ماهان شبکه ایرانیان

راهنمای کامل انتخاب مدل موی مناسب شکل صورت شما [قسمت دوم/پایانی]

در ادامه موضوع «راهنمای کامل انتخاب مدل موی مناسب شکل صورت شما» در خدمت شما هستیم، همانطور که به یاد دارید قبلا  گفته بودیم که چهره ما کانونی‌ترین عضو بدن ما در زیبایی به شمار می‌رود که اگر خواهان زیبایی هستیم باید از این قسمت شروع کنیم

در ادامه موضوع «راهنمای کامل انتخاب مدل موی مناسب شکل صورت شما» در خدمت شما هستیم، همانطور که به یاد دارید قبلا  گفته بودیم که چهره ما کانونی‌ترین عضو بدن ما در زیبایی به شمار می‌رود که اگر خواهان زیبایی هستیم باید از این قسمت شروع کنیم. و موها نیز یکی از ارکان اصلی در زیبایی صورت ما هستند. خب برای اینکه چهره کامل و زیبایی را داشته باشد ابتدا باید مدل صورتتان را بدانید. متاسفانه تعداد کمی از افراد از این اشکال مختلف آگاه هستند این مدل‌ها شامل بیضوی، مربع، قلبی، گرد، بلند و همچنین مثلثی گاهی همه این‌ها می‌باشند و همیشه بعد از خروج از آرایشگاه‌ها از مدل موی خود ناراضی هستند. برای بررسی مدل صورتتان در ادامه با بنیتا همراه باشید.


مستطیل:


صورت‌های مستطیل شکل درازترین نوع صورت‌ها هستند که تقریباً مابین یک صورت بیضی‌شکل و مربعی شکل قرار می‌گیرند. این نوع صورت‌ها چون دراز برای اینکه درازتر از حد معمول به نظر نرسند نیازمند یک آرایش هوشمندانه برای موها هستند. نیکولائو درر این باره می‌گوید: «در این موارد اگر که موهای روی پیشانی خود را به بالا می‌زنید باید این نکته را در نظر داشته باشید که موها بغل سرتان نباید خیلی کوتاه باشند وگرنه صورت شمارا بیش‌ازاندازه دراز نشان می‌دهند.»
جیمز استیونز در چنین مواقعی توصیه می‌کند که موهای خود را به طرفین بیندازید و یا آن‌ها را روی پیشانی خود سرازیر کنید تا به‌صورت شما پهنی بیشتری بدهند و از دراز نشان دادن بیش‌ازحدان جلوگیری کنند.
آدام بردی درباره انتخاب ریش برای این نوع صورت‌ها توصیه‌هایی دارد که دانستن آن‌ها خالی از لطف نیست: «برای این نوع صورت‌ها از ریشه‌ای بلند استفاده نکنید که صورت شمارا درازتر نشان دهند، سعی کنید از ته‌ریش و ریش کوتاه در صورت خود آن‌هم برای ایجاد تناسب و پوشش تورفتگی یا برآمدگی استفاده کنید.».

 

و چند نمونه استایل مشابه:


گرد:


یک چانه گرد و دایره‌ای و عدم وجود خطوط و زوایای آشکار در صورت، نشانه‌های یک صورت دایره‌ای هستند. این نوع صورت‌ها از موهای با آرایش خاص بهره می‌برند.
جیمی استوینز به کسانی که صاحب صورت‌های گرد هستند این‌گونه توصیه می‌کند که:«اگر شما یک صورت گرد دارید با آن مانند یک صورت مربعی رفتار کنید و سعی کنید که آن را به شکل مربعی دربیاورید. ازآنجایی‌که این صورت‌ها به‌صورت طبیعی داری یک سری زوایای طبیعی هستند شما باید این ساختار را با موهای خود تکمیل کنید. یک استایل با موهای بلند بر روی فرق سرتان و موهای کوتاه در اطراف که یک‌شکل پف‌کرده و یا موهای بالا صاف را به وجود بیاورد، می‌تواند گزینه خوبی در این حیطه باشد.»
آدام بردی در اینجا نیز توصیه می‌کند که:«گوشه‌های مربعی شکل به وجود آمده در بالای موهایتان باعث می‌شود که لبه‌های نرم صورتتان کمتر دیده شوند و این ترکیب می‌تواند با یک ریش مربعی تکمیل شود تا چانه‌های نازک کمی بیشتر شکل مخروطی به خود بگیرند.»

و چند نمونه استایل:


الماس:


چانه و پیشانی باریک همراه با گونه‌های پهن شکل الماس گونه را به‌صورت یک فرد می‌دهد که می‌توان گفت یکی از نادرترین شکل‌های صورت محسوب می‌شود. به همین خاطر نیاز است که بعضی از توصیه‌ها را در شکل آرایش مو در این نوع صورت‌ها را انجام دهیم تا این نوع صورت‌ها همانند نامشان زیبا و بی‌همتا به نظر بیایند.
جیم استیونز درباره انتخاب نوع آرایش برای این‌گونه از صورت‌ها می‌گوید: «مدل موهایی که باعث می‌شوند پیشانی و چانه شما بزرگ‌تر به نظر بیایند بهترین انتخاب‌های شما هستند. در این زمینه موهای با مدل چتری با اضافه کردن بافت و شکل به پیشانی این کار را به‌خوبی انجام می‌دهند و در صورت‌های درازتر می‌توانید موهای جلوی پیشانی را تا پشت گوش‌ها بکشید تا صورت الماسی شمارا شکیل‌تر جلوه دهند.»
اجازه ندهید که موهای اطراف سرتان خیلی کوتاه باشند، با توجه به گونه‌های پهن در صورت این نوع آرایش مو باعث می‌شود که گوش‌های شما بزرگ‌تر از حد معمول به نظر برسند.
خطوط و لایه‌های نرم برای این نوع صورت به خاطر زاویه‌های طبیعی آن کاملاً مطلوب به نظر می‌رسد. برای بهتر نمایش دادن چانه باریک سعی کنید که فرق از بغل‌های عمیقی را به موهای خود بدهید.

و چند نمونه استایل:


قلب:


پهنای به نسبت زیاد در خط مو و بالای پیشانی و چانه‌های به نسبت کوچک، ساختار اصلی صورت‌های قلب شکل (این نوع صورت‌ها کمیاب هستند) را تشکیل می‌دهند؛ و می‌توان با تعداد کمی روش این نوع صورت‌ها را بهتر نشان داد.
استیونز دراین‌باره می‌گوید که:«از آرایش موهای با بغل خیلی کوتاه استفاده نکنید چون باعث می‌شود پیشانی شما پهن‌تر و چانه‌های شما کوچک‌تر به نظر برسند و این اصلاً برایتان خوش‌یمن نخواهد بود. موهای بغل خود را با ارتفاع متوسط کوتاه کنید چون‌که این می‌تواند بهترین انتخاب برای شما باشد. فراموش نکنید که موهای متوسط و بلند می‌توانند بهترین کارایی را برای شما داشته باشند.»
ریش‌ها در این مورد می‌توانند نقش کلیدی را ایفا کنند و با آن‌ها می‌توانید شکل چانه و خط فک خود را تنظیم نمایید. بردی نیز توصیه‌هایی دراین‌باره دارد: «در صورت‌های به شکل الماس شما می‌توانید با ریش‌های خود باریک بودن چانه خود را از بین ببرید و با پهن کردن چانه به‌وسیله ریش‌ها باعث شوید که بالای صورتتان کمتر پهن به نظر بیاید.»

و چند نمونه استایل:


مثلث:


به خاطر پیشانی کوچک و چانه بزرگ در صورت‌های به شکل مثلث، باید دقیقاً برای آرایش آن‌ها برعکس صورت‌های قلبی عمل کرد.
جیمی استوینز درباره این نوع صورت‌ها می‌گوید که: «که موهای با حجم زیاد برای این نوع صورت‌ها می‌توانند نقش کلیدی را ایفا کنند. شما باید از در موهای تقریباً متوسط اطراف سرخود شیار ایجاد کنید تا دماغ شما هم خیلی دراز به نظر نرسد.»
برای ریش هم بهتر است که از ته‌ریش‌های کوتاه استفاده کنید ولی به خاطر شکل چانه‌ها در این اشخاص بهتر است که از ریش استفاده نکنید و با یک تیغ تیز از شر آن‌ها خلاص شوید.

 و چند نمونه استایل:



حرف آخر:


این نکته را بدانید که مهم‌تر از راهنمایی‌های که در بالا برای شما شد، مشاوره آرایشگرتان شاید مؤثرتر واقع شود. چون آن‌ها جزییات بیشتری از شکل صورت شمارا می‌بینند و همین شکل‌های صورت که ما در بالا توضیح دادیم خودشان نیز هرکدام به زیرمجموعه‌هایی تقسیم می‌شوند ولی شکل کلی برای هر نوع شکل را ما توضیح دادیم که در 99 درصد مواقع می‌تواند درست عمل کند. از این راهنمایی‌هایی که در بالا شد کمک بگیرید تا بار دیگر که به سلمانی رفتید بتوانید آرایش موی مناسب‌تری را برای شکل صورت خود در نظر بگیرید.
خب شکل صورت شما چگونه است؟ آیا شکل خاص دیگری هم هست که ما در بالا ذکر نکرده باشیم؟
اگر برای راهنمایی بالا نظری دارید آن را با ما به اشتراک بگذارید.

 

مقالات مرتبط

بهترین مدل موها برای افراد بالای 30 سال

hairstyle-in-thirties


قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان