سریعترین راه خلاص شدن از شر سرماخوردگی

سرماخوردگی یک عفونت تنفسی فوقانی است که توسط یک ویروس ایجاد می‌شود. این نوشته اطلاعاتی را در خصوص برخی از سریع‌ترین راه‌ها جهت خلاص شدن از شر سرماخوردگی فراهم ساخته است


سرماخوردگی یک عفونت تنفسی فوقانی است که توسط یک ویروس ایجاد می‌شود. این نوشته اطلاعاتی را در خصوص برخی از سریع‌ترین راه‌ها جهت خلاص شدن از شر سرماخوردگی فراهم ساخته است.
نمی‌توان منکر این واقعیت شد که هیچ درمانی برای سرماخوردگی معمولی وجود ندارد. این بیماری خودکران بوده بدین معنی که در مدت چند هفته به خودی خود برطرف می‌شود. داروهای بدون نسخه که در داروخانه‌ها در دسترس می‌باشند، می‌توانند تنها تا حدی به کاهش علائم کمک کنند. برخی از متخصصان حتی عنوان می‌کنند که این عفونت دوره خود را طی خواهد کرد، و اجازه دادن به بدن در مبارزه با عفونت به تنهایی کفایت خواهد کرد. با این حال، چند درمان و راه‌کار وجود دارد که می‌توانند به تسکین از این بیماری کمک کنند.

مصرف ویتامین C

اگرچه بسیاری از افراد بر این عقیده هستند که به هنگام ابتلاء به این بیماری چنانچه گلو درد دارید، بایستی از مصرف مواد غذایی سرشار از ویتامین C خودداری کنید، به این دلیل که اسید سیتریک می‌تواند موجب سوزش شود. با این حال، این یک واقعیت ثابت شده است که ویتامین C در برابر عوامل بیماری‌زا که موجب بروز سرماخوردگی و آنفولانزا می‌شوند بسیار موثر است. حتی اگر اسید سیتریک باعث تحریک و سوزش شود، اما برای ویروس آنفولانزا کشنده خواهد بود. مصرف منظم آب پرتقال یا لیمو، انگور فرنگی، گواوا، و یا لیمو شیرین می‌تواند برای افراد مبتلا به سرماخوردگی یا آنفولانزا مفید باشد. حتی داروهای سرماخوردگی که به طور معمول استفاده می‌شوند، مقدار قابل توجهی ویتامین C دارند. در صورتی که نمی‌خواهید با هرگونه سوزش و تحریکی مواجه شوید، بایستی مصرف ویتامین C در آینده را افزایش دهید، به این دلیل که معروف است ایمنی بسیار خوبی را در برابر سرماخوردگی ایجاد می‌کند.

استنشاق بخار یا بخور دادن

یکی دیگر از روش‌های بسیار معمول جهت مقابله با سرماخوردگی است. برای این کار، ابتدا یک قابلمه آب را بر روی شعله قرار داده تا به جوش آید. به محض این که آب جوش آمد، سر خود را بالای آن برده و از یک حوله برای پوشاندن سر خود استفاده کنید، به گونه‌ای که بتوانید بخار را استنشاق نمایید. شروع به تنفس بخار کرده و آن را حداقل پنج تا ده دقیقه ادامه دهید. اگر به گونه‌ای است که نمی‌توانید آن را تحمل کنید، سعی کنید حمام بخار گرفته و یا مدتی را در سونا بگذرانید. هدف از این کار استنشاق بخار است که به موجب آن و با باز کردن و تمیز کردن مجرای بینی، بیمار تسکین موقت می‌یابد.

هیدراته ماندن یا حفظ مایعات بدن

مایعات فراوانی بنوشید (آب، چای گیاهی، و میوه‌های تازه و یا آب سبزیجات). برای کسی که مبتلا به سرماخوردگی شده است، حفظ مایعات بدن بسیار ضروری است، به این دلیل که سطوح بالاتر مایعات به بدن در بهبود سریعتر کمک می‌کند. در حالی که مایعات مصرف می‌کنید، مطمئن شوید که بیش از حد سرد نباشند.

حفظ یک رژیم غذایی سالم

یک رژیم غذایی سالم احتمالاً بهترین راه برای دفاع از بدن در مقابل موجودات بیماری‌زایی است که موجب بروز سرماخوردگی می‌شوند. مقدار زیادی میوه و سبزیجات مصرف کنید، به این دلیل که هضم آنها بسیار آسان است. مواد غذایی فرآوری شده مدت زمان بیشتری را برای هضم نیاز دارند، و بایستی از خوردن آنها خودداری کرد، به ویژه هنگامی که سیستم ایمنی بدن کار مضاعفی در جهت مبارزه با عفونت انجام می‌دهد.

استراحت کافی

هنگامی که صحبت از مقابله با سرماخوردگی می‌شود، بایستی گفت که استراحت بهترین عملکرد را خواهد داشت. تا آنجا که امکان دارد، استراحت کنید. تمام قرارها و کارهای خود را در صورت اضطراری نبودن، لغو و یا به تعویق بیاندازید و تمام فعالیتهای دیگر خود را محدود و متوقف سازید. تا زمانی که حالتان بهتر نشده تمام تمرینات ورزشی خود را به تعویق بیاندازید.
نکته‌ی پایانی اینکه، سرماخوردگی دوره خود را طی خواهد کرد و در عرض چند هفته به خودیِ خود برطرف خواهد شد. با این حال به قدر کافی استراحت کرده و از هرگونه فعالیتی که ممکن است سیستم ایمنی بدن را تحت فشار قرار دهد، خودداری کنید. می‌توانید برای رهایی و تسکین از علائم سرماخوردگی معمولی، داروهای خاصی را مصرف و از درمان‌هایی که در بالا ذکر شد، پیروی کنید.
سلب مسئولیت: اطلاعات ارائه شده در این مقاله صرفاً جنبه‌ی آموزشی داشته و نبایستی به منظور جایگزین توصیه‌های پزشک متخصص در نظر گرفته شود.
قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر