با توصیه های امروز، کتانی ها را با لباسشویی بشویید

امروز کمی خارج از فرم و همیشگی بودنمان عمل کرده‌ام. بر اساس سؤال جوابی که با دوستان داشتم شروع به نوشتن مطلب کرده‌ام. یکی از دوستانم وقتی‌که به دنبال نوشتن موضوع بودیم سؤال کرد: ای‌امی توانی در مورد اینکه چطور کفش‌های ورزشی و کتانی‌هایم را تمیز کنم بنویسی؟

امروز کمی خارج از فرم و همیشگی بودنمان عمل کرده‌ام. بر اساس سؤال جوابی که با دوستان داشتم شروع به نوشتن مطلب کرده‌ام. یکی از دوستانم وقتی‌که به دنبال نوشتن موضوع بودیم سؤال کرد: ای‌امی توانی در مورد اینکه چطور کفش‌های ورزشی و کتانی‌هایم را تمیز کنم بنویسی؟

 

getty

 

آیا روشی وجود دارد که بتوان این کفش‌ها را بدون آنکه در ماشین لباس‌شویی از فرم خود خارج شوند، شست؟ بله. این کار امکان دارد و شما هم می‌توانید با انجام قانون‌های ساده‌ای کفش‌های خودتان را با ماشین لباسشویی هم بشورید. پس شما و دوست عزیزم، هردوتان اینجا یک راهنمای تجربی در مورد شستن کفش‌های کتانی برای شما تهیه‌شده است. با بنتیا همراه باشید.

آماده‌سازی برای شستشو
قبل از اینکه کفش‌های خودتان را به دست ماشین لباس‌شویی بسپارید تا کار شستن را بر عهده بگیرد بهتر است کارهایی را برای آماده‌سازی کفش خودتان انجام دهید. فکر می‌کنم به اسم مرحله آماده‌سازی نام‌گذاری کنیم بهتر است.

 

getty


شما ابتدا باید بند کفش‌هایتان را بازکنید. شما می‌توانید آن‌ها را جداگانه همراه با کفش‌هایتان داخل ماشین قرار دهید؛ اما همراه با کفش اجتناب کنید، زیرا که معمولاً کثیفی و جرم‌های موجود در خود کفش به حدی است که نباید غیرمستقیم در ماشین لباسشویی شسته شود. منظورم این است که باید در معرض حداکثر آب و مواد شوینده باشند.
اگر کفش‌های شما بیش‌ازحد کثیف است بهتر است قبل از لباسشویی با استفاده از مسواک و تکاندن آن‌ها درون سطل اشغال کمی تمیزتر کنید، می‌توانید چمن‌ها، اسفالت و خاک و گل‌ها را با تکاندن خارج کنید. حالا می‌توانید کفش‌هایتان را داخل لباسشویی قرار دهید.


برنامه شستشو ماشین لباسشویی را بدانید
برنامه ماشین لباسشویی بر اساس سرعت شستشوی آن تهیه‌شده است. این به این معنی است که استفاده از برنامه ملایم‌تر در شستشو، باعث خواهد شد کفش‌های شما در اثر شستشو اصطکاک و برخورد کمتری باهم داشته باشند و این نکته باعث خواهد شد تا احتمال پارگی و آسیب دیدن کفش‌هایتان بسیار پایین بیاد. خوشبختانه اطراف کفش‌های ورزشی معمولاً در برخورد هستند و اطراف آن‌ها کمتر برخورد دارد و این باعث خواهد شد تنش و ضربه کمتری به کفش برخورد کند؛ بنابراین: از برنامه شستشویی ملایم استفاده کنید. اگر می‌تواند نوع آب را هم انتخاب کنید، آب سرد را انتخاب کنید.


محافظ کفش
یکی دیگر از راه‌هایی که کفش‌های شمارا از برخوردهای مخرب، حفظ خواهد کرد استفاده از یک محافظ به دور کفش است، برای این کار می‌توانید از حوله، تی‌شرت و یا پتو استفاده کنید. فقط همان‌طور که می‌دانید از وسایلی استفاده نکنید که خودشان از بین بروند. برای مثال از حوله سفید با کفش بسیار کثیف خودتان استفاده نکنید. بدانید که با کفش کثیف هیچ‌چیز دیگری تمیز نخواهد شد. نکته دیگر کاملاً واضح است و این است که اگر کفش شما وزن زیادی دارد هیچ‌وقت از ماشین لباسشویی استفاده نکنید، زیرا آن را دچار آسیب خواهید کرد. مثل کفش‌های بسکتبال!

کیسه محافظ
اگر شما می‌خواهید که بند کفش‌هایتان را هم در ماشین بشورید توصیه می‌کنیم که آن‌ها را داخل کیسه‌ای سوراخ‌دار قرار دهید تا به‌جایی گیر نکند. خوب شسته شوند. کیسه‌های محافظی برای این موارد وجود دارد که به شما کمک می‌کند تا بندها خوب شسته شوند و به دور دیگر لباس‌ها پیچیده نشوند. وقتی هم که نمی‌خواهید از لباسشویی استفاده کنید، در مسافرت‌ها از این کیسه‌ها برای حمل وسایل کوچک خودتان استفاده کنید.

مقدار مناسب مواد شوینده
این‌یک انتخاب توسط شما است، اگر حس می‌کنید وسایلی که داخل لباسشویی دارید باید با کفش کثیف شما شسته شوند، نیاز به ماده شوینده بسیاری دارد، از آن استفاده کنید. فکر اینکه استفاده زیاد از مواد شوینده باعث تمیزتر می‌شود، یک تصور غلط است، استفاده بیش‌ازحد باعث خواهد شد که کف بسیاری تولید شود و کفش‌ها و لباس‌ها خوب در هم شسته نشوند. از طرفی ممکن است باعث رنگ گیری شدید وسایل باهم شود؛ بنابراین تا جایی که امکان دارد از مواد شوینده به میزان مناسب استفاده کنید و در مورداستفاده از مواد شوینده زیادتر مقاومت کنید.
شما نیاز به شوینده تخصصی برای کفش‌های خودتان ندارید، همان شوینده‌های قدیمی خودتان را استفاده کنید.

خشک‌کننده مناسب
بسیاری از مردم کفش‌های خودشان را با خشک‌کن‌های خشک می‌کنند، شما یکی از آن‌ها نباشید، مثل این است که همه خودشان را به دردسر بیندازند و شما هم مثل آن‌ها عمل کنید. فکر می‌کنم منظور خودم را رساندم.

 

getty


زمانی که برنامه شستشو تمام شد و کفشتان را از ماشین خارج کردید، دقت کنید که در چرخش‌های زیاد آب آن گرفته‌شده است، فکر خشک‌کن را که دور انداختید، حالا باید فکری کرد. بهترین روش استفاده از یک پنکه بادی است و قرار دادن کفش‌هایتان در مجاورت این پنکه. اگر پنکه ندارید می‌توانید کفشتان را در معرض هوای آزاد قرار دهید تا باد آن را خشک کند. باد به زمان خشک شدن کمک خواهد کرد.


 اگر کفش شما تکه‌های جداشدنی دارد می‌توانید آن‌ها را در خشک‌کن قرار دهید. می‌توانید کفش‌هایتان را به‌صورت افتاده قرار دهید تا باد در کفشتان بپیچد.
وقتی کفش خشک شد، بند آن‌ها را بی اندازید و بپوشید و به کار روزانه خود بپردازید و ما را دعا کنید.



قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان