روغن کرچک برای مو

روغن کرچک از ریزش مو جلوگیری می‌کند ، موها را نرم و درخشان نگه می‌دارد و.

روغن کرچک برای مو

روغن کرچک از ریزش مو جلوگیری می‌کند ، موها را نرم و درخشان نگه می‌دارد و... در ادامه‌ی مقاله‌ی زیر اطلاعات بیشتری در مورد فواید روغن کرچک برای مو ارائه شده است.
روغن کرچک روغن گیاهی بدون بو و رنگ یا زرد رنگ است. روغن کرچک از دانه‌های گیاه کرچک به دست می‌آید. روغن کرچک به خاطر خواص محافاظت از پوست و ملین خود به خوبی شناخته شده است. از روغن کرچک برای درمان درد عضلانی ، عفونت و التهاب استفاده می‌شود.

درمان موها با روغن کرچک

• علت استفاده‌ی زیاد از روغن کرچک برای درمان مشکلات مو به خاطر وجود اسید ریسینولئیک در آن است. این ماده دارای خاصیت ضد باکتری و ضد قارچی است. پس، استفاده از روغن کرچک به جلوگیری از بروز عفونت‌های میکروبی و قارچی کمک می‌کند و به این ترتیب ریزش مو را کاهش می‌دهد.
• استفاده‌ی منظم از روغن کرچک برای ماساژ دادن پوست سر و ریشه‌ی موها به جلوگیری از خشک‌ شدن موها کمک می‌کند و پس از چند ماه رشد موها افزایش می‌یابد. این به خاطر وجود اسید چرب امگا 9 در روغن کرچک است.
• برای نرمی و درخشندگی موها، رطوبت موها باید حفظ شود. این کار را می‌توان با روغن کرچک انجام داد. روغن کرچک به حفظ رطوبت موها کمک می‌کند و بافت و درخشندگی موها را بهبود می‌بخشد.
• اگر موها آسیب دیده باشد، استفاده‌ از این روغن نه تنها به آسیب دیدگی کمک می‌کند بلکه همچنین باعث ضخیم‌تر شدن موها نیز می‌شود.
• روغن کرچک برای مژه‌ها نیز مفید است. قبل از خواب مقداری روغن کرچک به مژه‌های خود بمالید. این کار به مرور زمان باعث ضخیم‌تر شدن و پر پشت‌تر شدن مژه‌ها می‌شود.
• شوره‌ سر از جمله مشکلات شایعی است که افراد زیادی از آن رنج می‌برند. توصیه می‌شود روغن کرچک را با روغن جوجوبا مخلوط کنید و پوست سر خود را با آن ماساژ دهید. استفاده‌ی منظم از این ترکیب نه تنها شوره‌ی سر را درمان می‌کند بلکه همچنین به درمان خارش پوست سر نیز کمک می‌کند.
چگونه از روغن کرچک برای محافظت از موها استفاده کنیم
از روغن کرچک باید به طور مستقیم بر روی پوست سر و ریشه‌ی موها استفاده کنید. مطمئن شوید که روغن به طور یکنواخت روی سر توزیع شده باشد. روغن کرچک غلیظ است و به راحتی نمی‌تواند جذب موها شود. بعد از استفاده از روغن سر خود را با یک حوله ببندید و اجازه دهید شب را باقی بماند. صبح روز بعد موهای خود را بشویید.
توصیه می‌شود روغن کرچک را با روغن‌هایی مانند روغن بادام یا روغن دانه‌ی انگور مخلوط و از آن استفاده کنید. این کار به رقیق شدن و تمیز کردن راحت‌تر آن کمک می‌کند. شما همچنین می‌توانید روغن کرچک را با هر نوع روغن معطر مانند روغن رزماری مخلوط کنید. افراد زیادی استفاده از مخلوط روغن کرچک و روغن نارگیل را توصیه می‌کنند زیرا، روغن نارگیل به خاطر خواص خود برای ترمیم موهای آسیب دیده و شکننده شناخته شده است.
از این روش دو بار در هفته استفاده کنید. با استفاده از روغن کرچک به همراه رژیم غذایی متعادل می‌توانید به بهترین نتیجه دست یابید. مواد غذایی حاوی ویتامین A ، B و E را در رژیم غذایی خود بگنجانید. غلامت کامل ، میوه و سبزیجات تازه به حفظ سلامت موها کمک می‌کنند و از نازک شدن و سفید شدن زودهنگام موها جلوگیری می‌کنند. همچنین، خوابیدن کافی ، نوشیدن آب زیاد و ورزش کردن منظم نیز نه تنها برای داشتن موهایی ضخیم و قوی بلکه همچنین برای حفظ سلامت کل بدن از اهمیت بالایی برخوردار است.
قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان