدت پیش فروش کرده و احتمالاً اواخر پاییز شاهد ورود اولین سری لکسوس RX200t توسط ایرتویا خواهیم بود.
حال موضوع دریافت پلاک ملی در این زمان برای بسیاری سوال شده و حتی اواسط تیرماه بود که نمونه‌هایی از این خودرو وارد نمایشگاه‌های خودروی تهران شد و می‌توانید گزارش خودروبانک را در مورد ورود لکسوس RX200t بخوانید. اما چند دستگاه توانسته‌اند بسیار زودتر از تحویل اولین سری توسط ایرتویا پلاک ملی دریافت کنند.

لکسوس RX200t

لکسوس RX200t

دو موضوع در این راستا قابل ذکر است. یکی اینکه تمامی این مدل‌ها با مجوز خاص از جمله مجوز خاص جانبازی توانسته‌اند پلاک ملی دریافت کنند که موضوع قابل توجهی است و بدین معنا است که احتمالاً تعداد لکسوس‌هایی که بتوانند تا ورود اولین سری به صورت رسمی پلاک ملی دریافت کنند بسیار محدود خواهند بود.
اما موضوع دوم قابل توجه در مورد این اتفاق تشنگی شدید بازار برای ورود این خودرو است که مجوز خاص دریافت پلاک ملی را بجای یک خودروی خاص، صرف تنها پلاک کردن یک خودروی بازار اما برای چند ماه زودتر کرده‌اند که در گذشته این موضوع کمتر دیده شده و نشان از اقبال خوب از این خودرو توسط بازار است.
قیمت لکسوس RX200t در بازار آزاد حدود 550 الی 580 میلیون تومان است و احتمالاً بتوانید به راحتی نمایشگاه‌هایی را پیدا کنید که بتوانند این خودرو را در عرض چند روز برای شما پلاک کنند. لکسوس RX200t در سگمنت خود رقیب مستقیم ولوو XC90 خواهد بود. ولوو XC90 چند وقتی است که دیگر وارد نمی‌شود و احتمالاً با ورود اولین محموله لکسوس شاهد افت خرید و فروش آن در بازار نیز خواهیم بود.

لکسوس RX200t پلاک ملی

لکسوس RX200t پلاک ملی

لکسوس RX200t به یک پیشرانه 4 سیلندر خطی با سیستم پرخوران مجهز شده و می تواند حداکثر 235 اسب بخار در 4800 دور بر دقیقه و 350 نیوتون متر گشتاور را در دور موتور 1650 الی 4 هزار دور بر دقیقه تولید کند. متاسفانه به دلیل قوانین واردات خودرو در کشور، امکان عرضه لکسوس RX با پیشرانه‌های حجیم‌تر و قوی‌تر نیست و فعلاً تنها همین پیشرانه 235 اسبی قابل عرضه است.
ایرتویا در نمایشگاه خودرو تهران سال گذشته به غیر از لکسوس RX200t، دو نمونه دیگر را نیز از این کمپانی به نمایش گذاشته شده بود و انتظار می‌رود که امسال شاهد عرضه نسل‌های جدید لکسوس GS و IS نیز در ایران باشیم.
در صفحه لکسوس RX200t می‌توانید به صورت کامل با این خودرو آشنا شوید و مشخصات فنی و تجهیزات رفاهی آن را مطالعه کنید.
در زیر می‌توانید عکس‌هایی از اولین نمونه لکسوس RX200t که توانسته پلاک ملی دریافت کند را مشاهده کنید.
قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان