شرکت سونی که در 5 سال اخیر مشغول بازسازی و ساختاریابی دوباره خود تحت مدیریت «کازو هیرای» بود، حالا پس از رسیدن به ثبات مالی آماده سرمایه گذاری در بخش تحقیق و توسعه شده، و قصد دارد مانند زمان های گذشته با ارائه محصولات خاص مشتریان را به سوی خود جلب کند.
سونی بیش از 1600 نفر از کارمندان خود را مأمور ایده پردازی کرده است
کمپانی مورد بحث در همین راستا با سرمایه گذاری 4 میلیارد دلاری در تحقیق و توسعه، برنامه ای تحت عنوان «Seed» را برای پرورش و جذب ایده های کارکنان راه اندازی کرده که طی آن، بیش از 1600 کارمند سونی در ژاپن مأمور ایده پردازی و ارائه طرح تولید دستگاه های جدید شده اند و قرار است برنامه مذکور، در سایر بخش های سونی در سراسر دنیا نیز اجرایی شود.
لازم به ذکر است که ایده های کارمندان پس ارزیابی های اولیه، گلچین شده و نمونه های برتر به مدیران اجرایی شرکت ارائه می شوند. جالب است بدانید که سونی تا کنون از طریق پروژه Seed موفق به خلق 12 محصول کاملاً جدید شده که پس از طی مراحل فنی، مهندسی و بازاریابی، وارد خطوط تولید انبوه خواهند شد.
در میان محصولات مورد اشاره، نام مواردی مانند پهپادهای خودران «AeroSense»، پوشیدنی های جدید سری «Wena»، ساعت های الکترونیکی کاغذی، چرم هوشمند و خوشبو کننده هوای «Aromastic» به چشم می خورد.
هرچند به احتمال زیاد بسیاری از این ایده ها در حد پیش نمونه باقی خواهند ماند، اما نکته قابل توجه حرکت سونی به سمت نوآوری و تولید ابزارهای جدید بوده، که یادآور دوران طلایی این شرکت و ارائه محصولات پرطرفداری مانند واکمن و هندی کم است.